جمعه 5 دي 1382

گروه نمايش “آمين” از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز داشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس تئاتر
فرزانه كابلي هنوز در بازداشت به سر مي‌برد.
هادي مرزبان - امروز - در گفت‌وگو با خبرنگار گروه هنري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين مطلب گفت: قرار است روز شنبه 10 ميليون تومان وثيقه بپردازيم تا ايشان آزاد شود البته بقيه اعضاي گروه آزاد شده‌اند هر چند كه بايد روز شنبه در دادگاه حاضر شوند.
وي اين نوع بازداشت شدن را بسيار مظلومانه توصيف كرد و گفت: گروه نمايش “آمين” از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز داشت و در جشنواره‌ي فجر سال پيش هم اجرا شده بود با اين حال به دلايلي واهي اجراي آن را متوقف و عوامل را بازداشت كردند!.
گفتني است جشنواره‌ي آمين تنها ويژه بانوان اجرا مي‌شد و همه عوامل تكنيكي وفني اين برنامه را هم بانوان تشكيل مي‌دادند.
اين برنامه، قرار بود به مدت 11 شب در تالار وحدت اجرا شود.
جشنواره‌ي آمين بعد از طي مراحل قانوني و با بازبيني‌هايي كه صورت گرفته بود و نيز با نظر مثبت كارشناسان مركز هنرهاي نمايشي اجرا شده بود ضمن اينكه در اجرا نيز تمام مقررات و قوانين لازم رعايت شده بود.
حسين مسافر آستانه، رييس شوراي نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب گفت: گروه اجرايي، به صورت قانوني كارشان را اجرا كرده بودند. دليل بازپرسي گروه اجرايي و بازداشت موقت خانم كابلي براي من هم مشخص نيست.
وي يادآوري كرد: اگر مشكلي هم وجود داشته باشد بهتر بود با تذكر به مركز هنرهاي نمايشي و درخواست بازبيني مجدد، اين مشكل پيگيري مي‌شد و مستقيما با گروه اجرايي در ميان گذاشته نمي‌شد.
مسافر آستانه، احتمال داد اين بازپرسي و بازداشت موقت در پي شكايتي از سوي قاضي يا دادستان ناحيه 21 دادسراي انقلاب كه به انجام اين كار اقدام كرده‌اند، صورت گرفته باشد و گفت: البته ممكن است دلايل ديگري هم در اين خصوص وجود داشته باشد كه من از آن بي‌اطلاعم.
وي با اشاره به نقش شوراي نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي گفت: به هر حال مرجعي براي چنين مواردي وجود دارد و حال اين موضوع براي خود ما هم مشخص نيست كه اين مرجع كارش را انجام داده يا نه!.
مسافر آستانه، در پايان اظهار اميدواري كرد كه ميان ارگان‌هاي اجرايي كشور به گونه‌اي هماهنگي ايجاد شود تا مشكلاتي از اين دست براي كساني كه كار هنري انجام مي‌دهند، پديد نيايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2594

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گروه نمايش “آمين” از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز داشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016