سه شنبه 14 بهمن 1382

برگزيده‌هاي جشنواره بسيت‌ودوم تئاتر فجر معرفي شدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - تئاتر
بيست و دومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، ديشب در تالار وحدت با اهداي جوايز بهترين‌هاي بخش مسابقه به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران، امسال قرار بود تا بيانيه هيات داوران به صورت فيلم پخش شود؛ ولي با در نظر گرفتن اينكه با اين كار از تئاتر دوري مي‌شود، مثل سال‌هاي گذشته بيانيه توسط بهزاد فراهاني ـ نماينده هيات داوران ـ قرائت و سپس جوايز گروه‌هاي برگزيده توسط داوران اهداء شد.
در شروع اين مراسم از سه اجرا تقدير شد؛ از نمايش يكي از خيلي‌ها به كارگرداني شراره پورخراساني به خاطر تاثيرگذاري و ارتباط صميمانه با مخاطب، نمايش من ديگه آدم بشو نيستم به كارگرداني مهدي محمدي به خاطر طراوت و نوپايي و از خانه در گذشته ما است به كارگرداني حامد محمدطاهري خاطر خلاقيت، ابتكار و اجراي صحنه‌اي تقدي شد.
اما بهترين‌هاي بخش‌هاي طراحي لباس به شرح زير معرفي شدند: هيات داوران، تنديس جشنواره، لوح سپاس و ‌١٠ سكه بهار آزادي را به خاطر طراحي لباس نمايش رابعه به كارگرداني حسين سحرخيز به هما بهجتي داد.
هيات داوران جشنواره در بخش موسيقي هم دو انتخاب داشت: رتبه دوم با اهداي لوح سپاس و ‌١٠ سكه بهار آزادي براي موسيقي نمايش ”‌شكلك” به حيد ساجدي و رتبه اول اين بخش نيز با اهداي تنديس جشنواره، ‌ديپلم افتخار و ‌١٥ سكه براي موسيقي نمايش روي خط خاكستري به شاهين جليلي اهدا شد.
اما نتايج هيات داوران در بخش طراحي صحنه به شرح زير است:
ربته سوم طراحي صحنه با اهداي لوح سپاس و هفت سكه بهار آزادي به ” فريد قربانزاده” براي نمايش ” آئين فاطيما”‌داده شد.
رتبه دوم نيز با اهداي لوح سپاس و ‌١٠ سكه بهار آزادي براي طراح صحنه ”سه خانه كوچك” به سپيده نظري‌پور اهدا شد.
رتبه اول اين بخش هم با اهداي تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و ‌١٥ سكه به سيامك احصائي براي طراحي صحنه نمايش‌هاي رقصي چنين و با دهان‌بند سكوت داده شد.
در بخش بازيگري زن هيات داوران نتايج خود را با سه جايزه، اعلام كرد:
رتبه سوم با اهداي لوح سپاس و ‌١٠ سكه بهار آزادي به خاطر بازيگري ” فرحناز زادياني” در نمايش ” روي خط خاكستري”‌ داده شد.
جايزه دوم كه شامل لوح سپاس و ‌١٥ سكه بهار آزادي بود به خاطر بازي ”‌پانته‌آ بهرام” در نمايش شكلك اهدا شد.
جايزه اول هيات داوران كه شامل ديپلم افتخار و تنديس جشنواره و ‌٢٠ سكه بهار آزادي بود، به شبنم طلوعي براي بازي در نمايش‌هاي ”مي‌بوسمت و اشك” ‌و ” ‌٣١/٦/١٣٧٧” داده شد.
هيات داوران برگزيده‌هاي خود را در بخش بازيگري مرد به شرح زير اعلام كرد:
رتبه سوم با كسب لوح سپاس و ‌١٠ سكه به بازي ” سيروس كهوري‌نژاد” به خاطر بازي در نمايش ”رعنا” داده شد.
رتبه دوم اين بخش هم با اهداي لوح سپاس و ‌١٥ سكه بهار آزادي به ” فرزين صابوني” به خاطر بازي در نمايش سه خانه كوچك داده شد.
و در نهايت ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و ‌٢٠ سكه بهار آزادي به خاطر بازي ”پيام دهكردي” در نمايش‌هاي ”مي‌بوسمت و اشك” و ”‌تيغ كهنه” داده شد.
جوايز داوران در بخش نمايشنامه‌نويسي نيز به شرح زير است: لوح سپاس و ‌١٠ سكه بهار آزادي به حميد امجد به خاطر نمايشنامه ”‌بي‌شير و شكر” داده شد. لوح سپاس و ‌١٥ سكه بهار آزادي نيز به محمد امير ياراحمدي نمايشنامه ”‌تيغ كهنه” اهدا شد. و رتبه اول جشنواره با اهداي ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و ‌٢٠ سكه بهار آزادي به نغمه ثميني به خاطر نمايشنامه ” شكلك” اهدا شد.
نتايج داوران در بخش كارگرداني به شرح زير است: لوح سپاس و ‌١٠ سكه بهار آزادي به نادر برهاني‌مرند به خاطر نمايش ”تيغ كهنه” ، لوح سپاس و ‌١٥ سكه بهار آزادي به خسرو اميري به خاطر نمايش ”روي خط خاكستري” و ديپلم افتخار، ‌تنديس جشنواره و ‌٢٠ سكه بهار آزادي به محمد عاقبتي به خاطر نمايش ”‌مي‌بوسمت و اشك” داده شد.
اما جايزه منتخب مردم در جشنواره به نمايش ”‌اوديسه” به كارگرداني ماركوس زونر از كشور سوئيس اهدا شد.
جايزه ويژه هيات داوران كه شامل لوح سپاس ، ‌٢٠ سكه و تنديس جشنواره بود نيز به خاطر هماهنگي اجراي صحنه‌يي و ارتباط عناصر دراماتيك، به محمد عاقبتي براي نمايش ”مي‌بوسمت و اشك”‌اهدا شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/4249

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزيده‌هاي جشنواره بسيت‌ودوم تئاتر فجر معرفي شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016