دوشنبه 24 فروردين 1383

چه كسي بر كرسي حساس‌ترين مركز معاونت هنري تكيه مي‌زند؟ ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - موسيقي
در آخرين روزهاي سال گذشته كه علي مرادخاني به طور تلويحي از استعفاي خود در مقابل برخي خبرنگاران سخن گفت كمتر كسي فكر مي‌كرد كه رئيس ‌١٤ ساله مركز موسيقي وزارت ارشاد همچنان در تصميم خود مبني بر كناره‌گيري از اين پست اصرار ورزد.
به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، خبر استعفاي علي مرادخاني، زماني قوت بيشتري گرفت كه پيش از آن نيز خبر استعفاي مرتضي كاظمي، معاون وزير ارشاد در امور هنري به طور جسته و گريخته منتشر شد كه البته اين استعفا همان موقع از سوي مسئولان وزارت ارشاد تكذيب شد. سرانجام با پذيرش استعفاي مرتضي كاظمي، علي مرادخاني نيز طي نامه‌اي به هنرمندان به طور رسمي از آنها خداحافظي كرد هر چند كه منابع خبري به نقل از وي اعلام كردند كه مرادخاني تا معرفي رئيس جديد همچنان مركز موسيقي را اداره خواهد كرد.
نگاهي به كارنامه مديريت ‌١٤ ساله علي مرادخاني و بودجه ‌٦٠٠ هزار توماني سابق تا ‌٥/٣ ميليارد توماني فعلي، از منظر كارشناسان و منتقدان هنري دوران مديريت او را از “نشيب تا آرامش” معرفي مي‌كند.
ديدار اعضاي هيئت مديره و مشاوران خانه موسيقي به عنوان بزرگترين تشكل صنفي موسيقي با مرادخاني كه چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت و محورهاي مطرح شده در اين ديدار كه البته پيشتر نيز همين محورها طي نامه‌اي به مقام عالي وزارت ارشاد - احمد مسجدجامعي - ارسال شده بود گواهي بر اين فراز و نشيب مي‌باشد.
در اين نامه كه به امضاي كليه هيئت مديره و مشاوران خانه موسيقي رسيده بود از مسجدجامعي خواسته شده بود تا با توجه به سوابق مرادخاني وي كماكمان سكاندار مركز موسيقي باقي بماند. اما شواهد امر حاكي از آن است كه مرادخاني به زودي ساختمان تالار وحدت را ترك خواهد كرد. به گزارش ايسنا،به هر حال جمع‌بندي آنچه كه طي اين هفته‌ها بر روي خروجي رسانه‌ها به نقل از موسيقيدانان در وصف مرادخاني ارسال شد از وي مديري توانمند ترسيم مي‌سازد. اما با اين حال بايد توجه داشت كه قبلاð نيز برخي چهره‌هاي نام آشناي موسيقي كه جزو منتقدان جدي مركز موسيقي بودند هنوز هم بر نقطه نظرات خود مبني بر كم‌كاري و ناديده انگاشتن برخي مسائل موسيقي از سوي مرادخاني و مجموعه تحت امر پافشاري مي‌كند.
هوشنگ ظرفي عضو هيئت مديره خانه موسيقي به ايسنا مي‌گويد: مدت زماني كه مرادخاني رئيس مركز موسيقي بود هنرمندان تا حدي جان گرفتند او براي همه هنرمندان حق قائل شد و آنها را زير بال و پر خود گرفت. به همين دليل موسيقيداناني كه پا به تالار وحدت نمي‌گذاشتند جذب مركز موسيقي شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روشن روان - رئيس هيئت مديره - هم معتقد است: مرادخاني در مديريت ‌١٤ ساله خود موفق شد اعتماد هنرمندان را جلب كند.
وي افزود: اگر شرايط زماني و مدت مديريت او را آن هم با توجه به زماني كه موسيقي در بدترين شرايط ممكن به سر مي‌برد در نظر بگيريم بايد گفت كه مرادخاني موسيقي كشور را به شكل قابل قبولي سر و سامان داد و حالا كه او اين پست را تحويل مي‌دهد جايگاه موسيقي در كشور و وزارت ارشاد تعريف شده است.
بر پايه اين گزارش خانه موسيقي تنها به نامه اخير خود نيز اكتفا نكرده است بلكه در ديدار با معاون جديد هنري - دكتر ايماني - مجدداð خواستار ابقاي مرادخاني در اين پست شده‌اند.
درست عصر همان روزي كه هيئت مديره خانه موسيقي با مرادخاني ديدار كردند او نيز به ديدار وزير ارشاد رفته است. از مشروح اين مذاكرات هر چند تاكنون خبري درج نشده است اما مرادخاني در تماس خبرنگار ايسنا با وي اعلام مي‌كند كه رفتن وي قطعي است. حال بايد ديد كه گزينه بعدي وزارت ارشاد در سمت مديريت حساس‌ترين مركز معاونت هنري كيست؟ و به قول روشن‌روان آيا اين كانديدا درك مرادخاني را از موسيقي و روند تحولات آن خواهد داشت يا خير؟

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6341

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چه كسي بر كرسي حساس‌ترين مركز معاونت هنري تكيه مي‌زند؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016