سه شنبه 15 ارديبهشت 1383

ايران درودي: “چشم شنوا” وصيت‌نامه من است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي
كتابي با عنوان “چشم شنوا”، حاصل 47 سال نقاشي ـ از دوران دانشجويي تا سال گذشته ـ بانوي هنرمند، ايران درودي،‌ به سه زبان فرانسوي، انگليسي و فارسي منتشر شده است.

به گزارش ايسنا در اين كتاب مقدمه و شرح زندگاني درودي با قلم حبيب شريفي و نيز بزرگاني چون آندره مالرو، ژان كك تو، آنتونيو رودريگز، فرانك الگار و نيز جواد مجابي و هوشنگ طاهري همراه با شعري از احمد شاملو آمده است.
مديا كاشيگر، كلود كرباسي و ويدا طيراني اين‌ آثار را ترجمه كرده‌اند.
“چشم شنوا” را در 294 صفحه هومن صدر طراحي هنري كرده و با عكس‌هاي احمد عالي و بهنوش احمدي همراه است.
كتاب يادشده توسط مؤسسه چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چاپ شده و قرار است در نمايشگاه كتاب نيز در غرفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تخفيف ويژه 45 هزار تومان عرضه شود.

ايران درودي به خبرنگار ايسنا گفت:‌ به خاطر امكانات و دستگاه‌هاي مجهزي كه مؤسسه چاپ و انتشارات وزارت ارشاد در اختيار داشت، اين كتاب را در انتشارات مزبور با هزينه شخصي چاپ كردم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي كه خود ناظر چاپ “چشم شنوا” بوده است، افزود: يك و نيم ماه زمان صرف چاپ اين كتاب شده و صفحات تا 7 بار زير چاپ رفته و رنگ شده‌اند.
او گفت: “چشم شنوا” وصيت‌نامه من است. اين كتاب ماندني جاي خود را در فرهنگ معاصر باز مي‌كند.

ايران درودي در پايان به خبرنگار ايسنا عنوان كرد: كتاب كه مراحل چاپ آن به پايان رسيده است، قرار بود پس از صحافي، همزمان با گشايش هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي تهران عرضه شود كه به‌دليل تراكم كاري مؤسسه انتشاراتي، هنوز به غرفه وزارت ارشاد در نمايشگاه نرسيده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7236

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران درودي: “چشم شنوا” وصيت‌نامه من است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016