جمعه 1 خرداد 1383

خواننده "يار دبستاني من": مي‌خواهم اثري در حال و هواي حماسي و منطبق با روحيه جوانان بسازم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فرهنگ و هنر - موسيقي
يك خواننده پيشكسوت گفت: هنرمندان و بزرگان موسيقي كشور بايد با توجه به جايگاه ويژه موسيقي دفاع مقدس، تعريف جامع و مدوني از اين موسيقي را ارائه دهند.
جمشيد جم، خواننده آثاري چون ” يار دبستاني من” در گفت‌وگو با خبرنگار هنري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار داشت: موسيقي رزمي يكي از زير شاخه‌هاي موسيقي ايراني است كه در مباحث نظامي نيز كاربرد د ارد كه اين موسيقي با پيدايش جنگ تحميلي و خلق حماسه‌ها و رشادت‌هاي سربازان ايراني در جبهه‌ها به عنوان موسيقي دفاع مقدس جا افتاد.
وي گفت: ‌تفاوت و تمايز موسيقي دفاع مقدس در ايران با موسيقي جنگ در ساير كشورها به بعد دفاعي بودن جنگ ما باز مي‌گردد كما اينكه اين موسيقي به مرور تبديل به موسيقي آئيني شد كه در نوع خود بسيار ارزشمند و نوين است.
به اعتقاد جم، از آنجا كه موسيقي رزمي را در سطح بين‌المللي به صورت اركستر سمفونيك مي‌بينند و از آنجا كه اين موسيقي در ايران تبديل به آئيني شده است بايد تعريف جديدي از آن توسط تئوريسين هاي موسيقي ايراني صورت گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در عين حال تعداد آثار توليد شده در عرصه موسيقي دفاع مقدس را ناكافي دانست و به ايسنا گفت كه موسيقي ايراني از قابليت خوبي براي خلق آثار بزرگ و سمفونيك در اين زمينه برخوردار است.
جمشيد جم در پايان در پاسخ به اينكه اثار اثر جديدي را در دست اجرا دارد يا خير، گفت: در حال تحقيق و پژوهش براي توليد يك اثر بزرگ و اركسترال هستم كه اين اثر نيز همچون ” يار دبستاني من” در حال و هواي حماسي و منطبق با روحيه جوانان خلق خواهد شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8003

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خواننده "يار دبستاني من": مي‌خواهم اثري در حال و هواي حماسي و منطبق با روحيه جوانان بسازم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016