سه شنبه 23 تير 1383

"آتشي در مسير زندگي"، خاطرات منوچهر آتشي منتشر شد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
كتاب" آتشي در مسير زندگي" كه شامل خاطرات منوچهر آتشي در گفت و گو با سيد قاسم يا حسيني است, در انتشارات" شروع" منتشر شد .
به گزارش خبرنگار كتاب ايلنا, اگر بخواهيم بين شاعران معاصر ايراني از كودتاي 28 مرداد 1332 تا انقلاب اسلامي بهمن 1357, ده نفر را به عنوان شعراي نامي ايران معاصر نام ببريم , بدون كمترين ترديد منوچهر آتشي يكي از اين چهره هاست كه درباره زندگي , شعر و آثار او طي 3 دهه اخير كم و بيش مطالبي نوشته و گفته شده است , اما وي تا كنون هرگز زندگي پر فراز و نشيبش را از آغاز تا كنون باز نگفته است .
يكي از خصلت هاي ما ايرانيان و در كل مردم مشرق زمين بر اين مبنا بوده كه معمولا از گفتن يا نوشتن شرح حال , زندگي خصوصي و تجربه هاي اختصاصي خود هراس توام با شرم داريم , و به دليل تواضع اخلاقي و فرهنگي حاكم بر رفتار و كردارمان همواره تعريف از خود را كاري مذموم و حتي دور از فروتني دانسته و مي دانيم ,به همين دليل نيز اگر چه ادبيات كلاسيك ما داراي دهها اثر خوب در باب سفرنامه , شوا كيه , اخوانيات , فراق نامه , مصيبت نامه و ... مي باشد , اما شمار اتوبيوگرافي از تعداد انگستان يك دست تجاور نمي كند و اين ويژگي اساسي حاكم بر هنر , ادب و فرهنگ ايران زمين در قرون و اعصار پيشين بوده است و همين تواضع حقيقي يا تصنعي گاه چندان شديد مي شده كه كار را بر محققان امروز دشوار كرده است .


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است كتاب آتشي در مسير زندگي, مجموعه گفت و گوهاي مير قاسم يا حسيني با منوچهر آتشي است كه به بررسي زندگي آتش از آغاز تا امروز مي پردازد و بسياري از مسائل سياسي و اجتماعي آن روزها تا امروز در اين كتاب بازگو مي شود .
شايان ذكر است , در بخش آخر كتاب تعدادي از مقالات وسخنراني هاي آتشي كه در نشريات مختلف منتشر شده همراه با عكس هايي ازاو در پايان كتاب گنجانده شده است .
اين كتاب در 560 صفحه با شمارگان3 هزار نسخه و با قيمت 3 هزار و 500تومان در انتشارات" شروع" منتشر شده است .

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10005

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آتشي در مسير زندگي"، خاطرات منوچهر آتشي منتشر شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016