دوشنبه 2 شهريور 1383

اردشير كامكار و ماتئوس چاهوريسيس كنسرت ايراني - يوناني" از پارس تا پنتوس" را اجرا مي‌‏كنند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
كنسرت ايراني - يوناني" از پارس تا پنتوس" توسط اردشير كامكار و ماتئوس چاهوريسيس پنجم و ششم شهريور ماه در تالار وحدت اجرا مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار سرويس هنري ايلنا, صبح امروز اردشير كامكار نوازنده‌‏كمانچه, ماتئوس چاهوريسيس نوازنده ليره, كامبيز گنجه‌‏اي نوازنده تمبك, حسين زهاوي نوازنده دف و وحيد اسداللهي نوازنده پركاشن در نشست مطبوعاتي با حضور خبرنگاران شركت كردند.
ماتئوس نوازنده يوناني در خصوص قدمت ساز" ليره" كه در اين برنامه نواخته مي‌‏شود, گفت: نام اين ساز در داستان‌‏هاي اسطوره‌‏اي يوناني برده شده و ارفئوس يكي از قديمي‌‏ترين ليره‌‏نوازان تاريخ موسيقي يونان است؛ همچنين پس از جنگ تروا در رقص‌‏ها و پايكوبي ها از اين ساز استفاده شده است.
اين نوازنده يوناني كه دانشجوي دكتراي "اتنو موزيكوژي" دانشگاه لندن است در مورد نگرش خود به موسيقي ايران به خبرنگار ايلنا ,گفت: هنگامي كه موسيقي ايراني را مي‌‏شنوم مي توانم به روياهايم نزديك شوم, گويي موسيقي ايراني هميشه در خيال من وجود داشته. اين موسيقي يك زبان موسيقايي خشك نيست, بلكه موسيقي هنري به معناي واقعي هنر است واين ارتباط عميق با موسيقي ايراني براي من در مدت بسيار كوتاهي به وجود آمد.
اردشير كامكار نوازنده كمانچه نيز با تاكيد بر گفت‌‏وگوي زبان‌‏هاي موسيقايي و ارتباط فرهنگي ملل گفت: اين كنسرت چهارمين تجربه اجراي زنده من با ماتئوس است و نظير اين برنامه را در كشورهايي چون سوئد و بلژيك هم اجرا كرده‌‏ايم.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه افزود: در آينده نزديك با تجربه هاي مفيدي كه در جهت هماهنگي بيشتر گروه به وجود مي‌‏آيد, اين اثر به صورت استوديويي ضبط خواهد شد.
وحيد اسداللهي نوازنده كُرد عراقي كه فارغ التحصيل اتنوموريكوژي دانشگاه لندن و در واقع عامل ارتباطي ماتئوس و اردشير كامكار است در اين نشست با بيان اين مطلب كه همواره به زبان و فرهنگ ايراني عشق مي‌‏ورزد, گفت: قرار است در اين برنامه سازهايي چون نقاره آذربايجاني , دف و پركاشن بنوازم.
گفتني است كنسرت"از پارس تا پنتوس" شامل قطعاتي چون هم‌‏نوازي در ماهور,تك نوازي كمانچه در دستگاه چهار گاه, هم نوازي در شور, هم نوازي با سازهاي كوبه‌‏اي و تك نوازي ليره دردستگاه شور و بيات اصفهان است.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11180

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اردشير كامكار و ماتئوس چاهوريسيس كنسرت ايراني - يوناني" از پارس تا پنتوس" را اجرا مي‌‏كنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016