شنبه 10 بهمن 1383

گزارشی از آخرین تغییرات جشنواره بیست و سوم فیلم فجر، سينا

تهران - خبرگزاری سینا
مراسم افتتاحیه بيست و سومين جشنواره بين المللى فيلم فجر ساعت 18 يکشنبه شب ۱۱ بهمن در تالار بزرگ کشور آغاز می شود.


نمایی از فیلم به رنگ ارغوان به کارگردانی حاتمی کیا

به گزارش خبرگزاری سینا سینماگران در حالی سال نوی سینمای ایران را در این روز جشن می گیرند که پیشکسوتان این عرصه نظیر کیمیایی ، فرمان آرا ، مهرجویی و... در این جشن حضور ندارند. در آخرین لحظات آغاز این جشن نیز خبر از جلوگیری حضور تنها فیلمساز نسل میانه " سیروس الوند" که امسال با فیلم " رستگاری در هشت و بیست دقیقه " شرکت کرده بود ، داده شد،اما دقایقی بعد از سوی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر تکذیب شد.
به گزارش خبرگزاری سینا روابط عمومی جشنواره خبر داده است که این فیلم در جدول نمایش سینمای ایران وجود دارد.
این در حالی است که افتخار مسولان جشنواره امسال حضور بی رقیب فیلمسازان پس از انقلاب بوده است. مجتبی اقدامی معاون فرهنگي بنياد سينمايي فارابي بيست و سومين جشنواره را از نظر مضمون و موضوع را دارای تنوع بسيار خوبي دانسته است و ابراز خوشنودی کرده است که اغلب فيلمسازاني كه فيلم‌هايشان در بخش‌هاي مختلف به نمايش درخواهد آمد از هنرمنداني هستند كه پس از انقلاب كار فيلمسازي را شروع كرده‌اند.
به هرحال تاکنون و پیش از آغاز جشنواره بازبینی از فیلم های "زن زيادي"به كارگرداني تهمينه ميلاني، "باغ‌هاي كندلوس" به كارگرداني ايرج كريمي، "ماهي‌ها هم عاشق مي‌شوند" به كارگرداني علي رفيعي مورد باعث اعلام اصلاحيه‌هايي شده است . هر چند برای فیلم " به رنگ ارغوان مسایل امنیتی را علت جلوگیری از فیلم دانسته اندو خود تهیه کننده به خواست خود از حضور در این جشنواره خودداری کرده است.
به گزارش سینا ابراهیم حاتمی کیا در نامه ای سر گشاده به وزیر اطلاعات نوشته است :شهادت مي دهم كه اجازه داديد كه « به رنگ ارغوان» عليرغم ميل باطني‌تان به نمايش درآيد بي‌آنكه ثانيه‌اي حذف شود و من قادر بودم جلسه را با همين توافق ترك كنم و فيلم در جشنواره شركت كند؛ ولي من برنخواستم. چرا كه با دلم آمده بودم و دل هنوز آرام نبود.برادرم؛ بدانيد من و شما از يك قبيله‌ايم، اگر چه تلاشمان در دو ساحت مختلف قرار دارد ما عيانيم و آشكار و شما به زعم من در سايه‌ايد و ناپيدا.
وی در نامه اش اضافه کرده است:بقول « شهيد آويني» من در بوستان عافيت طلبي شكرخوري و شكرشكني نمي‌كنم .بر ما رواست كه آزمون و خطا كنيم و من اين ماموريت را از « پيرمان» به دست خط عشق؛ حواله گرفته‌ام.شايد « به رنگ ارغوان» گل سرخ خارداري باشد كه دل ياران را ريش كرده است؛ ولي شما ميدانيد كه من نيتي جز تقديم گل نداشتم.شهادت ميدهم كه بعنوان پدر معنوي « به رنگ ارغوان » با ميل و خواست شخصي خودم فيلم را از شركت در جشنواره فجر محروم ميكنم. ميگويم محروميت و اين سخت و دردناك است. ميدانم كه شما نيز همچون من از اينكه حاصل يكسال زحمت اهالي هنر در دولت هنر دوست خاتمي چنين سرنوشتي پيدا كرده است متاسف هستيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولي با اطمينان و با صداي رسا ميگويم كه اجازه به هيچ خناسي نخواهم داد كه اين رود ارادت را بركه‌اي ساكن تصور كند كه ميتواند ماهيان نامشروع خود را پرورش و صيد كند.
به گزارش سینا گذشته از به رنگ ارغوان که مورد خاصی است ، در تمام فیلم های مورد اشکال عشق و روابط عاطفی به عنوان خلاصه ای از فیلم آورده شده است.
با این حال در مراسم افتتاحیه از "فرامرز قريبيان " و "عبدالله اسکندرى" تقدير مى شود.
"ايرج رامين فر" امسال طراحى صحنه و دکور مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر را برعهده داشت .
اما آخرین تغییرات در جدول نمایش فیلم ها به این صورت است که فیلم " باغ های کندلوس" به عنوان سومین فیلم بخش مسابقه سینمای آسا انتخاب و معرفی شد.
هم چنین به دلیل حق میزبانی از ایران یک فیلم بیشتر در بخش سینمای معناگرا شرکت می کند. " بشارت منجی" به کارگردانی " نادر طالب زاده " برای این بخش انتخاب شده است. از فرانسه و انگلستان نیز سه فیلم در این بخش شرکت می کنند.
پیش از این نیز اعلام شده بود " کافه ترانزیت" در بخش مسابقه سینمای ایران، " ننه گیلانه " خارج از مسابقه و " دربه درها " در بخش مهمان جشنواره به نمایش در می آیند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17587

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از آخرین تغییرات جشنواره بیست و سوم فیلم فجر، سينا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016