دوشنبه 26 ارديبهشت 1384

گزارشی از حضور سینمای ایران در کن، سينا

* استقبال 24 جشنواره خارجی از فیلم های ایرانی

تهران-خبرگزاری سینا
سینمای ایران در بازار کن پنجاه و هشتم شرایط نسبتاً قابل قبول تری نسبت به سال ها ی گذشته دارد. این مساله با راه اندازی پاویون سینمای ایران در بازار کن شکل دیگری به خود گرفته است.
به گزارش سینا، نمایندگان خانه سینما هم برای شناساندن سینمای ایران به حاضران در کن، در پاویون سینمای ایران حضور دارند. آن چه به عنوان اهداف اصلی این پاویون عنوان می شود عبارتست از، ارائه اطلاعت کلی و کافی در مورد جذابیت های تاریخی و طبیعی ایران و بیان کردن جاذبه های جغرافیایی و صنعتی ایران برای دعوت تهیه کنندگان و سینما گران جهان است.به واسطه راه اندازی پاویون سینما ایران در کن استودیوی بین المللی هشتگرد نیز به حاضران در کن معرفی می شود.
براساس اعلام روابط عمومی خانه سینما پاویون سینمای ایران تاکنون در جلب نظر ایرانیان ساکن اروپا و کلیه شرکت های خارجی حاضر در جشنواه موفق عمل کرده است. نمایندگان خانه سینما در کن طی روزهای برگزاری جشنواره مذاکراتی با مسولان سینمایی کشور های مختلف داشته اند.از جمله این ملاقات ها می توان به گفت گو های صورت گرفته با ماریا عرب(مسول فروش بازار کن)، ریتا(مسول دهکده بین المللی)، کاترینا رس و واندر مولن جهت شرکت فیلمنامه نویسان ایرانی در مسابقه فیلمنامه نویسی لس آنجلس، یاک جنی(مدیر پروژه مرکز فیلمنامه نویسی لندن)، ملاقات بانماینده planman(موسسه فعال در پخش dvd )و... اشاره کرد.
حدود 24 جشنواره نیز پیشنهاد شرکت فیلم های ایرانی را در جشنواره ها به پاویون داده اند. اسامی برخی از این جشنواره ها عبارتست از:سن سباستیان، ونیز، سه قاره نانت، کارلو ویواری، قاهره، مونترال و وزول فرانسه.
برای حضور در بازار کن امسال 12 فیلم از بنیاد سینمای فارابی ارسال شده است، که می توان از جمله آن ها به "دیشب باباتو دیدم آیدا"، "باغ های کندلوس" ، " ماهی ها عاشق می شوند" و "خیلی دور خیلی نزدیک" اشاره کرد. این فیلم ها هر یک در نوبت های تعیین شده به نمایش در می آیند . "خیلی دور خیلی نزدیک" در روز هجدهم ماه مه در بخش بازار فیلم کن به نمایش درمی آید. استقبالی که تاکنون از این فیلم صورت گرفته نشان از آن دارد که فیلم مورد توجه خارجی های حاضر در کن قرار گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

غیر از فیلم هایی که به واسطه بنیاد سینمایی فارابی در بازار کن ارائه می شوند، برخی از تهیه کنددگان و پخش کننده ها هم به صورت مستقل در بازار کن حضور دارند. ازجمله این آثار می توان به "ازدواج به سبک ایرانی " اشاره کرد. علی معلم که هر سال در کن حاضر است این فیلم را برای ارائه در بازار فیلم به کن برده است. این فیلم که مربوط به ازدواج یک دختر ایرانی با مردی خارجی است آماده نمایش بوده اما هنوز در مورد اکران آن صحبت های جدی عنوان نشده است.
نسرین میرشب مسول پخش بین المللی "خواب تلخ" سال گذشته که این فیلم در بخش دوهفته کارگردانان حضور داشت به بازار فیلم عرضه نکرد و به همین واسطه این فیلم امسال امکان آن را دارد که در بازار فیلم حضور داشته باشد.
خبرهای رسیده از کن، حاکی از آن است که سینمای ایران در بازار فیلم امسال شرایط مناسبی دارد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22673

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از حضور سینمای ایران در کن، سينا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016