سه شنبه 10 خرداد 1384

متن نامه ناصر زراعتي به خبرگزاري مهر در رابطه با "زندگينامه بهروز وثوقي"

خبرگزاری محترم مهر!

امروز، از رادیو بی.بی.سی، آقایی تلفن زدند و جویای خبرِ «اعتراضِ کتبی من خطاب به مسؤلانِ فرهنگیِ ایران» شدند.

پرسیدم این خبر در کجا درج شده است؟ نشانی سایتِ خبرگزاری شما را دادند و چون گفتم که این خبر مربوط می‌شود به نامه مورخِ 20 فروردین 1384 که من به آقای مُرادی‌نیا (ریاستِ اداره کتابِ وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی) نوشته‌ام و مطلبِ تازه‌ای نیست، ایشان که گویا می‌خواستند با من در‌این مورد مُصاحبه کنند، خداحافظی کردند.

به سایتِ شما مراجعه کردم و این خبر را که نمی‌دانم خبرگزاری شما از کجا و چگونه دریافت کرده است، متأسفانه ناقص و مغلوط یافتم.

لطفاً توضیحاتِ زیر را در تصحیحِ این خبر در سایت خود درج کنید تا مراجعه‌کنندگان و مُخاطبانِ شما دچار اشتباه نشوند:

1ـ «گوتنبرگ» نامِ یکی از شهرهای بزرگ سوئد است که من در آن زندگی می‌کنم و نه «یک مؤسسه در سوئد».

2ـ نامه من صرفاً یک نامه اداری بوده است به‌منظورِ یاد‌آوریِ حقوقِ صنفیِ منِ نویسنده که آن را خطاب به شخصِ آقای مُرادی‌نیا رییسِ اداره کتابِ وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی نوشته‌ام و نه «خطاب به مسؤلانِ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران».

3ـ کتابِ «زندگینامه بهروز وثوقی» نوشته من، چند ماه پیش، در شهرِ سانفرانسیسکوِ کالیفرنیا، توسطِ انتشاراتی‌ای به‌نامِ «آران پرس» منتشر شده است و متأسفانه من در انتشارِ آن، هیچ‌گونه نقشی نداشته‌ام و تعجب می‌کنم که شما این نُکته «گفتنی» را کجا یافته‌اید: «به گفته ناصر زراعتی، یک بار در خارج از کشور توسطِ خودِ وی منتشر شده است.» این «گفته» مرا کجا و چگونه و چه وقت دیده‌اید که من خود از آن اطلاع ندارم؟

اکنون که این «نامه اداری» نویسنده یک کتاب به یک اداره مسؤلِ دولتی، به‌صورتِ یک خبرِ «فرهنگی ادبی» در سایتِ اینترنتی خبرگُزاریِ شما درج شده، بهتر است نُسخه‌ای از آن را برایتان بفرستم تا اگر خواستید، برای اطلاعِ همگان، در سایتِ خود درج کنید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ضمن، اگر در‌موردِ چاپِ این کتاب در خارج از کشور و چگونگی آن، احتمالاً کسی کُنجکاو باشد، می‌تواند به نوشته توضیحی من در نشانی‌ِ اینترنتی زیر مراجعه کند:

http://farhang.iran-emrooz.net/index.php?/farhang/more/1264/

امیدوارم از‌این پس، در درجِ «خبر»ها، دقت بیش‌تری از سوی دست‌اندر‌کارانِ سایت خبرگزاری مهر انجام شود.

مؤید باشید

ناصر زراعتی

29 مه 2005 [8 خرداد 1384]
شهرِ گوتنبرگِ سوئد

----------------------------
رونوشت: مطبوعات و رسانه‌های فارسی‌زبان

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23515

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن نامه ناصر زراعتي به خبرگزاري مهر در رابطه با "زندگينامه بهروز وثوقي"' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016