جمعه 27 خرداد 1384

اجرای موسیقی گروه چهل دف به مناسبت روز جهانی موسیقی در یکی از میدان های پاریس، چکامه بزرگمهر

بمناسبت روز جهانی موسیقی و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گروه موسیقی چهل دف به سرپرستی فرشید غریب نژاد در پاریس به اجرای برنامه خواهد پرداخت .

هر ساله در پاریس در این تاریخ به مناسبت روز جهانی موسیقی ، گروههای متعدد موسیقی دیگرهم ازسایرکشورهای از سرتا سر جهان حضوردارند و به صورت گروهی و یا تکی به اجرای موسیقی خود می پردازند و بدین صورت بخشی از فرهنگ و هنر خور دا معرفی می کنند. در این روز در هر گوشه و کنار شهر شاهد موسیقی خاصی خواهیم بود، از موسیقی آسیا گرفته تا موسیقی آفریقا، از موسیقی سرخپوستان تا سیاهان می سی سی پی، از موسیقی شرق گرفته تا موسیقی پاپ ، از موسیقی کلاسیک تا جاز ....
امسال برای نخستین بار ایران نیز سهمی در این برنامه خواهد داشت، کنسرت موسیقی توسط گروه "چهل دف" در31 خرداد ماه 84 مصادف با 21ژوئن 2005 درشهر پاریس در روبروی کلیسای معروف و تاریخی سن سولپیس اجرا خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گروه موسیقی چهل دف این بار درترکیبی 25 نفره شامل پنج نوازه ده دف نواز ، پنج نوازنده دیگر به ترتیب، شهرام محمدی با تارودیوان ، حمید رضا طاهری با کمانچه، سهیل سان احمدی با بم تار و مسعود آرامش با سنتور به اجرای برنامه می پردازند، خواننده این گروه نیز بهروزتوکلی می باشد.
بنابه این گزارش هرکدام ازنوازندگان دف، دراین گروه با دو دف به اجرای برنامه می پردازند تا صدای دف ها ازحجم بالاتری برخوردارباشد .
گفتنی است که گروه چهل دف پس ازاجرای روزجهانی موسیقی دراول تیرماه (22ژوئن ) درسازمان یونسکو هم به اجرای برنامه می پردازد .
براي دريافت پوستر مي توانيد به سايت http://iran-fr.com/img/actualite/fete_musique.jpg مراجعه كنيد.

چکامه بزرگمهر، پاریس

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24638

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اجرای موسیقی گروه چهل دف به مناسبت روز جهانی موسیقی در یکی از میدان های پاریس، چکامه بزرگمهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016