دوشنبه 20 تير 1384

محمدرضا شجريان از پروژه باغ هنر بم ديدن كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

"محمدرضا شجريان" ، خواننده مطرح كشورمان، به همراه "علي جهاندار" ، رييس شوراي شهر ، شهردار بم ،خبرنگاران و تني چند از مسوولين اين شهر از مجموعه باغ هنر بم ديدن كردند.

به گزارش گروه هنر ايلنا ، "محمدرضا شجريان" در اين مراسم با بيان اينكه تمام پول هايي كه براي اين پروژه در دست داشتيم ، به اتمام رسيده است ، اظهار داشت : تا كنون نيمي از شهر عظيمي اجر ا شده كه اميدواريم با مساعدت مردم بتوانيم اين طرح را به پايان برسانيم.
بنا به اين گزارش ، اين پروژه كه با مساعدت و همراهي "شجريان" و اعلام آمادگي شركت مهندسين مشاوره "همشار" در تهيه طرح هاي مورد نياز و سپس سفرهاي مقدماتي ايشان و مهندس" خواجه نصيري" و همچنين مساعدت رييس و اعضاي شهر بم و شهردار در زميني با وسعت 7/13 هكتار شكل گرفته ، هم اكنون در مرحله ساخت قراردارد و تا كنون قسمت كوچكي از آن به بهره برداري رسيد ه است.
اين پروژه در محوري به طول 745 متر و عرض 90 متر ، شامل سازه هايي مانند مدرسه موسيقي - گالريها - كتابخانه هنري - واحدهاي تجاري و فرهنگي و سالن اجتماعات به همراه محوطه سازي 7 باغ ايراني متوالي انجام شده است كه در آن سعي شده از مفاهيم معماري اصيل و بومي ايراني در تاكيد با ملاحظات اقليمي و منطقي استفاده شود.
اين گزارش مي افزايد : مجموعه موسيقي و هنر در چهار حياط متوالي تشكيل شده ، شامل مدرسه موسيقي با مساحت 3200 متر مربع و 400 متر فضاي باز شامل بخش هاي آموزشي تئوري - كارگاه هاي آموزشي - كتابخانه و صداخانه مجهز - بخش اداري -مهمانسرا و سرويس تاسيسات است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين كتابخانه تخصصي هنر با مساحت حدود 700 متر مربع ، گالري اصلي با مساحت حدود700 متر مربع ، سالن اجتماعات 300 نفره با مساحت 500 متر مربع ، واحدهاي تجاري و فرهنگي مشرف به گودال باغچه مركزي با مساحت 800 متر مربع و آمفي تئاتر فضاي باز با ظرفيت 1000 نفر و رو به مجموعه 7 باغ ايراني جزيي از اين مجموعه هستند.
لازم به ذكر است ، گروه" محمدرضا شجريان" در سال گذشته با اجراي كنسرت موسيقي" هم نوا با بم" كمك هايي را براي ساخت اين مجموعه فرهنگي و هنري جمع آوري كردند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25651

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا شجريان از پروژه باغ هنر بم ديدن كرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016