سه شنبه 28 تير 1384

تهمينه ميلاني: شرايط سينماي ايران باعث شده است تا ناخواسته حرف‌هايم را در يك فيلم بزنم، ايسنا

منتقدان با فيلم‌هايم رابطه‌ي خوبي ندارند؛ اما...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


تهمينه ميلاني كارگردان سينماي ايران گفت: منتقدان سينماي ايران علي‌رغم استقبال مردم از فيلمهايم، رابطه خوبي با اين فيلمها ندارند، اما با گذشت زمان ارتباط لازم را با فيلمهايم برقرار مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، ميلاني كه دردانشكده هنر دانشگاه تورنتو كانادا بعد از نمايش «زن زيادي» سخن مي‌گفت، افزود: منتقدان در نمايش اول حتي به من بي احترامي مي‌كنند، ولي چند وقت قبل منتقدي كه پس سالها دومرتبه، چند فيلم من را ديده بود و پيش از آن نسبت به فيلمها دافعه داشت به من مي‌گفت: «حالا كه زمان گذشته، خانم ميلاني نسبت به گذشته با فيلمهايت بيشتر ارتباط برقرار مي‌كنم.

وي در پاسخ به سؤالي درباره سينماي جاده‌اي و علاقه مندي به آن تصريح كرد: من به خاطر هيجان‌انگيز بودن سينماي جاده، علاقه بسياري به آن دارم. اما متاسفانه فيلمهاي سينماي ايران اغلب در خانه‌ها ،آپارتمان‌ و چند خيابان محدود فيلمبرداري مي شوند.

ميلاني افزود: در گذشته آن قدر توهين و تحقير نسبت به زنان و جنس مونث ديده بودم كه به مرور زمان از اينكه يك زن هستم بدم مي‌آمد.

وي ادامه داد: اگر موانعي بر سر راه فيلمسازاني چون من نبود شايد مي‌توانستم فدريكوفليني شوم.

او در بخش ديگري از سخنان خود گفت: من عاشق سينما هستم و آن را بسيار دوست دارم، ولي براي بيان افكار خود، به هيچ عنوان نظريه «سينما براي سينما» را قبول ندارم.

وي ادامه داد: گاهي اوقات شرايط در ايران به گونه‌اي است كه آدم احساس مي‌كند در حال ساخت آخرين فيلمش است و ديگر فرصتي براي بيان حرفهايش ندارد بنابراين شايد [ناخواسته] مي‌خواهم همه حرفهايم را در يك فيلم بزنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تهمينه ميلاني گفت: قرار نيست هر فيلم من يك شاهكار هنري باشد من سعي مي‌كنم بهترين پاسخ‌ها را به وضعيتي كه در آن قرار گرفته‌ام بدهم.

ميلاني افزود: من بارها اين جمله را در روزنامه‌هاي مهم دنيا مثل نيويورك تايمز تكرار كرده‌ام. من اگر چه براي فرهيختگان فيلم نمي‌سازم و براي طبقه متوسط و پايين جامعه مي‌سازم ولي فرهيختگان نيز از فيلمهاي من استقبال مي‌كنند.

وي با انتقاد از فرهنگ مردسالارانه در جامعه ايران با اشاره به همكاري همسرش محمد نيك‌بين در فيلمهايش گفت: كمك او به عنوان يك مرد باعث شده است تا تازه‌ كينه‌ها و زشتي‌ها را به زيبايي تبديل كنم و حتي اگر او نبود فيلمهايم تندتر پركينه‌تر و راديكال‌تر از كار در مي آمد.

تهمينه ميلاني در ادامه نمايش «زن زيادي» در كانادا به سر مي برد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25771

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تهمينه ميلاني: شرايط سينماي ايران باعث شده است تا ناخواسته حرف‌هايم را در يك فيلم بزنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016