يكشنبه 10 مهر 1384

مراسم ششمين سالگرد خانه موسيقي: محمدرضا شجريان: بم را فراموش نكنيد، عليرضا مشايخي: چهل سال در حاشيه موسيقي رسمي كشور قرار داشته‌ام، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


مراسم ويژه ششمين سالگرد تاسيس خانه موسيقي، شنبه شب با حضور هنرمندان موسيقي كشور در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين مراسم گروههاي مختلف موسيقي به اجراء برنامه پرداختند و ياد هنرمندان فقيد موسيقي همچون مرحوم فريدون ناصري، استاد حسين عمومي ، مجتبي ميرزاده، كامران داروغه، اسماعيل نواب صفا را گرامي داشته شد.

در ادامه داريوش پيرنياكان عضو هيات مديره خانه موسيقي، بيانيه اين خانه را براي حضار قرائت کرد و در بخشي از اين بيانيه با اشاره به اينكه در بسياري از كشورهاي متمدن و توسعه يافته روز ملي موسيقي تعيين و اعلام شده آمده است: سال گذشته روز نهم مهر روز ملي موسيقي پيشنهاد شد و براساس نامه ارسالي از سوي شوراي فرهنگ عمومي، مورد تاييد اوليه قرار گرفت.

خانه موسيقي دربيانيه اش اظهار اميدواري كرد:در آينده‌اي نزديك روز ملي موسيقي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگ برسد.

در ادامه مراسم، از عليرضا مشايخي، آهنگساز و رهبر اركستر موسيقي نو تجليل شد. كامبيز روشن‌روان، دكتر شاهين فرهت و دكتر محمد سرير كه از شاگردان مشايخي بود در هنگام تجليل از او به روي سن آمدند.

مشايخي در سخناني تاكيد كرد: من بيش از چهل است كه درحاشيه موسيقي رسمي كشور قرار دارم و تعجب مي‌كند چطور خانه موسيقي تصميم به تجليل از من گرفته است.

وي افزود:چهل است كه سعي مي‌كنم به جريان موسيقي رسمي كشور بفهمانم كه يك هنر معاصر در زمينه موسيقي وجود دارد كه درمورد آن غفلت شده است.

وي با نقل قولي از حسين دهلوي خطاب به مسوولان گفت: مقام موسيقي را در اين جامعه روشن كنيد تا ما از بلاتكليفي در بيائيم.

گاه در يك موسسه چند تعريف از موسيقي مي‌شود. خود من در يك دانشگاه اجازه تدريس داشتم و در دانشگاهي ديگر چنين اجازه‌اي نداشتم.

وي از تلويزيون انتقاد کرد و گفت: تلويزيون كوچكترين رابطه‌اي با موسيقي غيرتفنني ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمدرضا شجريان نيز در اين مراسم با ارائه گزارشي از وضعيت باغ هنر بم گفت: ما همچنان به كمك هنرمندان احتياج داريم.

وي ادامه داد: مردم بم بيش از آنكه خانه‌هايشان ويران شده باشد روحيه‌شان نابود شده است و نيازمند توجه هنرمندان هستند و هنرمندان مي‌توانند نقش غيرقابل انكاري را در بازسازي روحيه مردم بم، بازي كنند.

وي خطاب به هنرمندان گفت: از شما خواهش مي‌كنم مردم بم را فراموش نكنيد.

Copyright: gooya.com 2016