چهارشنبه 4 آبان 1384

داستان "تاريك‌خانه"ي صادق هدايت غير قابل چاپ اعلام شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب


جهانگير هدايت گفت: به داستان «تاريك‌خانه»‌ي صادق هدايت كه تا كنون پس از انقلاب، 13 بار چاپ شده، اخيرا مجوز نشر داده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين داستان از مجموعه‌ي «سگ ولگرد» به گفته‌ي برادرزاده‌ي صادق هدايت از سال 62 تا 84، 13 بار منتشر شده كه دو بار آن در سال 84 بوده است، اما در اقدام خانواده‌ي هدايت براي انتشار مجموعه‌ي سگ ولگرد به زبانهاي فارسي، انگليسي، فرانسوي، ارمني و تركي، داستان تاريك‌خانه از اين مجموعه غيرقابل چاپ عنوان شده است.

هدايت با انتقاد از اين موضوع اين پرسش را مطرح كرد كه چطور پس از 13 بار انتشار، يك مرتبه به اين داستان مجوز نشر نمي‌دهند و آيا 13 بار اشتباه شده است؟

او همچنين با بيان اينكه با هر تغيير در كادر اداري كشور همه چيز دگرگون مي‌شود، عنوان كرد: ‌درباره‌ي بزرگان ادب، فرهنگ و ميراث فرهنگي كشور كه متعلق به همه‌ي مردم و تمام دنيا هستند، نبايد سليقه‌هاي شخصي حاكم باشد؛ آيا اصول و مقرراتي حاكم است يا سليقه‌هاي شخصي؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جهانگير هدايت همچنين با بيان اينكه 10 داستان ديگر هم كه از طرف نشر صادق هدايت به وزارت ارشاد رفته‌اند، مردود شناخته شده‌اند، گفت كه به نامه‌هاي كتبي خانواده‌ي هدايت هم جوابي داده نمي‌شود.

طرح روي جلد مجموعه‌ي داستان سگ ولگرد نيز چندي پيش در مميزي ارشاد رد شده و طرح جلد ديگري براي آن در نظر گرفته شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26922

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'داستان "تاريك‌خانه"ي صادق هدايت غير قابل چاپ اعلام شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016