دوشنبه 7 آذر 1384

حواشي كنسرت شجريان پاياني ندارد، کسي علاقمندان مشتاق، رنج برده و ناکام مانده را خواهد ديد؟ ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي


ظاهرا حواشي كنسرت استاد شجريان پاياني ندارد. در تازه‌ترين حاشيه، يك سايت اينترنتي اقدام به دلالي رسمي و خريد فروش بليط كنسرت شجريان نموده است.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اين سايت به كساني كه بليط اضافي تهيه كرده‌اند پيشنهاد خريد بليط‌شان را داده و براي كساني كه مي خواهند بليط شجريان را تهيه كنند قيمت پايه! پنجاه هزار تومان را داده است.

برخورد توهين آميز ؟!

شجريان از سال ‌74 به بعد که كنسرت‌هايش به بهانه‌هاي مختلف تعطيل شد، تصميم گرفت ديگر در ايران كنسرتي اجرا نكند؛ چون به اعتقاد او رفتاري كه با مردم تشنه و علاقه‌مند اين برنامه‌ها مي شد بسيار توهين آميز بود. محمدرضا شجريان تنها پس از سال‌ها به خاطر مردم بم خواند و به مدت سه شب پي در پي از در تالار بزرگ وزارت کشور به اجراي برنامه پرداخت.


شجريان تا روزهاي آخري كه در ايران به سر مي برد، هر گونه اخباري مبني بر اجرا در ايران را بارها تكذيب كرده بود؛ ولي وقتي كه او در اروپا در حال برگزاري تور سي وپنج روزه اش بود، مدير برنامه‌هايش خبرنگاران را به شركت دل آواز دعوت كرد تا خبري كه بارها تكذيب شده بود را اين بار تاييد كند.


تاييد اين خبر در حقيقت آغاز رنج‌ها و مصائب مردم تشنه وعلاقه‌مندي بود كه براي دريافت چند عدد بليط كنسرت برخورد چندان مناسبي با آن‌ها نمي‌شود.


سايت‌ها مختل مي شوند

از هفته گذشته كه روز رزرو بليت كنسرت محمدرضا شجريان، اعلام شده بود، سايت دل آواز براى ساعت ها بالا نمى آمد و مختل شد؛ مسئولين سايت از مردم خواستند تا از مراجعه به اين سايت خودداري كنند و هر كاربر احتمالاً بايد بيشتر از چندين بار دكمه را فشار مى داد تا مى توانست بليت هاى موردنظر خود را رزرو كند


سايت خانه موسيقي نيز كه به رزرو بليط مي‌پرداخت اعلام كرد، به علت اتمام مرحله نخست فروش اينترنتي خدمات فروش اين بليت‌ها تا روز شنبه هفته گذشته متوقف شد.


بااين حال يكي از دست اندركاران خانه موسيقي ديروز، يكشنبه، به ايسنا گفت:


"حتي براي افرادي كه بليط رزرو كرده‌اند تا اين لحظه بليطي وجود ندارد و ما شرمنده اين افراد هستيم."


او در ادامه گفت: قرار بوده بليط در اختيار ما قرار گيرد، ولي هنوز اين كار انجام نشده است."

حمله به مراكز فروش بليط

از هفته گذشته مراكز فروش بليط شجريان هر يك با هجوم علاقه‌مندان كنسرت شجريان به نوعي خود را يا كنار كشيده و يا به گونه‌اي از ارائه خدمات لازم به مراجعه كنندگان سرباز زدند و همين امر باعث شد، بسياري از علاقه‌مندان كه به مراكز خريد بليط كنسرت شجريان مراجعه كرده‌اند، موفق به دريافت بليت نشوند.

در ميان علاقه مندان آثار استاد شجريان


افرادي وجو دارند كه روزهاي متوالي براي تهيه‌ي بليت به تهران مي آيند و به تمام مراكز مربوطه مراجعه كرده ولي موفق به دريافت بليتي نمي شوند.


در ميان اين افراد پيرزن بيماري ‌كه از درد پا مي‌نالد نيز وجود دارد كه به خاطر تنها فرزند بيمارش كه عاشق شجريان است در صف ايستاده است.


هفته گذشته نيز خيابان‌هاي اطراف مراکز فروش بليت کنسرت شجريان به صورت شبانه‌روزي با ترافيک مواجه شد و علاقه‌مندان به شرکت در اين برنامه، شب‌ها را در انتظار تهيه‌ي بليت در خيابان به سر بردند.


هم‌چنين معابر عمومي اين خيابان‌ها و حتي خيابان‌هاي اطراف تا شعاع يک کيلومتري بسته شده و صفي ششصد متري شامل افرادي كه اغلب آن‌ها نگران به دست نياوردن بليت‌هاي اين کنسرت بودند تشکيل شد.


آن‌هايي كه در صف بليط شجريان مي ايستادند، بايد اسم خودرا در ليست اسامي ثبت مي كردند تا در ساعت‌هاي دوازده شب، 3 صبح و شش بامداد در هنگام حضور غياب حاضر باشند!


حتي مراکزي که فروش بليت اين کنسرت را هم به عهده ندارند، با مراجعه و تلفن‌هاي مکرر علاقه‌مندان مواجه شده‌اند که باعث شده دفاتري چون بتهوون و هرمس تلفن‌هاي خود را تا روز آخر كنسرت شجريان روي پيغام‌گير بگذارند.


هم‌چنين دفتر موسيقي اعلام كرده برگزاري كنسرت استاد شجريان توسط بخش خصوصي اجرا مي‌شود و اين مركز هيچ‌گونه دخالتي در آن ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يكي از مراكز ديگر از هفته پيش بليت رزرو مى‌كرد، ولي بعد كسانى كه به صورت تلفنى اقدام به تهيه بليت كرده بودند، وقتى در روزهاى بعدى براى پرداختن پول و دريافت بليت تلاش مي كردند، با تلفن‌هاى سراسر اشغال و درهاى بسته مواجه شدند. روى تابلوى اين مركز پارچه‌اى هم كشيده شده بود تا بلكه عابران متوجه‌ي آن نشوند!


مردمى هم از شهرهاى ديگر آمده و چند شب جلو مراكز اعلام شده خوابيده بودند.

شجريان به همراه پسرش همايون، عليزاده و كلهر بعد از كنسرت اروپا مستقيما به ايران مي‌آيند، چهار شب در برابر جمعيتي عظيم در تالار وزارت كشور قرار مي‌گيرند و اگر اجرا براي دو شب تمديد شود، بعد از آخرين اجرا به سمت آمريكا پرواز مي‌كنند. ولي آيا استاد شجريان را مطلع خواهند کرد كه عاشقان او براي تهيه بليت‌هاي نه چندان ارزان قيمت رنج‌هاي بسياري كشيده اند و اكثر آن‌ها ناكام مانده‌اند.


گزارش از خبرنگار ايسنا: محمد تاجيك

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27611

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حواشي كنسرت شجريان پاياني ندارد، کسي علاقمندان مشتاق، رنج برده و ناکام مانده را خواهد ديد؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016