پنجشنبه 10 آذر 1384

صدا قطع شد، شجريان صحنه را ترک كرد، ميراث خبر

تهران_ ميراث خبر
گروه هنر: «محمد رضا شجريان در دومين روز كنسرت به دليل اختلالات صدا كه مانع از ادامه كار شده بود، صحنه را ترك كرد.»
دومين روز كنسرت شجريان در حالي برگزار شد كه قطع و وصل شدن ميكروفن ها در بخش اول برنامه وقفه ايجاد كرد و باعث شد شجريان قطعه بزن آن زخمه را نيمه كاره رها كند. او پس از اينكه چند بار پياپي ميكروفن ها در طول اجرا قطع شد از ادامه اجراي آواز دست كشيد از جايگاه خود بلند شد و حسين عليزاده، كيهان كلهر و همايون شجريان را نيز به قطع كار فراخواند.
گروه پس از تشكر از تشويق هاي مردم، صحنه را ترك كرد. حميد رضا نوربخش، مدير اجرايي كنسرت ضمن عذر خواهي به خاطر بروز اين مشكل گفت: «از استاد شجريان، استاد عليزاده، استاد كلهر و همايون عزيز و شما عذر خواهي مي كنيم. لطفا سالن را ترك نكنيد تا به محض رفع مشكل برنامه را ادامه بدهيم.»
پانزده دقيقه بعد، دوباره گروه روي صحنه آمدند و برنامه را ادامه دادند. استاد شجريان پيش از آغاز دوباره برنامه گفت: «تكنولوژي هزار مزيت دارد عيب هم دارد اين هم يكي از معايبش.» برنامه در حالي آغاز شد كه نيمي از مردم سالن را ترك كرده بودند و يا هنوز سر جاي خود قرار نگرفته بودند. گروه پس از اينكه قطعه بزن آن زخمه را اجرا كرد باز صحنه را ترك كرد و مردمي كه تازه به سالن آمده و روي صندلي هاي خود نشسته بودند براي تنفس دوباره از سالن خارج شدند. صدا بردار اين برنامه كه بيشتر مردم تقصير را متوجه او مي دانستند، «ريموند» يكي از بهترين صدا برداران اجراي زنده موسيقي در ايران است. به گفته نوربخش ريموند بهترين صدا بردار براي چنين برنامه اي است.
ريموند در گفتگو با خبرنگار ميراث خبر، عامل اصلي قطع صدا را تغيير دكور بدون هماهنگي با گروه صدابرداري عنوان كرد و گفت: «ما از ساعت 5 در سالن هستيم. قرار بود گروه نيز براي تست صدا همان ساعت به سالن بيايند اما بسيار دير آمدند و ما فرصت كافي براي تست صدا نداشتيم از طرفي وقتي آمديم ديديم كه دكور صحنه را تغيير دادند و در اين جابجايي ها سيم ها ما كه دچار مشكل و اتصالي شده است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او ادامه داد: «با وجودي كه گروه دكور از حساسيت هاي صدا برداري با خبرند به اين موضوع بي توجهي كردند. اجازه بدهيد به احترام استاد چيزي نگويم و اين صحبت همين جا تمام شود.»
در اجراي زنده موسيقي لازم است گروه ها حد اقل دو ساعت قبل از اجرا در سالن حضور داشته باشند و صدا و ديگر عوامل را امتحان كنند. اين در حالي است كه حسين عليزاده و كيهان كلهر زماني به سالن رسيدند كه در هاي سالن باز شده بود و مردم روي صندلي هايشان قرار گرفته بودند. برنامه شب گذشته بدون توضيح و عذر خواهي بيشتري به پايان رسيد. به نظر مي رسد معطل شدن مردم و از دست دادن يكي از بهترين قطعات كنسرت اهميت چنداني نداشت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27690

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صدا قطع شد، شجريان صحنه را ترک كرد، ميراث خبر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016