سه شنبه 25 بهمن 1384

نمايشگاه آثار عباس كيارستمي در اسپانيا برپا شد، ايرنا

مادريد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۲۵‬

نمايشگاهي از آثاركارگردان نامي سينماي‌ايران و جهان، "عباس كيارستمي" در مركز فرهنگ معاصر شهر بارسلونا - دومين شهر مهم اسپانيا- بر پا شده است.

اين يك نمايشگاه مشترك با "ويكتور اريسه" كارگردان معاصر اسپانيايي و از همفكران كيارستمي از نظر نوع نگاه آنان به سينما و طبيعت است و از همين رو، سينماگران، آنان را استادان بزرگ سينماي آرام و فكور مي‌شناسند.

اين ويژگي در كنار دوري از سبكهاي تجاري و صنعتي، هر دو كارگردان ‪۶۵‬ ساله ايراني و اسپانيايي را كه يكي فرزند "تهران" است و ديگري، زاده "سن سباستين"، جمعه‌شب گذشته با هيجان بسيار در كنار هم گذاشت تا نمايشگاه آنان بطور رسمي در بارسلونا گشايش يابد.

نمايشگاه مزبور "اريسه - كيارستمي: وابستگي‌ها" نام دارد و قرار است به مدت سه ماه در اين شهر شمال شرقي اسپانيا، شماري از فيلمهاي برجسته هر دو كارگردان را به معرض نقد و بررسي بگذارد.

اين نمايشگاه پس از بارسلونا، در مركز "خانه فروزان" مادريد - پايتخت اسپانيا- و پس از آن، مركز "پومپيدو" پاريس فرانسه به معرض ديد علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.

"نان و كوچه"، "زنگ تفريح"، "تجربه"، "دو راه حل براي يك مساله" و "لباسي براي عروسي" از جمله آثار كيارستمي است كه در اين نمايشگاه عرضه شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اثري كه در اين مجموعه توجه دست اندركاران سينمايي و بازديدكنندگان نمايشگاه را به خود جلب مي‌كند، تجربه سينمايي بكر اريسه و كيارستمي است كه در آن، تركيبي از تصاوير و كلمات با يكديگر گفت وگو مي‌كنند و يك فن‌آوري ساده و پايدار را به نمايش مي‌گذارند.

كيارستمي كارگردان بلندآوازه ايراني در فستيوال سينمايي "تئورمينا" در شهر سيسيل ايتاليا با اريسه آشنا شد و به همراه او، دو فيلم كوتاه ده دقيقه‌اي را تهيه كرد كه بخشي از فيلم "ده دقيقه پيرتر" را تشكيل مي‌دهد.

اين دو كارگردان صاحب‌نام همچنين نامه‌هايي را با يكديگر مبادله كرده‌اند كه به شكل فيلمنامه‌هايي كوتاه است.

اسپانيايي‌هايي كه به سينماي ايران علاقه‌مند هستند نام كيارستمي را به خوبي مي‌شناسند و تاكنون چندين اثر او از جمله "زير درختان زيتون" و "طعم گيلاس" را در سينماهاي اسپانيا به تماشا نشسته‌اند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28821

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نمايشگاه آثار عباس كيارستمي در اسپانيا برپا شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016