جمعه 28 بهمن 1384

به دليل انتشار کاريکاتورهای پيامبر اسلام، در پي انصراف فيلم "مرثيه برف" يک فيلمساز نيز از حضور در جشنواره ي فيلم "دانمارك" انصراف داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


محمد شيرواني، كه قرار بود در بخش مرور آثارش در جشنواره ي بين‌المللي فيلم "كپنهاگ" دانمارك شركت داشته باشد انصراف خود را اعلام كرد.

شيرواني در گفتگو با خبرنگار هنري ايسنا، ضمن اعلام اين مطلب گفت : 10 فيلم از ساخته‌هاي من قرار بود در اين جشنواره، مرور شود كه با اعلام انصراف من نمايش اين فيلم‌ها هم منتفي شد.

وي افزود: مسئولين اين جشنواره، ناخرسندي خود را با اعلام اينكه مسائل فرهنگي از سياست جداست ابراز داشتند و من در پاسخ به آنها آداب و سنن،دين‌باوري و مقدسات را فارغ از مناقشات سياسي و شاكله اصلي فرهنگ يك ملت عنوان كردم.

شايان ذكر است اقدام اين كارگردان در واكنش به اهانت كاريكاتوريست‌هاي دانماركي به ساحت مقدس حضرت رسول اكرم (ص) صورت گرفت.

گفتني است پيش از اين نيز تهيه‌كننده مرثيه برف دعوت رسمي مسئولان فستيوال باستر كوپنهاك دانمارك را نپذيرفت و كشور آنان را به خاطر توهين به ساحت مقدس نبي اكرم (ص) به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گفته جعفر گودرزي مدير روابط عمومي شركت سينمايي ماهد فيلم، چندي پيش مسئولان فستيوال باستر كه جشنواره‌اي ويژه كودكان و نوجوانان است، از فيلم زيبا و تاثيرگذار مرثيه برف براي حضور در بخش مسابقه ي اين جشنواره دعوت به عمل آوردند اما سيداحمد ميرعلايي تهيه‌كننده مرثيه برف با عدم توجه به دعوت مسئولان اين فستيوال متذكر شد: كشوري مي‌تواند داعيه هنر و برگزاري جشنواره را داشته باشد كه در سايه معنويت و توجه به مقدسات امكان رشد و نمو آثار را پديد بايورد و از آنجايي كه كشور دانمارك ضرروت احترام و ارزش نهادن به باورهاي ديني و انسان هاي مقدس و پيامبران الهي را ناديده گرفته، تحريم هنرمنداني كه باورها و عقايد مذهبي برايشان حائز اهميت است باعث خواهد شد كه آنها به عمل شنيع خود پي ببرند و دريابند كه انساني‌ترين و ارزشمندترين هنرها در پرتو تعاليم و معنويات و راهنمايي‌هاي پيامبران الهي به سر منزل مقصود مي‌رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سيداحمد ميرعلايي، تهيه‌كننده "مرثيه برف" كه در جشنواره‌هاي متعدد جهاني جوايز متعددي از جمله جايزه جهاني سيفژ در سال 84 از آن خود كرده يادآور شد. با توجه به دعوتنامه و تماسهاي مكرر مسئولان فستيوال باستر براي حضور مرثيه برف در اين جشنواره با صراحت به آنان اعلام كرد، اگر تا تاريخ برگزاري جشنواره باستر، مسئولان كشور دانمارك از مسلمانان جهان رسما عذرخواهي كردند، حضور مرثيه برف هم در اين فستيوال بلامانع خواهد بود، و گرنه در هيچ جشنواره‌اي از كشور دانمارك شركت نخواهيم كرد.

مرثيه برف در حال حاضر در سينماهاي تهران و شهرستانها روي پرده است.

Copyright: gooya.com 2016