يكشنبه 28 خرداد 1385

"بهارزايی آهو"؛ گزينه‌ تمام شعرهای منتشرشده‌ م. آزاد به‌چاپ رسيد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - کتاب

«بهارزايی آهو» - گزينه‌ی کليه‌ی شعرهای منتشرشده‌ی م. آزاد - به چاپ رسيد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين گزينه با مقدمه‌هايی به قلم خود شاعر و سيروس طاهباز، توسط انتشارات دارينوش منتشر شده و تا هفته آينده توزيع خواهد شد.

پيش از اين نيز در سال ۴۸ گزينه‌ای با همين نام و به انتخاب سيروس طاهباز توسط انتشارات اميرکبير به چاپ رسيده بود، که گزينه‌ی جديد در حجمی بيش‌تر، کليه‌ی مجموعه‌های شاعر را دربرمی‌گيرد و به انتخاب خود اوست.

«بهارزايی آهو» با حجمی يک‌صد و ۵۰ صفحه‌يی حدود ۶۰ و چند شعر را شامل می‌شود.

«ديار شب»، «آيينه‌ها تهی است»، «با من طلوع کن»، «قصيده‌ی بلند باد»، «تازه‌ها» و «گل باغ آشنايی» (کليات) از جمله آثار شعری منتشرشده‌ی محمود مشرف‌ آزاد تهرانی هستند که در اين گزينه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

«پريشادخت شعر» (زندگی و شعر فروغ فرخزاد)، ترجمه «شعرهای کارل سندبرگ»، ترجمه‌ی «طنزهای وودی آلن»، «لی لی - لی‌لی حوضک»، «طوقی»، «عمو نوروز»، «کی از همه پرزورتره»، «بزبز قندی» و«خاله سوسکه کجا ميری؟» نيز برخی ديگر از آثار او هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


م. آزاد در سال ۱۳۱۲ در تهران به دنيا آمد و سال ۱۳۳۶ از دانشکده ادبيات و زبان فارسی دانشگاه تهران ليسانس گرفت. دوره‌ی دانشسرای عالی تهران را نيز به پايان رساند و ۱۰ سال به کار آموزگاری پرداخت.

اين شاعر و مترجم، ۲۹ دی‌ماه سال ۸۴ پس از گذراندن يک دوره‌ بيماری، در منزل درگذشت و در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30594

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"بهارزايی آهو"؛ گزينه‌ تمام شعرهای منتشرشده‌ م. آزاد به‌چاپ رسيد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016