چهارشنبه 11 مرداد 1385

عباس کيارستمی، به همراه فيلم‌ها، عکس ها و اشعارش عازم نروژ می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


عباس کيارستمی در شانزدهمين فستيوال فيلم جنوبی نروژ، کارگاه آموزشی در کنار نمايش فيلم‌هايش برپا می‌کند.

به گزارش خبرنگار هنری ايسنا، شانزدهمين دوره جشنواره "اسلو" که امسال بر روی فيلم‌ها و فيلم‌سازان ايران تمرکز کرده است، از پنجم تا پانزدهم اکتبر (مهرماه) در شهر اسلو نروژ برپا می شود و عباس کيارستمی کارگردان و عکاس ايرانی در اين فستيوال، کارگاه آموزشی درباره‌ی فلسفه و متدهای کاری‌اش در فيلمسازی برگزار می‌کند.

بنا بر اين گزارش، اين ورک شاپ که مخصوص فيلمسازان نروژی است، تنها پذيرای ۲۸ نفر خواهد بود و با اتمام کارگاه، مجموعه‌ی سخنان کيارستمی به همراه مجموعه شعر او با عنوان “همراه با باد” به زبان نروژی به چاپ می‌رسد.

به گزارش ايسنا، در اين همکاری مشترک، موسسه فيلم نروژ قصد دارد تا در طول برگزاری اين فستيوال تمامی فيلم‌های کيارستمی را برای مخاطبان و هنرمندان خود نمايش دهد و همزمان مجموعه عکسهای کيارستمی در نمايشگاه اختصاصی در موزه “استنرسن” (Stenersen) به نمايش گذاشته می‌شود.

همچنين شانزدهمين جشنواره فيلم اسلو تعدادی بخش رقابتی، مستند، مرور کارهای گذشته، سمينار، کارگاه آموزشی و بخشهای غيررقابتی برگزار می‌کند که در آن فيلم‌هايی از کشورهای آسيايی، آفريقايی و آمريکای لاتين به نمايش گذاشته می‌شود.به گزارش ايسنا آخرين مهلت ارسال فيلم به اين فستيوال تا ۲۰ جولای ۲۰۰۶ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين به گفته‌ی نمايندگان سفارت نروژ در ايران، احتمالا در مراسم افتتاحيه اين فستيوال فيلمی از جعفر پناهی، ديگر فيلمساز مطرح ايرانی به نمايش در می‌آيد.

اطلاعات کامل اين فستيوال در سايت www.film frasor.no آمده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31217

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عباس کيارستمی، به همراه فيلم‌ها، عکس ها و اشعارش عازم نروژ می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016