جمعه 31 شهريور 1385

گزارش مهر از آخرین شب کنسرت گروه کابوکی، شهرام ناظری: می ایستم چون حماسی می خوانم

آخرین شب کنسرت شهرام ناظری با کیفیتی خوب و اجرایی قوی ، شب گذشته در زمین تنیس ورزشگاه انقلاب برگزار شد .
به گزارش خبرنگارموسیقی مهر ، شهرام ناظری در آخرین شب کنسرتش که شب گذشته وبا یک ساعت تاخیردر ورزشگاه انقلاب برگزارشد ابتدا به برخی انتقادات مطرح شده پاسخ ودر مورد ایستاده آواز خواندنش گفت : من در" آواز" لحنی حماسی دارم و به همین سبب هم می ایستم و می خوانم ضمن اینکه نشسته آواز خواندن در موسیقی سنتی ایران بسیار زیبا است .

ناظری در ادامه افزود : من به سهم خویش سعی کرده ام همواره حرفی نو بزنم و در کنسرت هایم از" تکرار" پرهیز و آثار و قطعات نویی به مخاطبان تقدیم کنم؛ به علاوه من در طول سال ها فعالیت هنری ام سعی داشته ام راهی نو را انتخاب کنم ودر مسیرهای ناشناخته گام بگذارم اما این نگرش من همیشه در آغاز با مخالفت و انتقاد روبه رو شده ولی در ادامه و پس از گذشت زمان دیده ایم که دیگران هم به دنبال من آمده اند.

این خواننده پیشکسوت که با این نگرش اش همیشه برای مخاطبانش احترام ویژه ای قائل بوده است حضورش را علی رغم همه سختی ها و مصائب برگزاری کنسرت ، گرفتن عشق و انگیزه از مردم توصیف و آخرین شب کنسرت اش را با قطعه آوازی در مقام دشتی آغاز کرد.

ناظری در این کنسرت با اجرایی روان و دقیق رضایت و توجه مردم را به کار گروهی و آواز خود جلب کرد.او در قسمت دیگری از کنسرت که پیش از اجرای تصنیف زمستان بود به سابقه ساخت تصنیف اشاره کرد و گفت حدو 24سال پیش بنا به خواست "اخوان ثالث" بر روی شعر بزرگ زمستان کارکردم و آن را برای تنظیم به محمدرضا درویشی سپردم و حاصل کار هم توسط ارکستر سمفونیک ضبط شد ولی در نهایت رضایت ما را جلب نکرد ولی به علت پیش نیامدن فرصت اصلاح با همان شکل منتشر شد. و اینک پس از سال ها این قطعه را با ارکستر سنتی تقدیم شما می کنیم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناظری همچنین مثل اجراهای قبلی در خصوص معرفی تنبور و دیوان که از سازهای مهجور کردی است سخنانی گفت و بخش کردی رابه همراه گروه کابوکی(ماد) اجرا کرد.پس از این قسمت بنا به درخواست مردم تصانیف اندک اندک و آتشی در نیستان نیز اجرا شد.

در آخرین شب اجرا علاوه بر بهتر شدن کیفیت اجرا و آرامش و تسلط خوب ناظری ، دیگر اقدامات اجرایی نظیر چاپ بروشور، تنظیم ویدئو پروجکشن ونورپردازی مناسب به خوبی انجام شده بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31520

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش مهر از آخرین شب کنسرت گروه کابوکی، شهرام ناظری: می ایستم چون حماسی می خوانم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016