دوشنبه 17 مهر 1385

عزت‌الله‌ انتظامی: امروزه پيشکسوتان با وضعيت شايسته ا‌ی روبرو نيستند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


عزت‌الله انتظامی که شش روز قبل از فرانسه و مراسم بزرگداشت‌اش به ايران بازگشت امروز در ادامه‌ی برنامه‌های که بعد از اين تجليل، برای او در ايران برگزار می‌شود در موزه سينما حضور پيدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) انتظامی با اشاره به مراسم بزرگداشت وتجليل از وی در فرانسه با تاکيد بر لزوم استمرار چنين برنامه‌هايی معتقد است: افراد زيادی هستند که اهميت‌شان از من بيشتر است و تلاش‌های مستمری در عرصه‌های جهانی برای فرهنگ وهنر اين مملکت داشته‌اند که نياز به تجليل دارند.

وی همچنين متذکر شد: امروزه پيشکسوتان ما در پايان عمرشان با وضعيتی روبرو می‌شوند که اصلا شايسته فرهنگ و کشورما نيست.

آقای بازيگر اضافه کرد:‌هنرمندان سر قفلی ندارند و سرقفلی آنها سلامتی‌شان است و به همين دليل نياز به توجه بيشتری دارند، چون کار هنر سرمايه‌ای را برای آنها نمی‌گذارد واميدوارم که برگزاری چنين مراسمی استمرار داشته باشد.

وی درباره‌ی برنامه‌ی يونسکو گفت: مرکز يونسکو برای نخستين بار است که چنين مراسمی را برگزار کرده است و برای من غير قابل باور بود که نام خودم را در اين ميان ببينيم. به همين دليل راضی هستم که نتيجه تلاشهايم را گرفتم.

وی ادامه داد: اين مراسم بدون اطلاع قبلی من برنامه‌ريزی شده بود و حتی فکرش را نمی‌کردم که آدمهايی با چنين سمتهايی در اين مراسم حضور پيدا کنند و درباره من صحبت کنند، به همين دليل احساس کردم که در اين مراسم بهتر است به جای سخنرانی و تجزيه وتحليل سينما، سرگذشت خودم را روايت کنم.

انتظامی گفت: آنچه نوشته بودم در حدود ۲۸ صفحه بود که با کمک هوشنگ گلمکانی خلاصه آن را در يک صفحه نوشتم و در آن مراسم با اجرای خودم خواندم که با تشويق مردم و حاضران آن جمع احساس کردم مسيری را که انتخاب کرده‌ام درست بوده است.

هوشنگ گلمکانی نيز گفت: متنی را که آماده کرده بوديم آقای انتظامی به صورت پيش پرده خوانی‌ها دهه ۲۰ و ۳۰ اجرا کردند.البته ريتم آن کاملا درونی بود و اجرای آن تکيه بر کلام ولحن داشت ودر اوج سادگی و پختگی آن اجرا، جمعيت حاضر خيلی تحت تاثير قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: خانه فرهنگهای جهان و خانه فرهنگ ايران که جمعا ۵۴ عضو دارد، امسال از ۳۳ چهره فرهنگی خارجی تجليل کردند، که يکی از آنها نيز عزت‌الله انتظامی بود و به دليل نام و اعتبار ايشان، مراسم تجليل از آقای بازيگر را در کاخ يونسکو برپا کردند در حاليکه ساير اين افراد در خانه‌های فرهنگ جهان تقدير شدند.

گلمکانی در ادامه و با اشاره به ديگر چهره‌هايی که طی اين هفته تجليل شدند، گفت: لارنس فونتريه، شويلی مامورا، نجيب محفوط، ساموئل بکت، فرانتس کافکا و ... از جمله چهره‌هايی بودند که در اين مراسم تقدير شدند و نام انتظامی نيز در کنار اين افراد قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، نشست خبری امروز ‌با حضور تعداد کمی از خبرنگاران برگزار ‌شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31694

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عزت‌الله‌ انتظامی: امروزه پيشکسوتان با وضعيت شايسته ا‌ی روبرو نيستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016