دوشنبه 23 بهمن 1385

عباس کيارستمی: ای‌ کاش مخاطبان فيلم هايم در همسايگی‌ام باشند، بهترين فيلمم فيلمی است که هنوز نساخته‌ام، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

عباس کيارستمی که پس از نمايش فيلم «جاده‌ها» در ميان اهالی مطبوعات در سينما فلسطين حضور پيدا کرده بود، گفت: از فرصتی که بدست آمده است، استفاده می‌کنم و می‌گويم من همين‌جا و برای مخاطب دارم کار می‌کنم و فيلم می‌سازم.

به گزارش خبرنگار سينمايی ايسنا، اين کارگردان سينمای ايران که شب گذشته ـ بيست و يکم بهمن ماه ـ در حاشيه‌ی جشنواره فجر سخن می‌گفت، در ادامه تصريح کرد: ای‌ کاش اين مخاطب در همسايگی من باشد و در عين حال اگر اين مخاطب در نقطه ديگر جهان و با زبان ديگری با فيلم من ارتباط برقرار کرد، برای من دلپذير است و نمی‌توانم منکر آن باشم.

وی افزود: اما اگر اين شانس فراهم شود و سينمای مستقل فرصت نمايش پيدا کند، برای من دلپذيرتر است.

بنا بر اين گزارش، اين فيلم‌ساز که پس از نمايش فيلم «جاده‌ها» صحبت می‌کرد، درباره‌ی عدم نمايش فيلمهايش در ايران گفت: من بدم نمی‌آيد جواب بدهم، اما الان بايد در مورد فيلم که نمايش دادن صحبت کنيم.

کيارستمی گفت: بله واقعيت مهم اين است که فيلمهای من را نمايش ندادن، اين در حالی است که علاقه‌مندان با سی‌دی‌ و دی‌وی‌دی و نصف قيمت اين فيلمها را می‌توان تهيه‌کنند، بنابراين موضوع سانسور منتفی است.

وی افزود: مشکل نمايش ندادن فيلمها مقوله ديگری است که الان فرصت نيست درباره‌ی آن صحبت کنيم بلکه بيشتر بحث، ضربه زدن به سينمای مستقل است. چون موزه سينما فيلمهای من را تکثير می‌کند و می‌فروشد.

وی سينمای مستقل را سينمايی دانست که وابستگی به دولت و وام ندارد.

به گزارش ايسنا، کيارستمی همچنين درباره ساختار فيلم «جاده‌ها» و چيدمان آن در اين جلسه صحبت کرد.

وی در پاسخ به اينکه در جايی گفته‌ است، اين بهترين فيلم‌اش است، گفت: يادم نمی‌آيد من درباره هيچ کدام از فيلمها لفظ بهترين را به کار برده باشم. هر فيلم، فيلمی که در دوره‌ای ساخته می‌شود، اما اينکه بهترين فيلم‌ام است بايد بگويم بهترين فيلم ندارم، بهترين فيلم من آن فيلمی است که هنوز نساختم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حاشيه:

عباس کيارستمی در ابتدا از عکاسان خواهش کرد، عکس‌شان را بگيرند و بنشينند و گفت: می‌خواهم مخاطبين را ببينم.

در بخشی از اين جلسه بعد از صحبتهای کيارستمی، که با تشويق حاضرين روبرو شد، کيارستمی گفت: به قول آقای مميز وقتی شما دست می‌زنيد مثل اينکه من شعار دادم.

اجرای اين جلسه برعهده‌ی شادمهر راستين بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32730

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عباس کيارستمی: ای‌ کاش مخاطبان فيلم هايم در همسايگی‌ام باشند، بهترين فيلمم فيلمی است که هنوز نساخته‌ام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016