دوشنبه 7 اسفند 1385

آنچه برگزيدگان اسکار گفتند، مارتين اسکورسيزی: لطفا دوباره پاکت را نگاه کنيد! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

هفتاد و نهمين مراسم جوايز اسکار سرانجام شب گذشته در سالن کداک لس‌آنجلس برگزار شد و برندگان اين جايزه معتبر، به حق يا ناحق، جوايز خود را در اين مراسم با شکوه دريافت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درمراسم ديشب، علاقه‌مندان سينما بالاخره شاهد بودند که مارتين اسکورسيزی، کارگردان برجسته سينمای آمريکا بعد از شش بار نامزدی اين جايزه، سرانجام به حق خود رسيد که البته بايد در سال‌های قبل اين اتفاق می‌افتاد.

اسکورسيزی که برنده جايزه اسکار بهترين کارگردانی برای فيلم "مردگان" را باور نمی‌کرد، هنگام دريافت جايزه گفت: «لطفا دوباره پاکت اسامی را مرور کنيد تا مطمئن شويم.» اسکورسيزی که تنديس اسکار را مشترکا از سه دوست قديمی و همکاران برجسته‌اش شامل استيون اسپيلبرگ، فرانسيس فورد کاپولا و جورج لوکاس دريافت کرد،‌ اظهار کرد: «افراد زيادی طی اين سال‌ها آرزو داشتند من اين جايزه را ببرم. از تمامی آنها متشکرم.»

"هلن ميرن" که برای فيلم "ملکه" اسکار بهترين بازيگر نقش اول زن را دريافت کرد، نيز گفت: «اليزابت ويندسور پنجاه سال است که حس وظيفه، شخصيت عالی و مدل موی خود را حفظ کرده است؛ با همان کلاه روی سر، کيف‌دستی که روی بازوی خود می‌اندازد و مشکلاتی که تاکنون پشت سر گذاشته است. اگر او نبود، مطمئنا من برای کسب جايزه اسکار اينجا نبودم. خانم‌ها و آقايان؛ من ملکه را به شما تقديم می‌کنم.»

به گزارش خبرگزاری رويترز، "فورست ويتيکر"، برنده اسکار بهترين بازيگر مرد برای فيلم «آخرين پادشاه اسکاتلند» خطاب به شرکت‌کنندگان در اين مراسم گفت:‌

«وقتی بچه بودم، تنها راه ممکن برای تماشای فيلم برای من، صندلی عقب خودرو خانواده‌مان در سينما سواره بود. هرگز فکر نمی‌کردم روزی در فيلمی بتوانم بازی کنم. اما دريافت اين جايزه امشب ثابت کرد که اين امر ممکن است. برای کودکی از شرق تگزاس و بزرگ شده‌ی جنوب لس‌آنجلس، تحقق اين رويا ممکن شد.»

در حاليکه بسياری از تحليل‌گران معتقدند که در بخش بهترين بازيگر نقش مکمل مرد، "ادی مورفی" بيشتر شايسته دريافت جايزه اسکار بود، اما اين «آلن آرکين» بود که در کمال تعجب برای فيلم "خورشيد خانم کوچولو" اين جايزه را از آن خود کرد. آرکين هنگام دريافت جايزه‌اش گفت: «بيش از همه‌چيز، از استقبال چشمگيری که از فيلم ما شده است، هيجان زده و خوشحالم. فيلمی که آشکارا درباره بی‌گناهی، رشد و ارتباط کودکان صحبت می‌کند.»

"جنيفر هادسون" برنده اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل زن برای فيلم «دختران رويا» نيز که کمی در مقابل دوربين‌ها و جمعيت حاضر در سالن هيجان زده شده بود، پس از دريافت تنديس اسکار گفت: «خدای من، بايد در اين لحظات غرق شد. نمی‌توانم باور کنم. ببينيد خدا چه کارها می‌تواند بکند.حتی فکر بردن اين جايزه را هم نمی‌کردم.» هادسون که در اين لحظه اشک شوق می‌ريخت، افزود: «ای کاش مادربزرگم اکنون اينجا بود و مرا می‌ديد؛ اين بزرگترين آرزوی من است.»

در بخش بهترين فيلم مستند، هنگامی که "ديويس گوگنهام" کارگردان «يک حقيقت ناجور» برای دريافت جايزه‌اش بر روی سن رفت، آلگور نيز او را همراهی کرد. آلگور هنگام دريافت جايزه گفت: «مردم سراسر جهان؛ ما بايد بحران هوا را حل کنيم. اين يک موضوع سياسی نيست. بلکه يک مساله وجدانی است.»

فيلم مستند «يک حقيقت ناجور» همچنين اسکار بهترين آواز را برای «مليسا ايزيج» به همراه آورد. او پس از دريافت جايزه‌اش گفت: «بيش از همه بايد از آقای الگور تشکر کنم که به من ثابت کرد که مساله زمين، جمهوری‌خواه يا دموکرات، قرمز يا آبی نمی‌شناسد. ما همه سبز هستيم.»

«گوستاوو سانتا اولالا» که برای فيلم بابل موفق شد برای دومين سال متوالی جايزه اسکار بهترين موسيقی متن را بدست آورد نيز هنگاميکه بر روی سن قرار گرفت، گفت: «فيلم بابل کمک می‌کند تا بفهميم ما که هستيم و چرا اينجا هستيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"آلن روبرت مورای"،‌ ويرايشگر صدای فيلم «نامه‌هايی از ايووجيما» که موفق به دريافت جايزه اسکار بهترين ويرايش صدا شد، هنگام دريافت جايزه‌اش گفت: «از پدرم، که خود بازمانده جنگ ايووجيما است و تمامی مردان و زنان شريفی که در مواقع بحرانی لباس جنگ پوشيدند و از آزادی خود دفاع کردند و فقط به فداکاری و ايثار بودند، تشکر می‌کنم.»

مراسم ديشب اسکار گرچه برای بسياری شيرين و به يادماندنی خواهد بود، اما مطمئنا برای "کوين اوکونل" که ۱۹ بار نامزد اسکار شده است و حتی يک بار هم موفق به دريافت اين جايزه ارزشمند نشده، تلخ باقی خواهد ماند. او امسال برای فيلم "آپوکاليپتو" نامزد بهترين ميکس صدا بود، اما اين بار هم ناکام ماند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32864

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آنچه برگزيدگان اسکار گفتند، مارتين اسکورسيزی: لطفا دوباره پاکت را نگاه کنيد! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016