شنبه 26 اسفند 1385

پيامِ کانون نويسندگان ايران به مناسبتِ نوروز ۱۳۸۶

بهاران خجسته باد

مردم آزادی‌ايران!
فرارسيدن‌ نوروز شکوهمند را با قلبی سرشار از اميد‌ و آرزوی بهروزی به شما شادباش می‌گوييم.
درسال‌ گذشته نيز هم¬چون سال‌های پيشين، کانون نويسندگان‌ايران، اهل قلم، روزنامه‌نگاران، زنان، وبلاگ‌نويسان و فعالان کارگری و اجتماعی برای به‌دست آوردن ابتدايی‌ترين حقوقِ انسانی خود کوشيدند، اما با بدترين و غيرانسانی‌ترين برخوردها از سوی مقامات حکومتی روبرو شدند: مجمع عمومی کانون نويسندگان ايران به سبب مخالفت عاملانِ سانسور و حذف فرهنگی، برای چهارمين سال نيز برگزار نشد. به دنبال تشديد سانسور، کتاب‌های بسياری در زمينه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی در محاق سانسور ماند. برخی از اعضای کانون نويسندگان در کوچه و خيابان مورد هجوم و ضرب و شتم شديد مزدوران قرار گرفتند. نقضِ حقوق بشر با مرگ چند زندانی سياسی در زندان، ابعاد ديگری پيدا کرد. اعتراض¬های به¬حقِ کارگران، معلمان، زنان، دانشجويان، پرستاران و کتابداران هر کدام به روشی بی‌رحمانه سرکوب و اعضای فعال آن‌ها دستگير، دادگاهی يا بيکار شدند. برای نخستين بار اصطلاح "دانشجوی ستاره‌دار" به فرهنگ اجتماعی ما راه يافت. اجرایِ احکامِ اعدام فزونی گرفت و هر روز خبر تشکيل دادگاه‌های فعالانِ اجتماعی، ستون‌هايی از روزنامه‌ها را به خود اختصاص داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مردم آزاده‌ی ايران!
کانون نويسندگان ايران در آستانة سال نو برای چندمين بار بر حق آزادیِ انديشه و بيان که از مهم‌ترين حقوق طبيعی و انسانی است پای می‌فشارد و می‌خواهد هيچ فرد يا گروهی به دليل بيانِ انديشه و فعاليت اجتماعی و سياسی مورد آزار و اذيت قرار نگيرد و زندانی و اعدام نشود. افزون بر اين، کانون خواستار آزادی بی قيد و شرط تشکيلِ اجتماعات است.
کانون نويسندگان ايران اميدوار است قبل از فرا رسيدن سال نو، با پايان يافتن دوران محکوميت ناصر زرافشان اين عضو کانون به جمع خانواده و دوستان بپيوندد. هم‌چنين خواهان آزادی همة زندانيان سياسی و عقيدتی است.
کانون نويسندگان ايران اميدوار است سالِ نو، سالِ آزادی، شادی و رهايی از قيد و بندهای تعصب‌آميز باشد تا همگان بتوانند با برخورداری از تمامیِ حقوقِ انسانی در صلح و امنيت، ايامی پربار داشته باشند.

کانون نويسندگان ايران
اسفند ۱۳۸۵

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32955

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيامِ کانون نويسندگان ايران به مناسبتِ نوروز ۱۳۸۶' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016