يكشنبه 14 خرداد 1385

اطلاعیه کانون نویسندگان ایران درباره ی درگذشت به‌آذین

مردم شریف و آزاده ایران!
درگذشت محمود اعتمادزاده (م. ا. به‌آذین) نویسنده و مترجم نامدار، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، نویسندگان، هنرمندان و جامعه مستقل فرهنگی ایران را سخت اندوهگین کرد.
زنده‌یاد به‌آذین یکی از بنیان‌گذاران کانون نویسندگان ایران در ٣٨ سال پیش از این بود. او بیش از نیم قرن در عرصه ادبی، فرهنگی و اجتماعی ایران حضور فعال داشت. چندان که نامش یادآور انسانی سخت‌کوش و مبارزی پر شور و سرا پا عشق به مردم است. انسانی که عمری را در راه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سپری کرد. به‌آذین نسبت به بی‌عدالتی، ستم و استبداد معترض بود. در راه آزادی اندیشه و بیان همواره ‌کوشید و سرسختانه در برابر سانسور و اختناق ایستادگی ‌کرد و از سوی دیگر حکومت‌های وقت همواره او را در تنگنا و فشار قرار ‌دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به‌آذین علاوه بر خلق آثاری در زمینه ادبیات داستانی و مسائل اجتماعی، آثار ماندگار و تا‏ثیرگذاری از نویسندگان بزرگ جهان همچون بالزاک، شکسپیر، شولوخف، رومن رولان، گوته و ... را با نثری شیوا و روان به فارسی برگرداند.
اگر امروز ادبیات معترض و متعهد ما هنوز به راه دشوار خود ادامه می‌دهد، از پرتو وجود انسان‌های آگاهی چون به‌آذین است.
کانون نویسندگان ایران درگذشت این نویسنده، مترجم و فعال اجتماعی را به جامعه مستقل فرهنگی ایران و کوشندگان راه آزادی اندیشه و بیان تسلیت می‌گوید.

کانون نویسندگان ایران
۱٣/٣/٨۵

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30266

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعیه کانون نویسندگان ایران درباره ی درگذشت به‌آذین' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016