سه شنبه 1 خرداد 1386

يونسکو در ايران از عزت‌الله انتظامی تقدير می‌کند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

در پی‌شرکت عزت‌الله انتظامی به‌نمايندگی از هنرمندان ايران برای مراسم گشايش مجتمع آموزشی نمونه يونسکو در بم، دفتر منطقه‌ای سازمان يونسکو در تهران از آقای بازيگر سينمای ايران تقدير می‌کند.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مراسم روز سوم خرداد ماه سال جاری در کاخ سعدآباد برگزار می‌شود.

همچنين در اين مراسم از اميرشهاب رضويان کارگردان فيلم «مينای شهرخاموش» تقدير می‌شود. اين کارگردان همزمان با افتتاح مجتمع آموزش يونسکو در بم، آخرين ساخته‌اش «مينای شهر خاموش» را به صورت رايگان به نمايش درآورد و به‌ مردم بم هديه کرد.

قرار است در اين برنامه لوح يادبود يونسکو به اين دو هنرمند اهدا شود.

فيلم سينمايی «مينای شهر خاموش» روز دهم ارديبهشت ماه، در فضای باز مقابل ارگ قديم، برای حدود ده هزار نفر از شهروندان بمی به نمايش درآمد و پيش از آن استاد عزت‌الله انتظامی که در اين فيلم به ايفا نقش پرداخته است، برای مردم بم صحبت کرد و از ميهمان‌نوازی و مساعدتهای ايشان هنگام ساخت اين فيلم، تشکر کرد.

انتظامی سال گذشته مدت دو ماه را برای بازی در «مينای شهر خاموش» در بم گذرانده و گفته‌ می‌شود: رفتن او به بم برای اولين نمايش عمومی اين فيلم ادای دينی بود به‌تمامی کسانی که در جهت بازسازی بم تلاش کرده‌اند.

به گزارش ايسنا، مهر ماه سال گذشته هم عزت الله انتظامی در مقر سازمان يونسکو درپاريس مورد تقدير قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فيلم «مينای شهر خاموش» در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر برای رضويان سيمرغ بلورين بهترين کارگردانی و برای عزت‌الله انتظامی، سيمرغ بلورين ويژه هيات‌داوران را به ارمغان آورد و در هفت رشته بهترين فيلم، کارگردانی، تدوين، موسيقی متن، طراحی صحنه، صدابرداری، بازيگر مکمل مرد نامزد دريافت سيمرغ جشنواره فيلم فجر بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33309

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يونسکو در ايران از عزت‌الله انتظامی تقدير می‌کند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016