جمعه 25 خرداد 1386

قوانين هشتادمين دوره‌ جوايز اسکار تغيير کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما


آکادمی علوم و هنرهای تصويری آمريکا، مسوول اهدای جوايز سينمايی اسکار، از تغيير برخی قوانين برای هشتادمين دوره جوايز سالانه‌ اسکار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "سيد گانيس"، رييس آکادمی اسکار اعلام کرد: «طبق قانون جديد، يک فيلم نامزد جايزه اسکار می‌تواند در برخی شرايط، بيش از سه تهيه‌کننده داشته باشد.»

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، وی اظهار کرد که اين تغيير نمونه‌ای از قوانين اصلاح شده آکادمی اسکار برای هشتادمين دوره‌ جوايز است.

آکادمی اسکار در سال ۲۰۰۰ قانونی را تصويب کرد که بر اساس آن هريک از فيلم‌های‌ نامزد جايزه اسکار، تنها می‌توانستند ۳ تهيه کننده داشته باشند که اين قانون در برخی موارد موجب دادخواهی و شکايت تهيه‌کنندگانی ‌شد که مدعی بودند شايسته جايزه اسکار بوده‌اند که نمونه آن فيلم «crash» در سال ۲۰۰۶ بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس آکادمی اسکار همچنين گفت: محدود بودن تعداد تهيه‌کنندگان نامزد اسکار بسيار اهميت دارد، اما بايد قبول داشت در برخی شرايط ممکن است استثناء وجود داشته باشد. به همين دليل سعی شده است برای اين شرايط، انعطاف‌پذيری وجود داشته باشد.

ديگر قانون تغيير يافته مربوط به بهترين فيلم اسکار می‌باشد که بايد حداقل ۷۰ دقيقه زمان آن باشد و از تکنيک فريم به فريم برای ساخت حرکات شخصيت‌ها استفاده کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33456

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قوانين هشتادمين دوره‌ جوايز اسکار تغيير کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016