جمعه 12 مرداد 1386

نشست اعتراض‌آميز اتحاديه‌ تهيه‌کنندگان و اعلام آمادگی برای مناظره با مسوولان سينما، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

مرتضی شايسته رييس اتحاديه‌ی تهيه‌کنندگان و توزيع فيلم ايران نسبت به انجام مناظره با مديرکل اداره‌ی نظارت و ارزشيابی معاونت سينمايی اعلام آمادگی کرد و ديگر اعضای اتحاديه نسبت به روند برخورد معاونت سينمايی و تشکيل «فدارسيون» در خانه سينما در گفت‌وگو با ايسنا به مواضع خود پرداختند.

مرتضی شايسته با دعوت از محمود اربابی برای حضور در جلسه‌ای برای مناظره گفت: ايشان در هر کجا که آمادگی داشته باشند، من قبول خواهم کرد تا درباره‌ی اين قضايا و عملکرد و حرکاتشان در ضعيف کردن بخش خصوصی و ناامن شدن فعاليت در سينمای ايران با ارايه‌ی مستندات و مدارک مناظره داشته باشم.

به گزارش خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،شايسته به همراه حبيب‌الله کاسه‌ساز، مسعود جعفری‌جوزانی، علی‌اکبر ثقفی و محمدحسين فرحبخش از اعضای اتحاديه تهيه‌کنندگان و توزيع کنندگان فيلم سينمای ايران در نشست خبرگزاری دانشجويان ايران حضور داشتند.


****

حبيب‌الله کاسه‌ساز عضو شورای مرکزی اتحاديه تهيه‌کنندگان اختلافات پيش آمده در بين تهيه کنندگان را بيشتر سليقه‌ای دانست و گفت: در اين شرايط حساس سينمايی و در وضعيتی که همه بايد به فکر آينده سينما و بالندگی و پررونق کردن آن باشيم، به نظر می‌رسد دست‌هايی در پی اين هستند تا اين سينما را که الان به شرايط ويژه‌ای رسيده است را به شکل ناجوانمردانه‌ای از آن خود کنند و ديگران را زمين بزنند.

وی ايجاد اختلافات و تنش‌ها را با همين هدف خواند و اظهار کرد: صنف جايگاهی است که اعضايش بهتر از هر کسی می‌توانند به آن هويت دهند و مشکلات را حل کنند و انتظار نيست کسی از بيرون برای آن تصميم بگيرد.

کاسه‌ساز ادامه داد: اعتراضی که از سوی تعدادی از تهيه‌کنندگان به انتخابات شد بر اساس يک روش قانونی، درست و صنفی طبق اساسنامه بررسی و مجددا انتخابات برگزار شد. اما در اين ميان عده‌ای با نياتی به اين اختلاف دامن زدند تا به اهدافی برسند و در نهايت گروهی تحت کانون تهيه‌کنندگان تشکيل شد که در اين کانون چند نفر تهيه‌کننده که در سينما کار کردند حضور دارند اما تعداد ديگری که برای ليست پرکردن هستند که به نظر ما صلاحيت تهيه‌کنندگی را ندارند و به عنوان هنرور محسوب می‌شوند عضويت دارند.

وی اضافه کرد: اينها شرايطی را ايجاد کردند که فرصت و وقت مديران سينمايی را گرفتند تا به کارهای ديگر نرسند و ما جلساتی را که برای توجيه آقايان گذاشته بوديم تا بفهمانيم اتحاديه تهيه‌کنندگان تنها جای صنفی تهيه‌کنندگان و توزيع‌کنندگان است که می‌تواند همه‌ی مسايل را پشت سر بگذارد و رفع و رجوع کند اگر برای توليد فيلم گذاشته بوديم الان هرکداممان بيش از ۵ فيلم سينمايی را توليد کرده بوديم که اين فرصت را از دست داديم.

اين تهيه‌کننده با بيان اين‌که فعاليت اتحاديه بعد از انتخابات خيلی پی‌گير و جدی شروع شد، تصريح کرد: نگرانی آن دوستان اين بود که چرا بايد اتحاديه اين همه خدمات به تهيه‌کنندگان بدهد و مشکلات را رفع کند.

وی اتحاديه تهيه‌کنندگان را تنها جايگاه و تنها صنفی دانست که می‌تواند مشکلات همه‌ی تهيه‌کنندگان را رفع و رجوع کند و تاکيد کرد: اميدوار هستم بتوانيم بدون دخالت دولت خصوصا معاونت محترم امور سينمايی و اداره نظارت مشکلات خودمان را حل کنيم.


****

جعفری جوزانی نيز در ادامه با اعتقاد بر اينکه يک جو سياست‌زده و حزبی در کليه‌ی شئون سينما در حال حاکم شدن است، گفت: اساس تشکيلات صنفی برای پی‌گيری منافع مشترک صنفی است و بايد سليقه‌ها و گرايشات مختلف را دربربگيرد. اختلاف سليقه، نظر و گرايش اساس تشکيلات صنف است و اعضا همه منافعشان در پی‌گيری منافع صنفی و اقتصادی‌شان قرار دارد.

عضو اتحاديه تهيه کنندگان تاکيد کرد: من به شدت معتقدم اگر چنان‌چه ساختار تشکل صنفی بر اساس هم‌انديشی و هم‌سليقگی باشد فقط می‌تواند به ايجاد يک گروه سياسی فراماسونری تبديل شود. يعنی هرکسی که مثل من می‌انديشد بايد در اين سينما حضور داشته باشد که اين فقط می‌تواند صنف را تبديل به يک حزب کند.

به گزارش ايسنا، جوزانی مزيت اتحاديه را وجود گرايشات متفاوت و سليقه‌های متضاد در آن دانست و تصريح کرد: تنش‌های موجود مخصوصا در زمان انتخابات امری کاملا طبيعی است و سلامت اتحاديه را می‌رساند. سينما می‌تواند به شکل همفکری و نگرش همگون به سمت فرمايشات مقام معظم رهبری که فرمودند «سينمای ملی در شأن ملت بزرگ ايران داشته باشيم» برود و افق‌های روشن برای آن ترسيم کرد.

وی ادامه داد: برای تحکيم بنيادهای فرهنگی و ايجاد صنعت سينمای ملی که اين عظمت را در بر داشته باشد و بتواند پاسخگوی سليقه‌ها و نيازهای موجود در جامعه شود، بايد اختلاف سليقه در صنف تهيه‌کنندگان موجود باشد و اگر نباشد بايد نگران شويم که صنعت سينمای ملی را تبديل به کاری کرده‌ايم که آدم‌های هم‌سليقه فيلم‌های شبيه به هم می‌سازند.

اين تهيه‌کننده با اشاره به تشکيل فدراسيون تهيه‌کنندگان گفت: فيلتری که در حال برنامه‌ريزی است برای اين نيست که کانونی به وجود آيد يا چند نفر دور هم جمع شوند و هم‌انديشی کنند. نگرانی آدمی مثل من اين است که اين جريانات در پی حذف افراد است و اين از حيطه‌ی صنفی خارج است.

وی تاکيد کرد: وقت آن است که بتوانيم بنيادهای فرهنگی‌مان را تحکيم بخشيم و سليقه‌های مختلف جامعه را پاسخ دهيم و برای اين مهم نياز به تشکيلات صنفی در بين تهيه‌کنندگان داريم که با هم اختلاف سليقه، نگرش و حتی فکر داشته باشند.

جعفری جوزانی اظهار کرد: مشکل اصلی اين است که هميشه درگير سياست‌زدگی و درگيری‌های صنفی و گرفتاری‌هايی هستيم که مسوولان دولتی گاهی دخالت‌های بی‌جا می‌کنند. آن‌ها موظف هستند کار خودشان را انجام دهند و نبايد آن‌قدر وقت داشته باشند که در مسايل کوچک داخل صنف دخالت کنند.

وی با بيان اين‌که صنف هميشه بايد با هم درگير باشند و اين نشان از اعتبار و بلوغ صنف دارد، تصريح کرد: مسوولان دولتی بايد خوشحال باشند که اين‌ها يک جور فکر نمی‌کنند، سلامت هستند و کار صنفی انجام می‌دهند.

اين کارگردان افزود: متاسفانه حزب‌بازی در حال وارد شدن به سينما است و مساله‌ی بزرگ‌تر، تشکيل

«فدراسيون» برای ماست و بايد پرسيد که در کجای دنيا پشت درهای بسته و بدون حضور يک طرف مقتدر می‌نشينند و برای خودشان تصميم می‌گيرند که کل سينمای ايران چگونه بايد بينديشد و تشکيلاتش را اداره کند.

وی ادامه داد: ما با ترسيم افقی در دوردست می‌خواستيم به طرف يک سينمای ملی در شان ملت ايران پيش برويم اما طی چند سال گذشته هميشه گروهی هستند که خودشان را مالک می‌دانند و حذفی فکر می‌کنند. ما تکميل‌کننده هم هستيم و نبايد برای حذف ديگری اقدام کنيم.

جعفری جوزانی مجددا با اشاره به ديدار کارگردانان با مقام معظم رهبری گفت: ايشان سينماگران را جمع کردند و به آنها اميد دادند و خواستند که سينماگران هم به مردم اميد دهند. اما کسانی که بايد اين سياست را پياده کنند به تشنج دامن می‌زنند و صرفا به خاطر دوستی‌شان با مديران بازنشسته پيشين به هر عملی تن می‌دهند.

وی افزود: خوشحالم که امروز شخصی روی صندلی معاونت سينمايی نشسته که آدم بسيار فرهنگی است و برای آن دل می‌سوزاند. اما در مجموعه‌ی تحت معاونت ايشان اتفاق‌هايی می‌افتد که برای من عجيب به نظر می‌رسد.

اين تهيه‌کننده با تاسف از اين‌که وقت جامعه فيلمسازی ايران با اين مسايل می گذرد، گفت: برای ساختن فيلم جلوی همديگر را گرفته‌ايم تا اين سينما ورشکسته شود و اکران فيلم‌های خارجی مثل قبل از انقلاب آغاز شود و يک سری تهيه‌کننده دولتی که صرفا دستشان بايد به بيت‌المال باشد و از آن تغذيه کنند به همراه يک سری تهيه‌کننده ورشکسته به سينما اضافه شوند که هر روز تعداد اين افراد بيشتر می‌شود و در نتيجه به جای اين‌که پيشروی کنيم هر دهه ۱۰ سال به عقب برمی‌گرديم و سينمای ملی که در دهه ۶۰ جهش زيادی را داشت الان تبديل به لاک‌پشتی شده است که همه از آن جلو می‌زنند.


****

رييس اتحاديه تهيه‌کنندگان فيلم و توزيع کنندگان فيلم سينمای ايران با اشاره به انتخابات اتحاديه در اواخر سال ۸۴، شروع تنش‌های را مربوط به آن دوره دانست و گفت: در آن دوره اعتراض‌هايی به روند انتخابات شد و مجددا در آبان ماه ۸۵ انتخابات جديد به صورت فراگير و با حضور قاطع اعضا زير نظر آقايان دادگو، يشايايی و جعفری جوزانی برگزار شد و با انتخاب هفت عضو جديد، بخش عمده شورای مرکزی تغيير کرد.

شايسته گفت: مسوولان امور سينمايی هم انتخابات را خوب ارزيابی کردند و به برگزارکنندگان آن تبريک گفتند به طوری که آقای اربابی و رضاداد و حتی خود آقای جعفری جلوه اعلام کردند که شما با تدبير و مديريت، درست عمل کرديد و اظهار اميدواری کردند آن چند نفری هم که با ما مساله دارند به ما بپيوندند.

وی ادامه داد: بعضی از دوستان در انتخابات شرکت نکردند و هم‌چنان به مخالفت‌های خودشان ادامه دادند؛ و بعد از آن حملات به اتحاديه، شدت بيشتری گرفت.

شايسته مدعی است: آن گروه تصور می‌کردند که اين انتخابات برگزار نمی‌شود و حضور همفکرانشان نظير آقايان جعفری جوزانی، شفق و کاسه‌ساز در انتخابات باعث شد تا گروهی که به دنبال انشعاب و چنددستگی بودند به اهدافشان نرسند.

وی با اشاره به مطرح شدن تشکيل کميته‌ی ساماندهی نظام تهيه‌کنندگی از سوی مديرکل اداره نظارت و ارزشيابی در ادامه مدعی شد: آقای اربابی بدون اين‌که کسی از ايشان بخواهد خودشان آمدند و جلساتی را با من و آقای رئيسيان و محمدی برگزار کردند و درخواست کردند جمع بزرگ‌تری که ۲۳ نفر بودند برای رسيدگی به امور تهيه‌کنندگان تشکيل شود و ظاهرا ايشان احساس وظيفه کرده بودند و تکليف شده بود تا وسط بيايند.

شايسته با بيان اين‌که ما از همان ابتدا مخالف دخالت دولت در مسايل داخلی صنوف بوديم، باز هم ادعا کرد: نهايتا بعد از برپايی چند جلسه کميته ساماندهی به يک صورت جلسه رسيديم که اعضای ما با درخواست و فشار آقای اربابی و رضاداد آن را امضا کردند؛ اما در آن صورت‌جلسه ـ که نسخه‌ای از آن موجود است ـ نامی از «فدراسيون» و گروهی موسوم به «کارگردانان تهيه‌کننده‌ها» برده نشده بود.

رييس اتحاديه تهيه‌کنندگان ادامه داد: در جلسه‌ای که در ۱۳ تيرماه سال جاری به همراه آقای فرحبخش با حضور آقايان محمدی، شاهسواری، اربابی و رضاداد شرکت کرديم قرار شد آقايان بين نفرات به اصطلاح خودشان وزن‌کشی کنند و بدون اين‌که ما دخالتی داشته باشيم خودشان به ترکيب ۸ نفر از اتحاديه و ۳ نفر از گروه آقای محمدی رسيدند و در نهايت گفتند ۷ به ۴ باشد و خواستند نفرات را اعلام کنيم.

وی در اين زمينه ابراز عقيده کرد: ما فقط نگاه می‌کرديم ببينيم سناريويی که آقای اربابی نوشته‌اند به کجا می‌رسد؟!

وی افزود: در جلسه‌ی ديگری که ۴ روز بعد با حضور بنده به همراه آقای فرحبخش، اربابی و رضاداد برگزار شد ما ۱۰ نفر اعلام کرديم و گفتيم از بين اين نفرات ۷ يا ۸ نفر انتخاب نهايی خواهند شد.

شايسته به جلسه‌ای ديگر در ۲۴ تيرماه اشاره کرد و گفت: آقای اربابی خواستند در اين جلسه درباره‌ی نفرات صحبت کنيم، اما يکباره چرخش کردند و اعلام کردند ما از طرف گروهی تحت عنوان تهيه‌کننده کارگردان‌ها تحت فشار قرار گرفتيم و ۲ نفر از آنها هم بايد بيايند که من پرسيدم چرا قبلا صحبتی از اينها نبوده است.

وی مدعی است: مدير اداره‌ی کل نظارت و ارزشيابی بارها در جلوی همه اعلام کرده بودند، گروهی به نام تهيه‌کننده کارگردان‌ها از نظر ايشان محلی از اعراب ندارند و به رسميت نمی‌شناسند، اما به سرعت تغيير موضع دادند و من اعلام کردم اين با مفاد کميته ساماندهی نظام تهيه‌کنندگی همخوانی ندارد و اجازه چنين کاری را نداريد و اگر می‌خواهيد تغييری صورت بگيرد دوباره بايد آن ۲۳ نفر بيايند و راجع به اين موضوع صحبت شود.

شايسته ادامه داد: در نهايت دوباره به صورت تلفنی از من ليست خواستند تا اين‌که پس از چند روز خبر استعفايشان را شنيديم و يکدفعه شنيديم فدراسيونی با نظر آقای ميرکريمی و اربابی برای تهيه‌کنندگان تشکيل شده و آن چيزی که دوستان می‌گويند ما برای تشکيل فدراسيون توافق کرديم کذب است.

وی با اشاره به وجود نام مديرعامل خانه سينما زير بيانيه تشکيل اين فدراسيون مدعی شد: اتحاديه معتقد است آقای ميرکريمی نسبت به تهيه‌کنندگان و بخش خصوصی نگاه مغرضانه دارد و از همان اول با آقای اربابی شرط کرديم که هرکجا ايشان دخالت کنند ما کنار می‌کشيم و حتی در جلسه‌ی اول کميته ساماندهی وقتی آقای ميرکريمی آمدند بچه‌ها ما همه می‌خواستند جلسه را ترک کنند که به درخواست اربابی مانديم.

شايسته با اين ادعا ‌که آقای اربابی زير حرف‌ها و امضايش زده است، ادامه داد: در هيچ دوره‌ای مديرکلی نديدم که به اندازه‌ی ايشان حرف‌هايش را عوض کند و تغيير جهت دهد ؛ايشان باز هم به بخش خصوصی لطمه زدند.

وی ابراز عقيده کرد: ايشان از دوره‌ای که مشغول به کار شدند اول نماينده اتحاديه را از شورای پروانه ساخت کنار گذاشتند و بعد با يک برنامه‌ريزی خاص نماينده اتحاديه را در شورای پخش ارشاد حذف کردند و هرکجا که اتحاديه نماينده داشت و می‌خواست از حقوق اعضايش دفاع کند کاری کردند که کنار رود به جای آن فردی که نه سابقه‌ی تهيه‌کنندگی داشت و نه توزيع‌کنندگی به عنوان نماينده‌ی بخش خصوصی وارد شورا کردند.

اين تهيه‌کننده با بيان اين‌که کار اکثر همکارانمان با اداره کل نظارت و ارزشيابی به خواهش و التماس افتاده است، گفت: متاسفانه بعد از طرح اجرای اصل ۴۴ به جای اين‌که شاهد گشايش باشيم محدوديت‌ها بيشتر شده است و بخش خصوصی را کوبيده‌اند و اين روند تا به امروز ادامه دارد؛ الان هم توافقاتی که خودشان بانی آن بوده‌اند را زير سوال برده‌اند.

وی صدور بيانيه و تشکيل «فدراسيون» را خارج از وظايف اداره کل و خانه سينما دانست و ابراز عقيده کرد: متعجب هستيم مديرکلی که خودش بايد بيشتر از همه به قوانين و مقررات مسلط باشد کار خلاف قانون انجام می‌دهد و ممکن است اين بازی که با ما می‌شود با «فدراسيون» هم که حرف به وجود آمدنش را می‌زنند بشود.


***

به گزارش ايسنا، علی‌اکبر ثقفی ديگر تهيه‌کننده حاضر در اين نشست هم تجزيه صنف را بدون هيچ‌گونه دستاوردی برای سينما ارزيابی کرد و گفت: تنها عده‌ی محدودی که دنبال اهداف و رانت‌خواری‌های شخصی و انحصارطلبی هستند به اهدافشان می‌رسند. اين افراد هيچ‌کدام برای اعضايشان کاری نکرده‌اند و تنها خودشان چاق شدند و اعضايشان لاغر.

وی افزود: اختلاف سليقه‌ای که ما در شورای مرکزی اتحاديه تهيه‌کنندگان داشتيم تنها برای بازسازی ساختار اتحاديه بود، نه تجزيه آن. اما عده‌ای که در راستای همين تفکر ما بودند از اين نمد برای خودشان کلاه دوختند و از عضويت در صنف سوء استفاده کردند.

ثقفی اتحاديه را يکی از ارکان اصلی خانه سينما در ساليان گذشته دانست و ناديده گرفتنش را نشانه‌ی ناداوری خواند و اظهار کرد: خانه سينما بايد به عنوان حامی ۲۶ صنف را پوشش دهد. اما عملا تحت اختيار چند آدم قرار گرفته است که در کارهای اجرايی خط و مشی می‌دهند.

وی تاکيد کرد: با تجزيه اتحاديه اگر قرار است يارگيری شود تمام حقوق چند ساله ما پايمال خواهد شد و سنگ بنايی برای تجزيه صنوف ديگر فراهم می‌شود که در نهايت ممکن است منجر به انحلال خود خانه سينما هم بشود. متاسفانه سمت گيری خانه سينما و دخالت مسوولان در امور صنفی اشتباه است و باعث تفرقه‌ی بيشتر و خروج بعضی صنوف از خانه سينما می‌شود.


****

حسين فرحبخش عضو ديگر شورای مرکزی اتحاديه تهيه‌کنندگان سينمای ايران در ادامه‌ی صحبت‌های ثقفی با بيان اين‌که هيات مديره خانه سينما از مجموع صنوف تشکيل شده و اساسنامه به آنها اجازه‌ی تعديل صنوف را نمی‌دهد، گفت: خانه سينما چنين اختياری ندارد که بگوييد ما «فدراسيون» درست می‌کنيم. متاسفانه اين راهی است که آقای ميرکريمی می‌رود و از ابتدا هم اصرار داشت تا صنف تهيه‌کنندگان تجزيه شود و به جای اين‌که نقش يک پدر را ايفا کند در نقش شخصی هستند که منجر به نفاق و تکه تکه شدن اتحاديه می‌شود.

وی تاکيد کرد: اين بار اتحاديه قاطع‌تر از دفعات قبل ايستاده و کوتاه هم نخواهد آمد و دوستان که می‌گويند اين نظر برنمی‌گردد ببينند برمی‌گردد يا نه. ما توسط وکيل اتحاديه در ديوان عدالت از آقای ميرکريمی شکايت کرده‌ايم و ايشان بايد جواب دهند که با چه مجوزی در کار صنف دخالت می‌کنند و چنين کاری را انجام می‌دهند و در واقع خانه سينما را تبديل به صنف خانه سينما دولتی تبديل کرده‌اند.

فرحبخش با اشاره به عدم شرکت اتحاديه تهيه‌کنندگان در جشن خانه سينما گفت: اين جشن سياسی است و کسانی که دوست دارند جايزه می‌دهند و بهتر بود به جای اين‌که يک هفته جشن بگيرند اين پول گزاف را به کسانی که در صنوف خانه سينما مشکل دارند اختصاص دهند.


****

کاسه‌ساز هم ادامه داد: هزينه‌هايی که برای جشن می‌شود در اين شرايط سينما قابل توجه و بررسی است و جشن سينما که قرار بود جشن ملی سينما باشد به جشنی برای عده‌ای آدم خاص با اهداف سياسی تبديل شده است.

اين تهيه‌کننده هم‌چنين با اشاره به صحبت‌های اربابی درباره‌ی به وجود آمدن تنوع در سليقه‌ها و نگاه‌ها به دنبال تشکيل «فدراسيون»، گفت: تنوع سليقه يک بازی و بهانه است تا محملی برای ورود باشد. در اتحاديه هم هيچ‌کس مثل هم فکر نمی‌کند و هرکس ايده‌ی خود را دارد. کسانی هم که می‌گويند جور ديگر فکر می‌کنند عضو همين اتحاديه هستند و بيايند اين‌جا و آن‌طور که دوست دارند فکر کنند.

جعفری جوزانی هم اظهار کرد : تنوع سليقه و ديدگاه اساس ايجاد تشکيلات است. اما اين افراد، هم‌انديشی واحدی می‌خواهند که با ديدگاه متفاوت فرق دارد.

ثقفی نيز ادامه داد: ما با تنوع افکار مخالف نيستيم. بلکه با پاشيدگی و تفرقه مخالفيم و اين ديکتاتوری صرف است که کسی بگويد با تنوع افکار مخالفيم. طبيعتا در صنفی که اعضای بی‌شمار دارد افکار مختلفی هم داخلش وجود دارد اما هميشه عده‌ای در کنار مديران سينما به عنوان عزيزدردانه هستند که اگر بدانند همين تنوع افکار، مخالف سهم آنها می‌شود با آن مقابله می‌کنند.

به گزارش ايسنا، در بخش ديگری از اين نشست، مرتضی شايسته از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور سينمايی درخواست کرد تا با تشکيل کميته‌ای «حقيقت‌ياب»، مستقل و بدون وابستگی به سينما، قضايای سه چهار ماه اخير را بررسی و پی‌گيری کنند.

وی افزود: مدام می‌گويند جريانی وجود دارد که می‌خواهد مديريت سينما را ناکارآمد نشان دهد در صورتی که هيچ‌کس قصد چنين کاری را ندارد و خودتان هر روز يک مساله و مشکل درست می‌کنيد. در امور خودتان مانده‌ايد و در امور ما هم دخالت می‌کنيد و متاسفانه آقای صفارهرندی هم به ما وقت ملاقات نمی‌دهند و ما نمی‌دانيم شکايت‌مان را به کجا ببريم.

شايسته گفت: الان کار اصلی ما مبارزه با دزدان و سارقان غيرمجاز فيلم‌ها شده است که به جای حمايت از ما، فشار هم می‌آورند و می‌خواهيم حداقل اجازه دهند که اين مبارزه را بکنيم تا ثواب همين هم برای ما بماند کافی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس اتحاديه تهيه‌کنندگان و توزيع‌کنندگان فيلم سينمايی ايران، درباره‌ی عضويت همزمان بعضی از اعضا در تشکل‌های ديگر تهيه‌کنندگی گفت: ما تا امروز حتی يک مورد را نداشته‌ايم که از اتحاديه استعفا داده باشند و يا اعلام کناره‌گيری کنند. بعضی‌ها می‌گويند عضو هر سه تشکل هستيم و ظاهرا اين کارت‌ها برای بعضی‌ها خاصيت دارد.

وی ادامه داد: از نظر ما تمام اين افراد عضو اتحاديه هستند و اين اتحاديه متعلق به همه‌ی اعضايش است و همين امروز هم اگر اعضا تصميم بگيرند انتخابات و مجمع عمومی برگزار کنند و گروه ديگری را بياورند، ما آمادگی داريم و مديريت و شورای مرکزی معتقد است هرآن‌چه اعضا تصميم بگيرند ما تبعيت می‌کنيم و اين‌جا را ارث پدر کسی نمی‌دانيم و آن را متعلق به همه‌ی اعضا می‌دانيم. ضمن آن‌که با هرگونه انشعاب هم مخالفيم و آنهايی که به طبل انشعاب می‌کوبند بدانند اين حرکت ممکن است روزی دامن خود آنها را هم بگيرد.

اين تهيه‌کننده در پايان مدعی شد: ما تا به امروز نهايت همکاری را با معاونت سينمايی داشته‌ايم و نسبت به آقای جلوه ارادت داريم اما متاسفانه در بخشی از معاونت در حق اين اتحاديه به شکل‌های مختلف جفا کرده‌اند که از معاونت محترم سينمايی خواستار تجديدنظر جدی در عملکرد و رفتار اين افراد هستيم.

*خبرنگار ايسنا پيگير تماس با مدير کل اداره‌ی نظارت و ارزشيابی معاونت سينمايی، پيگير و آماده‌ی انعکاس نظرات اعضای خانه‌ی سينما است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33956

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست اعتراض‌آميز اتحاديه‌ تهيه‌کنندگان و اعلام آمادگی برای مناظره با مسوولان سينما، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016