يكشنبه 14 مرداد 1386

سرقت از ميراث ملی، از سقف تئاتر "نصر" هم نگذشتند! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

بخشی از صندلی‌ها و سقف کاذب تئاتر «نصر» در حالی به سرقت رفته است که اين ساختمان قديمی در فهرست آثار ملی سازمان ميراث فرهنگی به ثبت رسيده است.

خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با حضور در اين تالار واقع در خيابان لاله‌زار، مشاهده کرد که سيزده رديف ـ حدود ۱۸۰ صندلی از صندلی‌های اين تئاتر ـ به همراه بخشی از سقف کاذب آن به مساحت حدود ۱۰۰ متر به سرقت رفته است.

گفته می‌شود: اين سرقت طی سه ماه گذشته انجام شده است.

گزارش اين سرقت‌ها در همان زمان به اطلاع مسوولان اين ساختمان فرهنگی رسيده است و دايره‌ی حقوقی آن هم اکنون موضوع را پی‌گيری می‌کند.

«عمو صالح» که از سال‌ها قبل به عنوان مسوول کارگاه دکور در اين تئاتر فعاليت کرده است با چشمانی اشک‌بار شاهد وضعيت نابسامان تئاتر نصر بوده، با مراجعه‌ی خبرنگار ايسنا، گفت: من از ده سالگی در اين جا کار می‌کنم و اين تئاتر هم‌چون فرزندم برای من عزيز است و هرگز تصور نمی‌کردم روزی آن را در اين وضعيت ببينم.

تئاتر نصر از حدود پنج سال قبل تعطيل شده و شاهد هيچ‌گونه فعاليتی نبوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين حسين پارسايی مدير اداره‌ کل هنرهای نمايشی اظهار اميدواری کرد: ساختمان تئاتر «نصر» که بخش مهمی از تاريخ تئاتر لاله‌زار را در خود جای داده، است، به موزه‌ی تئاتر تبديل شود.

پارسايی بعدها کمبود بودجه را به‌عنوان يکی از موانع تحقق اين امر دانست و در گفت‌وگويی با ايسنا اعلام کرده بود: مساله ما تنها خريداری يا اجاره تئاتر نصر نيست، بلکه بايد اين ساختمان را تجهيز کنيم و وسايل موزه را نيز با شيوه‌های خاصی نگهداری کنيم که تمام اين امور نيازمند بودجه بالاتری است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33978

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرقت از ميراث ملی، از سقف تئاتر "نصر" هم نگذشتند! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016