شنبه 3 شهريور 1386

شهردار تهران: سالن های سينما در تهران دو برابر می شود، مهر

شهردار تهران با بيان اينکه شهرداری در ايجاد مراکز فرهنگی ، هدف اقتصادی دنبال نمی کند از واگذاری اين مراکز به بخش خصوصی خبر داد و گفت : علت عدم استقبال بخش خصوصی از ايجاد مراکز فرهنگی ، مشکلات اقتصادی است و در اين راستا با تصويب لايحه ای در شورای اسلامی شهر ، بخش خصوصی در صورت احداث مراکز فرهنگی ، امتيازاتی تجاری در حاشيه دريافت خواهد کرد تا اين بخش با ايجاد مراکز فرهنگی ، پوشش اقتصادی لازم را نيز داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر دکتر محمد باقر قاليباف ، شهردار تهران ضمن بيان اين مطلب ، گفت : يکی از دغدغه های مردم توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است و در اين بخش شهرداری دو هدف را دنبال می کند .

وی افزود : توسعه کالبدی مسائل فرهنگی مانند فرهنگسراها ، مراکز فرهنگی ، سينماها ، کتابخانه ها و همه مراکزی که در حوزه مسائل فرهنگی و هنری و دينی بتوانند فعاليت کنند و همچنين بخش محتوايی و ماهيتی کارهای فرهنگی از اهداف مورد توجه شهرداری در اين بخش است .

قاليباف با بيان اينکه شهرداری در آينده هرگز قصد اداره سينما ، تئاتر و... را ندارد و همه اين مراکز در اختيار بخش خصوصی قرار خواهند گرفت ، گفت : در بخش محتوايی نيز شهرداری به عنوان حامی گروه ها و سازمان های متعدد بخش خصوصی فعاليت می کند و معتقد است فقط اين بخش می تواند کارهای بزرگ فرهنگی را انجام دهد .

به گفته قاليباف با توجه به عزم شهرداری برای توسعه زيرساخت های سينمای ايران ، در اين بخش به هيچ وجه اهداف اقتصادی مد نظر نيست.

شهردار تهران در ادامه از تصويب لايحه ای در شورای شهر در راستای تشويق بخش خصوصی به ايجاد مراکز فرهنگی خبر داد وافزود : با لايحه تصويب شده بخش های خصوصی که مراکز فرهنگی احداث می کنند امتيازاتی تجاری را در حاشيه آن دريافت می کنند تا اين بخش پوشش اقتصادی لازم نيز برای آنان داشته باشد .

وی با تاکيد بر اينکه شهرداری در حوزه مسائل فرهنگی و تربيتی هرگز قصد مديريت بر اماکن را ندارد اظهار کرد : بسياری از سالن های سينمای تهران قديمی هستند و کيفيت صدا ، نور ، استحکام و پرده های آن غير استاندارد است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاليباف با اشاره به اقدامات شهرداری در دو سال گذشته افزود : شهرداری در سالی که گذشت ۱۳ سالن سينما را افتتاح کرده است و با توجه به روندی که طی دو سال گذشته در اين زمينه دنبال شده به تعداد سالن های سينمای تهران دوباره سالن سينما در تهران ساخته می شود که به طور حتم اين جريان به توسعه صنعت سينمای ايران هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی کمک خواهد کرد .

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34121

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شهردار تهران: سالن های سينما در تهران دو برابر می شود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016