سه شنبه 3 مهر 1386

"ميم‌ مثل‌ مادر" نماينده سينماى ايران در اسكار شد، فارس

خبرگزارى فارس: سرانجام، فيلم «ميم‌ مثل مادر» به عنوان نماينده سينماى ايران در بخش بهترين فيلم غيرانگليسى زبان اسكار به اين آكادمى معرفى شد.


به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از روابط عمومى بنياد سينمايى فارابى، اين كميته كه بر اساس فهرست پيشنهادى ارائه شده از سوى خانه سينما و با همفكرى و سازماندهى بنياد سينمايى فارابى تشكيل شده بود، در مرحله نخست، بررسى را به هشت فيلم از ميان محصولات به نمايش درآمده محدود كرد.
امير اسفنديارى سخنگوى اين كميته اعلام كرد: پس از اعلام هشت فيلم در مرحله اول، در مراحل بعدى، پس از بررسى گزارش‌هايى در خصوص سطح موفقت فيلم‌ها در مجامع داخلى و خارجى، اكران عمومى سوابق كمپانى‌هاى عرضه كننده در خارج از كشور و بازخوردهاى مطبوعاتى و انتقادى در نشريات خارجى، اعضاى كميته به فهرستى مركب از پنج عنوان زير رسيدند:
«پاداش سكوت» ساخته مازيار ميرى، «خون بازى» ساخته رخشان بنى اعتماد و محسن عبدالوهاب، «زمستان است» ساخته رفيع پيتز، «ميم مثل مادر» ساخته رسول ملاقلى‌پور و «وقتى همه خواب بودند» ساخته فريدون حسن‌پور.
وى ادامه داد: با توجه به بررسى‌هاى به عمل آمده به لحاظ فيلمنامه‌، كارگردانى و مسائل فنى و امكان تاثير گذارى بر مخاطبان، نظر هيات انتخاب به سه فيلم پاداش سكوت، خون بازى و ميم مثل مادر متمركز گشت.
اسفنديارى افزود: در آخرين جلسه برگزار شده اين كميته، فيلم «ميم مثل مادر» ساخته رسول ملاقلى پور به اتفاق آراء و با بررسى جمع جنبه‌ها به عنوان نماينده سينماى ايران در هشتادمين مراسم اسكار معرفى شد.
سخنگوى كميته انتخاب فيلم ايرانى اسكار ادامه داد: در مباحثات متعددى كه با دو محور «نگاه ملى» و «نگاه بين‌المللى» در جلسات مطرح شد، در نهايت عواملى چون فيلمنامه و ساختار، نوع و امكانات عرضه و پخش، استقبال مردمى و مضمون و نگاه ملى مد نظر قرارگرفت و فيلم «ميم مثل مادر» ساخته رسول ملاقلى‌پور به نمايندگى سينماى ايران در رقابت براى دريافت اسكار بهترين فيلم به زبان غير انگليسى برگزيده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امير اسفنديارى، محمد بزرگ نيا، كمال تبريزى ، مجتبى راعى، محمدرضا سكوت، عليرضا شجاع نورى، رسول صدر عاملى، تقى عليقلى‌زاده و اكبر نبوى اعضاى كميته انتخاب فيلم ايرانى براى حضور در مراسم اسكار بودند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34330

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"ميم‌ مثل‌ مادر" نماينده سينماى ايران در اسكار شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016