شنبه 13 مرداد 1386

حضور سینماگران در تلویزیون به دلیل شرایط ناامن سینما است، مهر

اصغر هاشمی معتقد است دلیل گرایش سینماگران به تلویزیون به سیاست‌‌هایی برمی‌گردد که وضعیت کار را برای سینماگران سخت و ناامن کرده است.
اصغر هاشمی، کارگردان درباره گرایش سینماگران به تلویزیون به خبرنگار مهر گفت: "فکر می‌کنم دلیل عمده این مسئله سیاست‌های ارشاد باشد، چرا که سیاست‌گذاری‌ها کار را برای بچه‌ها سخت و نا امن کرده است. مسلماً تهیه‌کنندگان هم نگران سرمایه‌شان هستند. با توجه به اینکه سیاست‌گذاری ارشاد امنیت سرمایه را به خطر می‌اندازد و این شرایط نا امن باعث جذب سینماگران به تلویزیون شده است. قطعاً اگر این وضعیت باشد فعالیت سینماگران در تلویزیون بیشتر می‌شود. از سوی دیگر بودجه تلویزیون دولتی است."

وی درباره اینکه ساخت تولیدات تلویزیون توسط سینماگران تا چه حد روی کیفیت موثر است، افزود: "این مسئله به هدف تهیه‌کننده برمی‌گردد که هدفش چیست؟ اگر رسیدن به کیفیت مطلوب باشد، مسلماً استفاده از کارگردانان توانمند منجر به تولیداتی با کیفیت بالا می‌شود، اما اگر این نگاه وجود داشته باشد که کار در تلویزیون یکبار مصرف است، دغدغه برگشت سرمایه وجود ندارد، دوغ و دوشاب یکی است، مسلماً کیفیت کار پایین می‌آید."

کارگردان فیلم "مجردها" خاطر نشان ساخت: "در مجموع حضور سینماگران می‌تواند منجر به بالا رفتن کیفیت تولیدات شود، چرا که سینماگران به لحاظ تکنیکی که در کار دارند، مسلماً روی کیفیت کار تاثیرگذار هستند و سکانس‌ها سر و ته خواهد داشت."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمی درباره اینکه آیا آشنا نبودن سینماگران با مدیوم تلویزیون در کار تاثیرگذار است یا نه؟ گفت: "ما کارگردانان سینمایی داریم که با مدیوم تلویزیون کاملاً آشنا هستند. مثل همایون اسعدیان که سینما کار کرده است و سریال‌هایی هم که برای تلویزیون ساخته است، خوش ساخت بوده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است یا آقای سلطانی‌فر. کارگردانانی که از سینما وارد تلویزیون شده‌اند مدیوم تلویزیون را می‌شناسند، حتی نتیجه کار قابل قبول‌تر می‌شود."

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33961

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حضور سینماگران در تلویزیون به دلیل شرایط ناامن سینما است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016