چهارشنبه 1 خرداد 1387

مارادونا در کن: فيلم کاستاريکا واقعا فيلم من است، ايسنا

نمايش فيلم «مارادونا» ساخته «امير کاستاريکا» در بخش غيررقابتی شصت‌ويکمين جشنواره کن به‌واسطه‌ حضور اين اسطوره فوتبال جهان، با استقبال چشم‌گير منتقدان و تماشاگران همراه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ هفتمين روز از جشنواره فيلم کن روز گذشته در بخش غيررقابتی ميزبان نمايش مستند «مارادونا» ساخته «امير کاستاريکا» بود.

«ديه‌گو مارادونا» در نشست خبری بعد از نمايش فيلم در پاسخ به اين سوال که چرا در اين فيلم به مباحث سياسی زياد پرداخته شده است، با اشاره غيرمستقيم به «جورج بوش» گفت: «حتی اگر شما يک فوتباليست باشيد، اين حق را داريد تا درباره فردی که يک آدم‌کش است، نظرتان را بگوييد. ما مجبور نيستيم که همان‌طور که آمريکايی‌ها فکر می‌کنند، فکر کنيم. ما حق آزادی بيان داريم.»

کاپيتان اسبق تيم ملی آرژانتين افزود: «اما وقتی شما چهره‌ سرشناسی می‌شويد، اجازه نداريد تا درباره آمريکا يا جورج بوش صحبت کنيد و از موضوعات بسياری ديگر نبايد حرف بزنيد. «کاستاريکا» احترام و شخصيتی به من داد که هر انسانی شايسته آن است.»

«مارادونا» که به‌همراه دو دخترش برای اکران اين فيلم به کن آمده بود، در ادامه نشست خبری درباره‌ی اعتيادش به مواد مخدر اشاره‌ی داشت و گفت: «برای من صحبت از مواد مخدر سخت نيست. اما آن‌چه موجب اميدواريست اين است که من زنده مانده‌ام تا در اين‌جا بتوانم صحبت کنم. من تمام آن عادت‌های غلط را ترک کرده‌ام. اکنون زندگی متفاوتی دارم و از هر لحظه زندگی‌ام لذت می‌برم.»

به گزارش خبرگزاری رويترز، «مارادونا» با انتقاد از برخی فيلم‌سازان گفت: «آن‌ها در داستان‌هايی که از من ساخته‌اند، مرا يک نيروی شيطانی و به‌دردنخور به‌تصوير کشيده‌اند و صحبت‌های بسيار زننده‌ای درباره‌ام داشته‌اند. من به هيچ‌يک از فيلم‌های ديگری که درباره من ساخته شده علاقه‌ای ندارم، چون تأثيری بر روی آن‌ها نداشته‌ام و با کارگردانان آن‌ها صحبتی نکرده‌ام. اما فيلم کاستاريکا واقعا فيلمی درباره من است. فوتباليستی که به مواد مخدر معتاد شد، اما توانست از آن خارج شود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فيلم «امير کاستکاريکا» زوايای مختلف زندگی مارادونا، از شاهکارهای او در مستطيل سبز و کسب جام ‌جهانی ۱۹۸۶ تا اعتياد او به مواد مخدر و موضع‌گيری‌های ضدآمريکايی و سياسی او را مورد بررسی قرار داده است.

پس از پايان نمايش فيلم، مارادونا و کاستاريکا در مقابل دوربين عکاسان و تماشاگران به شکل نمادين با توپ به بازی با هم پرداختند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36982

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مارادونا در کن: فيلم کاستاريکا واقعا فيلم من است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016