چهارشنبه 12 تير 1387

تار محمدرضا لطفی شهريور در باغ عفيف آباد شيراز کوک می شود، سرمايه

سرمايه - محمدرضا لطفی و گروه سه گانه شيدا بعد از کنسرت ارديبهشت ماه در تهران اين روزها در حال آماده سازی مقدمات برگزاری کنسرت در باغ عفيف آباد شيراز هستند.
کنسرت شيراز سومين کنسرت اين استاد موسيقی ايران پس از بازگشت او به ايران است.
بهراد توکلی مدير برنامه محمد رضا لطفی درباره آماده سازی مقدمات اين کنسرت موسيقی به خبرگزاری فارس گفته است: «در حال حاضر مشغول برنامه ريزی برای اين کنسرت هستيم که احتمالاً شهريورماه در شيراز برگزار خواهد شد.»
ظاهراً لطفی برنامه اجرای اين کنسرت را آماده کرده است و به گفته توکلی اين کنسرت که سه شب خواهد بود در دو بخش برگزار می شود:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«در قسمت اول لطفی به بداهه نوازی تار و سه تار می پردازد و در بخش دوم نيز گروه همنوازان شيدا قطعاتی را اجرا خواهند کرد.»
توکلی درباره قطعات اجرايی اين کنسرت نيز توضيح داده است: همنوازان شيدا در اين اجرا قطعاتی از آلبوم «وطنم ايران» را به آهنگسازی محمدرضا لطفی و نيز قطعات کنسرت ارديبهشت شان را در تالار بزرگ کشور می نوازند.
در اين کنسرت همه اعضای گروه لطفی حضور خواهند داشت: «در حال حاضر برنامه ريزيمان برای حضور همه اعضای گروه است اما اين اتفاق بستگی به شرايط و امکانات شيراز دارد.»
محمدرضا لطفی يکی از مهم ترين هنرمندان موسيقی است که طی ۳۰ سال اخير در زمينه گروه نوازی فعاليت کرده و بنيان گروه مهمی چون شيدا را در کنار ساير هنرمندان گذاشته است. گروهی که با حضور او، محمدرضا شجريان و برخی ديگر از هنرمندان با اجرای موسيقی های ماندگار از جمله به ياد عارف و چاووش های چندگانه در روزهای نخست پيروزی انقلاب، خاطرات زيادی را برای اهالی موسيقی داشت. او که چندين سال در خارج از ايران فعاليت می کرد، چند سالی است که به ايران بازگشته و اگر چه نخستين کنسرت خود را به صورت تکنوازی در مجموعه نياوران برگزار کرد اما امسال بار ديگر با گردآوری گروهی از جوانان به صورت گروه نوازی فعاليت خود را ادامه می دهد.
کنسرت سه روزه گروه شيدا در ارديبهشت ماه جاری در تالار بزرگ کشور مهم ترين حاصل اين تلاش است. لطفی همچنين اعلام کرده است که حاضر است با هنرمندان سرشناس و همکاران سابق خود بار ديگر همکاری کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37532

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تار محمدرضا لطفی شهريور در باغ عفيف آباد شيراز کوک می شود، سرمايه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016