چهارشنبه 2 مرداد 1387

اکران "مينای شهر خاموش"، فيلم موفق جشنواره فجر، تنها در يک سينما، امير شهاب رضويان: از بی‌توجهی‌ها برای اکران گلايه‌مندم، ايسنا


اکران «مينای شهر خاموش» ساخته‌ی اميرشهاب رضويان از امروز ـ دوم مرداد ماه ـ در سينما آزادی آغاز ‌شد.

امير شهاب‌رضويان در گفت‌وگويی با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين مطلب گفت: قرار بود از هفته‌ی گذشته اکران فيلم آغاز شود که به اميد اضافه‌شدن سالن‌های سينما و کمک‌های بخش دولتی اکران را يک هفته عقب انداختيم، اما نتيجه‌ای حاصل نشد.

وی ادامه‌داد: درحال حاضر سينما «آزادی» تنها سينمای نمايش‌دهنده‌ی اين فيلم است که به اين شرايط کاملا معترض هستم و نسبت به بی‌توجهی‌هايی که درطول يک‌سال ونيم گذشته نسبت به اين فيلم شده گلايه دارم.

رضويان با بيان اين‌که مشغول مذاکره برای اضافه‌شدن سينما هستيم از آغاز تبليغات شهری فيلم‌طی روزهای آينده خبر داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«مينای شهر خاموش» با بازی عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشير، صابر ابر، مهران رجبی، رؤيا جاويدنيا، هيلدا رنجبران، رضا خمسه و مريم مسچيان، ماجرای دکتر بهمن پارسا - جراح موفق قلب - است که پس از ۳۳ سال از آلمان به ايران برمی‌گردد و پس از عمل موفقيت‌آميز يک جانباز جنگ، همراه پيرمردی به‌نام قناتی و بهرامی، جوانی که راننده‌ی بيمارستان است، به شهر بم می‌رود. دکتر پارسا به دنبال گذشته‌اش می‌گردد و در اين مسير کم‌ کم از رازی قديمی آگاه می‌شود.

اين فيلم در بيست‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر برای اميرشهاب رضويان، سيمرغ بلورين بهترين کارگردانی و برای عزت‌الله انتظامی، سيمرغ بلورين ويژه‌ی هیأت داوران را به ارمغان آورد و همچنين در هفت رشته‌ی بهترين فيلم، کارگردانی، تدوين، موسيقی متن، طراحی صحنه، صدابرداری و بازيگر مکمل مرد، نامزد دريافت سيمرغ بود. ضمن آن‌که جوايزی را نيز از جشنواره‌های خارجی کسب کرده است.

***

در پی نمايش «مينای شهر خاموش» در يک سينما
کيومرث پوراحمد: آقای انتظامی ما شرمنده‌ايم‌!
کسانی که هدف اول و آخرشان در سينما پول است مانع‌تراش می‌کنند


کيومرث پوراحمد گفت: «مينای شهر خاموش» با عشق به ايران ساخته شده است و عزت‌الله انتظامی يکی از نقش‌های مهم و موثر خود را در اين فيلم بازی کرده است؛ آيا سهم چنين فيلمی فقط يک سالن است؟!

سخنگوی مجمع فيلم‌سازان سينمای ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با اظهار تاسف از امکان نمايش فيلم «مينای‌شهر خاموش» فقط در يک سينما؛ اين پرسش را مطرح کرد که؛ چرا فيلمی از فيلم‌ساز متعهدی مثل اميرشهاب رضويان که از جشنواره‌ی فيلم فجر سه جايزه‌ اصلی گرفته است و چندين حضور بين‌المللی چشم‌گير داشته و عزت‌ الله انتظامی آقای بازيگر سينمای ايران در اين فيلم بازی کرده است، فقط بايد فرصت نمايش در يک سالن را داشته باشد؟!

او با اظهار تاسف از وضعيت نمايش و اکران فيلم‌های فرهنگی؛ ادامه داد: آقای عزت‌الله انتظامی ما شرمنده‌ايم!

کارگردان «اتوبوس شب» به شرايط نمايش در سينما فرهنگ اشاره کرد و گفت: مديران محترم فراموش نکنند که سينماهای دولتی جزء ميراث خانوادگی آنها نيست، اين سينما متعلق به مردم و متعلق به همه‌ی سينمای ايران است و نبايد سليقه‌های شخصی در انتخاب فيلم برای سينما دخيل باشد.

سخنگو مجمع‌ فيلم‌سازان خاطرنشان کرد: نماينده‌ی مجمع در شورای صنفی مدتها است پيگير طرحی است که پنچ ، شش سالن به نمايش فيلم‌های مخاطب خاص اختصاص داده شود، ولی متاسفانه کسانی که در سينما هدف اول و آخرشان پول است و برای فرهنگ، سليقه و زيبايی‌شناسی تره هم خرد نمی‌کنند برای اجرای اين طرح مانع تراشی می‌کنند.

پوراحمد در عين‌حال گفت: البته در مورد «مينای شهر خاموش» کم‌کاری و عدم‌دلسوزی پخش‌ کننده هم يک پايه ديگر قضيه است.

او اظهار اميدواری کرد: در مرحله‌ی اجرای طرح تصويب‌شده‌ی جدايی توليد از پخش، نسبت به شايستگی متقاضيان پخش و توزيع دقت‌ نظر بيشتری اعمال شود.

به گزارش ايسنا، مينای شهر خاموش از امروز در سينما آزادی به نمايش درآمده است، اين فيلم با بازی عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشير، صابر ابر، مهران رجبی، رؤيا جاويدنيا، هيلدا رنجبران، رضا خمسه و مريم مسچيان، ماجرای دکتر بهمن پارسا - جراح موفق قلب - است که پس از ۳۳ سال از آلمان به ايران برمی‌گردد و پس از عمل موفقيت‌آميز يک جانباز جنگ، همراه پيرمردی به‌نام قناتی و بهرامی، جوانی که راننده‌ی بيمارستان است، به شهر بم می‌رود. دکتر پارسا به دنبال گذشته‌اش می‌گردد و در اين مسير کم‌ کم از رازی قديمی آگاه می‌شود.

اين فيلم در بيست‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر برای اميرشهاب رضويان، سيمرغ بلورين بهترين کارگردانی و برای عزت‌الله انتظامی، سيمرغ بلورين ويژه‌ی هیأت داوران را به ارمغان آورد و همچنين در هفت رشته‌ی بهترين فيلم، کارگردانی، تدوين، موسيقی متن، طراحی صحنه، صدابرداری و بازيگر مکمل مرد، نامزد دريافت سيمرغ بود. ضمن آن‌که جوايزی را نيز از جشنواره‌های خارجی کسب کرده است.

Copyright: gooya.com 2016