چهارشنبه 16 مرداد 1387

شکایت گروه موسیقی «دبو» از وزارت ارشاد، فرارو

گروه موسیقی «دبو» ، پس از آن‌که وزارت ارشاد ، اعلام کرد که بر خلاف مجوز‌های اولیه نمی‌تواند به اجرای کنسرت بپردازد، قصد دارد از مقامات این وزارت‌خانه به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

اجرای کنسرت این گروه از مسلمانان آمریکایی ۹ مردادماه، تنها دو ساعت مانده به آغاز برنامه از سوی وزارت ارشاد به دلایل نامعلومی لغو شد و شمار زیادی از مردم را سرگردان ساخت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با گذشت 4 روز از لغو اين كنسرت، محمد حسين احمدي مدير كل دفتر موسيقي ارشاد در گفت‌وگويي با فارس ، علت لغو اين كنسرت را تناقض اطلاعات افراد گروه با آنچه كه از قبل به ارشاد داده بودند، عنوان كرد و گفت : اطلاعاتي كه گروه دبو از افرادش براي گرفتن مجوز در اختيار وزارت ارشاد گذاشته بود، با آنچه ما هنگام اجراي برنامه با آن مواجه شديم، تناقض داشت و مجوز صادر شده براي اين گروه موسيقي، بر اساس مستندات ارائه شده از سوي مجريان اين برنامه بود.

وي در ادامه افزوده است: چون اين مستندات مشكلي نداشت، مجوز براي آنها صادر شد اما وقتي اين گروه به ايران آمدند، يك سري از اطلاعات از جمله نوازنده هايي كه آمده بودند و كارهايي كه قصد ارائه آن را داشتند با آنچه قبلا در اختيار دفتر موسيقي وزارت ارشاد قرار گرفته بود ،تفاوت داشت.
احمدي عنوان كرده است: وقتي مجوزي صادر مي شود براي همان كارها و همان افراد تاييد شده است، بنابراين اجراي اين گروه با توجه به تفاوت به وجود آمده در اطلاعات، احتياج به صدور دوباره مجوز داشت كه اين مسئله هم مراحل متعددي دارد و اين امر باعث لغو اجراي برنامه اين گروه شد. در هر صورت تخلف از ناحیه ی شركت اجرا كننده اين برنامه بوده است.

به دنبال اظهارات احمدي در خصوص لغو كنسرت،محمد سعيد شهيدي مدير روابط عمومي كنسرت دبو در گفت‌وگو با فارس گفت:ما با نامه وزارت ارشاد براي نوازندگان گروه براي ورود به ايران ويزا گرفتيم و اصلا امكان تغيير اين افراد وجود نداشته است چرا كه نامه وزارت ارشاد براي 16 نفر بوده كه ما برايشان ويزا بگيريم ما نيز عين آن 16 نفر را با ويزا به ايران آورديم و امكان اينكه كسي را عوض كنيم ،وجود ندارد.

وي در خصوص تغيير قطعات اين كنسرت افزود:اين گروه اصلا يك شب هم اجرا نكرد كه بگوييم چيزي عوض شده يا نه .قرار بود عين آن اشعار و آنچه كه ما به وزارت ارشاد اعلام كرديم ،اجرا شود اما اصلا اجرا نكردند كه بگوييم عوض شده است.

مدير روابط عمومي كنسرت دبو ادامه داد:علي ترابي معاون احمدي مدير كل دفتر موسيقي ارشاد يك روز قبل از كنسرت در برنامه آزمايشي گروه حاضر شد و ايشان تاييد كردند كه گروه هيچ مشكلي ندارد.

وي با بيان اينكه گروه دبو يكي از مشهورترين گروههاي اندونزي است ،اظهار داشت:گروه دبو در اندونزي عمرش به 8 - 7 سال مي‌رسد ولي شهرتش در اين چند سال به قدري زياد است كه شايد يكي از مشهورترين و معروف‌ ترين گروه اندونزي است.

شهيدي بيان داشت:ما تا كنون منتظر جواب ارشاد بوديم و اما از امروز به ديوان عدالت اداري شكايت مي‌كنيم.

اعضای آمریکایی گروه موسیقی دبو، همگی مسلمانند و در سال ۱۹۹۹ میلادی از آمریکا به اندونزی مهاجرت کرده‌اند.

نام این گروه برگرفته از یک واژه اندونزیایی به معنی غبار و سرپرست این گروه کمیل مصطفی بن داوود است.

این گروه تا کنون کنسرت‌هایی را به زبان فارسی، انگلیسی، ترکی، اسپانیایی، عربی و چینی در کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37891

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شکایت گروه موسیقی «دبو» از وزارت ارشاد، فرارو' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016