جمعه 1 دي 1385

صفار هرندی در کرمانشاه از دو برابر شدن بودجه‌ وزارت ارشاد خبر داد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - کرمانشاه
سرويس: فرهنگ و هنر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمانشاه خبر از دو برابر شدن بودجه اين وزارتخانه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان (ايسنا) در کرمانشاه، محمدحسين صفار هرندی در مراسم ديدار با اصحاب فرهنگ و هنر در حاشيه بيست وسومين سفر استانی هيات دولت، گفت: اقداماتی صورت گرفته و رييس جمهور نيز وعده داده که گره‌گشايی در وضعيت بودجه اين وزارتخانه صورت بگيرد که اميدواريم به‌طوری‌که تقريبا جدی شده است، بودجه وزارتخانه دو برابر شود.

وی با بيان اينکه متاسفانه نگاه کج به فرهنگ و هنر در کشور ريشه و سابقه تاريخی دارد، با اشاره به کل بودجه فرهنگی کشور که يک‌چهارم يارانه‌ای است که کشور بابت کود می‌پردازد، افزود: اين‌را جسارت تلقی نمی‌کنيم، بلکه اين موضوع يک درد است که آن‌را منعکس می‌کنيم.

صفار هرندی گفت: افزايش بودجه اين وزارتخانه بايد مستقيما به بخشی برود که هنرمند منتظر دريافت هزينه فعاليت‌هايش است.

وی سپس با اظهار اميدواری از اينکه نيم‌درصد از بودجه‌ی دستگاه‌ها به فعاليت‌های فرهنگی هنری اختصاص يابد، گفت: چنان‌چه اين موضوع عملی شود، رقم تکان دهنده‌ای برای فرهنگ و هنر خواهد بود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بيان اين مطلب که در اين سفر ۱۵۰ ميليون تومان به بخش فرهنگ و هنر تا پايان سال اختصاص می‌يابد گفت: مسوولان استان، سهم شهرستان‌ها را نيز بايد بدهند.

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه دولت اگر ادعای عدالت دارد، بايد عدالتش در همه‌ی حوزه‌های فرهنگ هم ظاهر شود، گفت: ظهور عدالت در بخش فرهنگی در همه نقاط کشور اين است که اعلام می‌شود، چون همه هنرمندان شهرستانی قبلا حقشان ضايع شده است، بايد به‌صورتی ويژه به آنها رسيدگی شود تا اين عقب‌ماندگی جبران شود.

صفار هرندی همچنين با بيان اين مطلب که چيزی که دنيا ما را به‌خاطر آن ستايش می‌کند هنری است که برخاسته از هنر ملی، اعتقادی و اخلاقی ما است، تصريح کرد: امروز دنيا منتظر است نسخه غيرکپی شده‌ای را از هنر از ما دريافت کند.

وی تاکيد کرد: ضروری است آموزه‌های قرآنی و دينی بر جای جای فرهنگ و هنر ما حاکم باشد، چراکه اين عامل به رونق و شکوفايی هنر کشور می‌انجامد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او به هنرمندان منطقه‌ی کرمانشاه تبريک گفت و افزود: داشتن چنين پيشينه‌ی فرهنگ و هنری افتخاری قابل ستايش است که به اعتقاد من فراز تاريخ کرمانشاه تاريخ معاصر آن است که به دست‌های شما ساخته شده و رمز تعالی هنر اين منطقه را بايد در اين موضوع جست‌وجو کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسالامی در پايان خاطر نشان کرد: اوج هنرمندی در اين استان اتفاق افتاده و هنوز جان‌مايه‌های چنين هنری در ذات يک يک مردم اين استان است که گروهی از مردم به‌خاطر عشق به سرزمين‌شان سخت‌ترين مشکلات را تحمل کردند تا اين سرزمين استوار بماند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32426

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفار هرندی در کرمانشاه از دو برابر شدن بودجه‌ وزارت ارشاد خبر داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016