جمعه 15 شهريور 1387

گروه‌های تئاتر ایرانی در آلمان، دویچه وله

تعدادی از تئاترهای ایرانی حاضر در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سیزدهم تا هفدهم شهریور ماه در شهر مولهایم آلمان به روی صحنه می‌روند. جدال سنت و مدرنیته در تئاتر ایران، درونمایه این برنامه پنج روزه است.

در طول دهه گذشته، هنرمندان خانه تئاتر "روهر" آلمان، به طور مرتب هر دو سال یک‌بار، برای یک اجرای مهم، که اغلب شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده، به ایران دعوت شده‌اند. همکاری تئاتر ایران و خانه تئاتر "روهر" – هم‌چون دیگر فعالیت‌های بین‌المللی این گروه آلمانی - از ابتدا بر پایه تبادل تجربیات متقابل و مستمر بنا شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانه تئاتر "روهر" آلمان در چارچوب همین تبادل‌های فرهنگی، امسال (۲۰۰۸) یک برنامه مفصل برگزار می‌کند. در این برنامه تعدادی از تئاترهای ایرانی شرکت‌کننده در بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر، به آلمان دعوت شده‌اند تا در شهر مولهایم بر روی صحنه بروند.

نمایش‌های "ترمینال" (سیامک احصایی) ، "کادنس" (طلا معتضدی) ، "حسن و دیو راه باریک پشت کوه" (افشین هاشمی) ، "پینوکیو" (نسیم احمدپور) ، "قربانی" (سیروس همتی) و "آقا لیلا" (مهرداد کورش‌نیا) ، شش نمایشی هستند که روبرتو چولی آنها را برای اجرا به مولهایم دعوت کرده است. چولی، کارگردان ایتالیایی و یکی از مدیران خانه تئاتر "روهر" است.

نگاهی متفاوت

جدال سنت و مدرنیته در عرصه تئاتر و جامعه ایران، مضمون جاری در برنامه یادشده خواهد بود. در این برنامه هر شب، در مقابل یکی از تئاترهای متکی بر سنت‌های نمایش ایرانی، اجرایی آزاد و تجربی به صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه اینترنتی خانه تئاتر "روهر" ، هدف از این اجراها این است که نگاهی "هیجان‌آور" به عرصه تئاتر در ایران انداخته شود؛ نگاهی که به تغییر تصورات سنتی به نمایش در این کشور، کمک خواهد کرد. پایگاه اینترنتی خانه تئاتر "روهر" ، تئاتر کنونی ایران را "شگفت‌آور" ، "دوپهلو" و "چالش‌برانگیز" خوانده است.

مراسم افتتاحیه برنامه فوق، ساعت ۲۰ روز چهارشنبه (۳ سپتامبر) با حضور وزیر فرهنگ ایالت نوردراین-وستفالن آلمان، که ریاست جشنواره را هم بر عهده دارد، برگزار خواهد شد.

#b#جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۶۱ و برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب ایران، کار خود را آغاز کرد. بیست‌وهفتمین دوره این جشنواره، دوم تا یازدهم بهمن‌ماه ۱۳۸۷ در تهران برگزار خواهد شد.

پ / پایگاه اینترنتی خانه تئاتر "روهر"

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38220

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گروه‌های تئاتر ایرانی در آلمان، دویچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016