جمعه 26 مهر 1387

خانه‌ام ابری است...، کامکارها جشن يک هفته‌ای خانه موسيقی را آغاز کردند، ايسنا

نخستين شب از نهمين جشن خانه موسيقی با همنوايی گروه «کامکارها» در تالار بزرگ کشور سپری شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، شامگاه گذشته ـ ۲۵ مهر ماه ـ گروه کامکارها با وجود پُرنشدن صندلی‌ها در ساعت شروع برنامه، راس ۲۰:۱۵ در تالار حاضر شدند و به مرور صندلی‌های سالن پر شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از شروع اجرا، صبا کامکار با خيرمقدم به‌ حاضران از نبود هوشنگ کامکار که در بستر بيماری است ياد کرد و از برگزاری کنسرت بعدی کامکارها در نيمه دوم آذر ماه سال جاری خبر داد.

او با اشاره به اين کنسرت گفت: فستيوال موسيقی ملل، نيمه آذر ماه و به‌نفع مرکز خيريه محک برپا خواهد شد که گروه کامکارها نيز در آن اجرا دارد و اميدواريم تا آن تاريخ هوشنگ کامکار هم به گروه بپيوندد.

در ادامه، بخش نخست از کنسرت کامکارها به زبان فارسی و در دستگاه شور با اجرای قطعه «بيابان بی‌کران» از اشعار مولانا با آهنگسازی ارسلان کامکار،خوانندگی بيژن کامکار و همخوانی صبا کامکار آغاز شد.

جهان در جهان نقش و صورت گرفت
کدام است از اين نقش‌ها مال ما

سپس اردوان کامکار قطعاتی را با سنتور تک‌نوازی کرد و بعد از آن قطعه « خانه‌ام ابری است» از اشعار نيما يوشيج با آهنگسازی ارسلان کامکار و همخوانی مريم ابراهيم پور اجرا شد.

خانه‌ام ابری است
يکسره روی زمين،
ابری است با آن از فراز گردنه خرد و خراب و مست باد می‌پيچيد
يکسره دنيا خراب از اوست و حواس من!
آی نی زن که ترا آوای نی‌برده ست دور از ره کجايی؟

در بخش بعدی اين کنسرت، تکنوازی کمانچه توسط اردشير کامکار اجرا شد و با همنوازی تمبک ارژنگ کامکار ادامه يافت و بعد از آن قطعه «در فراق» از اشعار پيام بهتاش با آهنگسازی هوشنگ کامکار و همخوانی صبا کامکار اجرا شد.

گفتمش بيا عاشقم هنوز
خنده کرد و گفت در غمم بسوز...

در فراق او عاشقان خسته جان شدم
يک ترانه را چگونه سرکنم که بی زمان شدم

در انتهای بخش نخست از اين کنسرت قطعه «به ياد مادرم» از سروده‌های خيام با آهنگسازی ارسلان کامکار و همخوانی مريم ابراهيم پور اجرا شد.

تا دست بر اتفاق برهم نزنيم
پاييز نشاط بر سر غم نزنيم

خيزيم دمی زنيم پيش از دم صبح
کين صبح بسی دم است که ما دم نزنيم

به گزارش ايسنا، در بخش دوم از کنسرت کامکارها که با استقبال تماشاگران و به خصوص کُرد زبانان حاضر در تالار روبرو شد، شش قطعه کردی«هی‌مه رو» با آهنگسازی هوشنگ کامکار، «هه‌وای سيامال» با آهنگسازی ارسلان کامکار، «عازيزم تو گله کمی» با تنظيم هوشنگ کامکار، «کابوکی و شليره» با تنظيم هوشنگ کامکار، «دل شکاو» با آهنگسازی ارسلان کامکار و «قاسم خان» با آهنگسازی هوشنگ کامکار ، خوانندگی بيژن کامکار ، همخوانی صبا کامکار و مريم ابراهيم پور همراه شد.

گفتنی است: امشب جشن خانه موسيقی با اجرای ارکستر ملی با رهبری فرهاد فخرالدينی و خوانندگی سالار عقيلی ادامه پيدا می‌کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38726

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خانه‌ام ابری است...، کامکارها جشن يک هفته‌ای خانه موسيقی را آغاز کردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016