دوشنبه 16 آذر 1383

اقدام دولت براي شناسايي گردانندگان سايت‌هاي اينترنتي در ايران، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد، وزارت ارشاد موظف شده تا اقدامات لازم براي شناسايي گردانندگان سايتهاي اينترنتي داخل كشور را انجام دهد.
بر پايه اين گزارش، بنا به مصوبه جلسه نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف فرهنگي، اجرايي و امنيتي، وزارت ارشاد موظف شد تا نسبت به شناسايي و ثبت مشخصات سايتهاي اينترنتي فارسي كه در داخل كشور قرار دارند، اقدام كند.
در جلسه مذكور كه با موضوع چگونگي تعامل با سايت‌هاي اينترنتي تشكيل شده بود، شيوه برقراري ارتباط و تعامل با سايت‌ها مورد بررسي قرار گرفته است تا مكانيزمي براي كنترل و نظارت بر سايت‌هاي مشابه مطبوعات پيش‌بيني شود.
بنا بر شنيده‌هاي خبرنگار «بازتاب»، برخي اعضاي جلسه با استناد به اينكه در صورت دادن مجوز، سايت‌هاي اينترنتي به رسميت شناخته مي‌شوند و بعدا نمي‌توان با آنها به راحتي برخورد كرد، با ابلاغ مصوبات شوراي عالي امنيت ملي و وزارت ارشاد و هرگونه اقدامي كه باعث به رسميت شناخته شدن سايت‌هاي اينترنتي شود، خودداري شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يكي از روحانيون حاضر در اين جلسه كه گفته مي‌شود، سايت اينترنتي تحت مديريت وي، با هزينه سالانه‌ حدود سيصد ميليون تومان، تنها چهار هزار بيننده روزانه دارد، با حمله شديد به سايت «بازتاب»، اظهار كرده است كه بايد در «بازتاب» را با گل و بتون مسدود كرد و اين سايت را بست.
وي همچنين ادعا كرد كه مديرمسئول سايت «بازتاب»، پيش از اين، شاگرد وي بوده است!
در پايان اين جلسه، وزارت ارشاد موظف شده است تا با شناسايي و ثبت مشخصات سايت‌هاي اينترنتي فارسي داخل كشور، جمع‌آوري مشخصات مسئولان و گردانندگان سايت‌هاي اينترنتي، از اين پس مصوبات رسانه‌اي شوراي عالي امنيت ملي را به اين سايت‌ها جهت اجرا، اعلام كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15240

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اقدام دولت براي شناسايي گردانندگان سايت‌هاي اينترنتي در ايران، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016