سه شنبه 17 آذر 1383

گزارش راديو بين المللي فرانسه از مراسم ۱۶ آذر در تبريز، پيمان پاک مهر

پيمان پاک مهر - روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:0098 914 415 7400
Date:1383/09/16

تبريز نيوز:سرويس سياسي: راديو فرانسه گزارشي از مراسم روز دانشجو در دانشگاه هاي تبريز منتشر کرد.متن اين گزارش به شرح زير است

(راديو بين المللي فرانسه):توجه شما را به گفتگوي تلفني" فرنگيس حبيبي"، با پيمان پاک مهر، روزنامه نگار مقيم تبريز در اين باره جلب مي کنم.

(پيمان پاک مهر):امروز در تبريز ۴ مراسم براي بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد.در دانشگاه آزاد تبريز خانم پوران شريعت رضوي و سوسن شريعتي به سخنراني پرداختند که با استقبال بيش از ۲ هزار نفر از دانشجويان مواجه شد.

همچنين در در تالار وحدت دانشگاه تبريز،انجمن اسلامي دانشگاه تبريز و علوم پزشکي مراسم تريبون آزادي داشتند که دانشجويان در آن جا به ايراد سخنراني پرداختند.

اما در دانشگاه علوم پزشکي تبريز اوضاع متفاوت بود و درگيري هاي پراکنده لفظي به بوجود آمد.

بسيج دانشجويي هم مسابقه قويترين مردان ايران را برگزار کردند و آقاي رضازاده قهرمان وزنه برداري در اين مراسم شرکت داشتند.اين مراسم طوري برنامه ريزي شده بود که تداخل مي کرد با برنامه هاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز که با اعتراض دانشجويان مواجه شد.

در دانشگاه تبريز عده اي از دانشجويان که احتمال داده مي شود وابسته به تشکل شبه نظامي در دانشگاه تبريز هستند قصد برهم زدن مراسم را داشتند که با مداخله انتظامات دانشجويي دانشگاه تبريز نتوانستند جو را متشنج کنند.

در اين تريبون آزاد، دانشجويان مطرح کردند که امروز روز بذبختي هايمان را تسليت مي گوييم و همچنين مي گفتند که فرهنگ ايراني در حال تبديل به فرهنگ طالباني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين دانشجويان به دستگيري و نحوه بازداشت وبلاگ نويسان و آن هاييکه در سايت فعاليت مي کنند اعتراض نموده و آن را محکوم کردند.

همچنين دانشجويان در هر دو دانشگاه آزاد و دولتي به عدم انعکاس اخبار و بايکوت خبري مراسم ۱۶ آذر که همه ساله توسط رسانه هاي خبري دولتي و برخي مطبوعات تبريز صورت مي گيرد معترض بودند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15264

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش راديو بين المللي فرانسه از مراسم ۱۶ آذر در تبريز، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016