یکشنبه 22 آذر 1383

كيانوش راد عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت: خاتمي بايد درجهت افشاي دست‌‏هاي پشت پرده و باندهاي قدرت،اقدام اساسي انجام دهد، ايلنا

بزرگي خاتمي در آسان بودن هر مخالفتي با اوست
بسيار باارزش است كه با آزادي كامل از بالاترين مقام‌‏هاي كشور انتقاد شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي معتقد است: اگر اقتدارگرايان عمده ترين مانع را در راه خاتمي ايجاد نمي‌‏كردند، امروز افسردگي و ياس بر جامعه حاكم نمي‌‏شد و بخش هايي از گروه هاي روشنفكر به اين نتيجه مي‌‏رسيدند كه حركت در چارچوب قانون اساسي و نظام با بن بست رو به رو شده است.

محمد كيانوش را در گفت و گو با خبرنگار" ايلنا" به سخنان رئيس‌‏جمهوري در روز 16 آذر در جمع دانشجويان در مورد كج انديشان متعصب كه مانع تحقق اصلاحات شدند، اشاره كرد و گفت: كساني كه ادعاي حركت در چارچوب نظام را دارند، بايد موضع خود را در مورد حاكميت مردم در عرصه سياسي كشور مشخص كند.
وي افزود: اعتقاد به اين كه هر چيز در قانون ايران به مردم بر مي‌‏گردد، عمده‌‏ترين مشخصه گروه هايي است كه قطعا به اصلاحات اعتقاد دارند و تمايز اين گروه ها با جناح محافظه كار است.
كيانوش راد با تصريح بر اين كه انتقادهايي به عملكرد دولت خاتمي وارد است، ادامه داد: بايد با دست هاي پشت پرده و باندهاي قدرت برخورد قاطع تري صورت مي‌‏گرفت.
وي افزود: خاتمي همانطور كه بارها گفته است كه" همه چيز را خواهم گفت"، بايد به افشاي باندهاي قدرت و دست هاي پشت پرده در قدرت مي پرداخت.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت خاطر نشان كرد: هنوز هم فرصت براي افشاي اين مسايل مانده است و خاتمي بايد در اين جهت اقدام اساسي انجام دهند.
كيانوش راد با اشاره به انتقاد دانشجويان به رئيس جمهوري در روز 16 آذر تصريح كرد: اعتراض در هر سطحي نه تنها منتفي نيست بلكه مي‌‏تواند نشان دهنده يك جامعه آزاد، سالم و منتقد باشد.
وي ادامه داد: اين مساله بسيار باارزش است كه دانشجويان بتوانند با آزادي كامل به بالاترين مقام هاي كشور انتقاد كنند.
نماينده اهواز در مجلس ششم با بيان اين كه بايد بين انتقاد و توهين و تحريك تفكيك قايل شد، اظهار داشت: بايد بپذيريم كه گروه‌‏هايي به طور جدي خاتمي را مورد انتقاد قرار دهند و عملكرد او را قبول نداشته باشد.
وي افزود: آنچه در 16 آذر اتفاق افتاد ناشي از دلخوري عصبانيت و اعتراض به مسايل بوده كه درجامعه رخ داده است، اگر دانشجويان در اعتراض به اين مسايل برخاتمي فرياد نكشند، بر چه كسي مي‌‏توانند فرياد بكشند؟
كيانوش راد خاطرنشان كرد: بزرگي خاتمي درآسان بودن هر مخالفتي با اوست.
اين فعال سياسي با اشاره به سخن خاتمي خطاب به دانشجويان مبني بر اين كه پس از من ديگران مي آيند و عمل مي كنند و نتيجه عمل‌‏شان را خواهيد ديد، گفت: خاتمي اشاره اي زيركانه به شرايطي كه بعد از اصلاحات ايجاد خواهد شد، داشت.
به گفته كيانوش راد، شاهد تنگ شدن فضاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي كشور و جسارت به ساحت هنرمندان، عالمان و انديشمندان خواهيم بود و علايمي وجود دارد كه نشان مي دهد از الان اين مسايل در حال بازتوليد است و اين مساله اي است كه كساني كه به خاتمي انتقاد مي‌‏كنند، بايد آن را مورد توجه قرار دهند.
كيانوش راد در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه خاتمي معتقد است كه اگر جرياناتي به نام مذهب فعاليت مي‌‏كنند، بايد به الزامات اين عنوان نيز توجه كنند، افزود: اين كه گروه تشكلي با نام اسلام بخواهد فعاليت كند اما هيچ گونه توجهي به اسلام به عنوان يك خط مشي و دستورالعمل نداشته باشد، خطر ناك است.
وي افزود: اگر ديده مي شود كه در ميان دانشجويان گرايش به دين كم شده است، بايد به عواملي كه باعث ايجاد چنين مساله اي شده است برخورد كرد.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي ادامه داد: برخوردهاي ناصوابي به نام دين در دانشگاه ها صورت گرفته باعث واگرايي دانشجويان از دين شده است.
كيانوش راد در ادامه با بيان اين كه بايد با اصلاح آيين نامه فعاليت تشكل ها در دانشگاه ها فضا را براي فعاليت اقشار مختلف در دانشگاه ها فراهم كنيم، خاطر نشان كرد: اين كه در دانشگاه ها فقط تشكل هاي خاصي امكان فعاليت داشته باشند، امكان اين كه گروه هايي با نظرات ديگر وارد تشكل هاي اسلامي شوند، وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود : چنين شرايطي باعث مي شود كه گروهي از دانشجويان سعي كنند با ورود به تشكل هاي اسلامي فعاليت هايي انجام دهند كه به نظر مي رسد گاهي با چارچوب هاي ذهني آن تشكل ها همخواني ندارد.
كيانوش راد در پايان خاطر نشان كرد: اشكال كار در نبودن امكان براي فعاليت گروه هاي فكري مختلف در دانشگاه هاست و براي رفع اين اشكال بايد امكان فعاليت گروه هاي مختلف نظري در دانشگاه ها فراهم شود.

Copyright: gooya.com 2016