یکشنبه 22 آذر 1383

«فراخوان رفراندوم» داروی اشتباهی برای مرضی ناشناخته و پیشنهادی دیگر، محمد حسیبی

زنده یاد دکتر شایگان یار مصدق و نماینده جبهه ملی در مجلس شورای ملی طی نطقی پس از تظاهرات بزرگ مردم در 26 آذرماه سال 1329 به پشتیبانی از دکتر محمد مصدق و جبهه ملی و در تأیید پیامی که دکتر مصدق از بستر بیماری در رابطه با ردّ لایحه قرداد الحاقی و بر علیه دولت و شخص رزم آرا (نخست وزیر) به مجلس فرستاده بود از جمله چنین گفته بود:

«. . . تاریخ انحطاط اخلاقی ملت ایران از زمانی شروع می شود که انگلیسی ها مسلط شده اند بر هندوستان و از آنجا پایشان بخاک ما باز شده است. اینها هزار جور گربه رقصانی می کنند. هزار مشقت ایجاد می کنند و هزارها خون می ریزند برای آنکه منافع خودشان تأمین بشود.
. . . اساس کار اینها عبارت از این است که مروّج فساد اخلاق باشند. اگر دو نفر نامزدی باشند که برای آنها یک کاری انجام بدهند، دقت می کنند آن که فاسدتر، رذل تر و آن که بی وجدان تر و خائن تر باشد انتخاب کنند . . . در هر مملکتی پستها، مقامها، حسن شهرت ها و کارها مال کسی است که افضل باشد، مال کسی است که به ملت خود بیشتر خدمت کند، در اینجا اینها دقت می کنند که تنها اراذل ناس را برای کارها پیدا کنند. مثل آهن ربائی که آهن را جذب بکند . . . .»
«فراخوان رفراندوم» را اگر خوب بنگریم به منزله داروئی است اشتباهی، برای مرضی ناشناخته. خواسته این فراخوان چنین است:

«ما امضاء کنندگان این فراخوان خواهان برگزاری یک همه پرسی با نظارت نهادهای بین المللی برای تشکیل مجلس موسسان به منظور تدوین پیش نویس یک قانون اساسی نوین ، مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های الحاقی آن ، با رای آزاد مردم هستیم . از تمام هموطنان شریف ، میهن دوست و ترقی خواه تقاضا داریم با امضای این فراخوان، صدای ملت ایران را محکم و استوار به گوش جهانیان برسانند.»

سوآل:
از پزشکانی که مرض و درد بی درمان ایران را نبود یک قانون اساسی نوین، مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق الحاقی آن با رأی آزاد مردم تشخیص داده اند می پرسیم که آیا از روز اوّلی که ایران دارای قانون اساسی شده تا به امروزچه کسانی یا چه عوامل و چه نیروهائی مفاد نوینی و مفاد مهمی و مفادی از قوانین ما را در ایران که برای سعادت مردم ایران حیاتی بوده است نادیده گرفته و زیر پا گذاشته اند؟.
جواب مناسب:
طبق اسناد و مدارک موجود عوامل نفوذی مخفی و غیر مخفی کشورهای اتحاد جماهیر شودروی، انگلیس و امریکا. (نگاه کنیم به اسناد و مدارک تاریخی منتشر شده از دیرباز تاکنون)
سوآل:
از همان پزشکان می پرسیم آیا به دلیل نداشتن قانون اساسی نوین دولت قانونی و دلسوز دکتر محمد مصدق سرنگون شد و زاهدی جای او را گرفت و از آن روز دکتر حسین فاطمی وزیر امور خارجه و هزاران فرد مفید و دلسوز و قانون گرا و خادم و صادق ایران را تا به امروز بی رحمانه گلوله باران کردند و به دار آویختند ودشنه آجین کردند یا به دلیل آن که از بودجه حاصل از مالیات مردم کشورهای انگلیس و امریکا کودتا بر علیه دولت و مردم ایران به راه انداختند و اشرف پهلوی را برخلاف قوانین به طور مخفی وارد ایران کردند و آن نامه معروف را برای شاه فرستادند و شعبان بی مخ و اعوان و انصارش را با چماق به خیابان ها فرستادند و دیگر قضایا؟ کدامین؟ (نگاه کنید به تاریخ سراسر تجاوز و تعدی غیر قانونی کشورهای بیگانه برای چپاول ثروت مردم ایران)
جواب مناسب:
طبق اسناد و مدارکی که در آرشیو سازمان ملل و دولت های انگلیس و امریکا موجود و قسمتی از آن نیز منتشر شده و در دسترس عموم قرار دارد جنایت های ذکر شده در سوآل بالا بدون دخالت و برنامه ریزی آن دو دولت خارجی انجام نمی شد و ایران امروزه دارای نوین ترین و بهترین قانون اساسی می بود. ایران نیز بهترین شریک و رفیق عموم دولت ها و مردم آن دوکشور و دیگر کشورهای جهان بود، از تروریسم هم خبری و اثری نبود.

سوآل ها فراوان است و جواب ها روشن تر و واضح تر و فراوان تراز آنچه قلم نارسای این نگارنده قادر به نوشتن باشد. مشت نمونه خروار است. با رفراندوم در بستر مناسب و با قانون اساسی مدرن و نوین هیچ کسی که ذرّه ای مغزوعقل سالم در سر داشته باشد مخالف نیست، اما اگر شیپور را از ته آن بدمیم صدائی بس گوشخراش و آزار دهنده بیرون خواهد آمد. این شیپور را باید از سرش دمید تا صدایی دل پذیر از آن به گوش رسد. من اگر به جای فراخواهان دهندگان محترم و هموطنان آگاه و خوبی بودم که این فراخوان را برای این رفراندوم پخش کرده و حمایت و امضاء کرده اند می نوشتم:

فراخوان ملی ایرانیان به سازمان ملل متحد
و مردم جهان
تجربه چند قرن گذشته و دهها مصیبت کوچک و بزرگی که بر سر مردم ایران آمده و تحقير ملت و انزواي سياسي ايران را در پي داشته نشان میدهد که تنها یک راه قطعی برای رفع این بحران و رهائی ملت رنجدیده ایران و آزادی مردم جهان از بیم تروریسم وجود دارد :
ایجاد حکومتی دموکراتیک مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران
قریب نیم قرن پیش (در 1953(، حکومتی که با تکیه بر آرای اکثریت ملت و بر اساس حفظ تماميت ارضي و منافع ملی و ايجاد روابط مسالمت آمیز با جامعه جهانی و تکیه بر ارزش های فرهنگی و اقتصادی عموم شهروندان ایران داشت و ایران را به ساحل نجات رهنمون شده بود با دخالت مخفیانه و کودتائی سرنگون ساختند . برای دستیابی مجدد به چنان مهمی ، تدوین قانونی از سوی سازمان ملل متحد که دخالت های مخفیانه و غیر قانونی ملل دیگر را در ایران ممنوع کند گام اول و حیاتی است. بخصوص تجربه یک قرن گذشته نشان میدهد که وجود هر قانون اساسی با مفادی مدرن یا نسبتاً مدرن و هر ساختاری از آن زمان تاکنون، امکان اصلاح کشور را در هیچ جهتی امکان پذیر نساخته است. بنابراین ، از آنجا که هم اکنون گروهی به نام دولت در ایران حکم فرما هستند که بر اساس احکام دادگاه صالحه ای در کشور آلمان (دادگاه میکونوس) و بر اساس اقرار به تقصیری که رهبران و وزیران و معاونان آن ها در این کشور در قتل هزاران انسان جوان و پیر و نخبه ای که هیچ گناهی مرتکب نشده و هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته بودند کرده اند، وجود چنین جنایتکارانی، در کشوری با سابقه چندین هزارسال تمدن و با بیش از یک قرن قیام و خیزش برای استقلال – آزادی – عدالت اجتماعی :
• با اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی مردم در تضادی بنیادین است
• به نابرابری حقوقی میان شهروندان ایران رسمیت بخشیده ، تبعیض دینی و مذهبی ، عقیدتی و جنسيتي را قانونی کرده و با حکومت استبداد ديني از ملت ایران عملا سلب حق حاکمیت کرده است
• سد بزرگی در برابر پیشرفت در تمام زمینه ها ، از جمله توسعه اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی در ایران فراهم کرده است
• و مانع پیوستن ایران به اردوی جهان آزاد و طبعا از بین رفتن منافع کشور در مناسبات دیپلماتیک شده است
ما امضاء کنندگان این فراخوان به ترتیب اهمیت زیر:
1. خواهان اعلام عدم رسمیت و حقانیت چنین جنایتکارانی از سوی سازمان ملل متحد و عموم مردم آزاده جهان به نام دولت در ایران هستیم.
2. خواهان اخراج بدون چون و چرا و فوری نماینده این جنایتکاران که بی هیچ دلیل قانونی خود را نماینده ایران در سازمان ملل دانسته اند هستیم.
3. خواهان برگزاری یک همه پرسی با نظارت نهادهای بین المللی برای تشکیل مجلس موسسان به منظور تدوین پیش نویس یک قانون اساسی نوین ، مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های الحاقی آن ، با رای آزاد مردم در پای صندوق های رأی گیری در سراسر ایران و به دست مردم ایران هستیم. موضوع و سوآل این همه پرسی همچنان که آقای مهندس عباس امیر انتظام زندانی ترین زندانی سیاسی در ایران چندین سال پیش عنوان کرده بودند به شرح زیر خواهد بود: (برگرفته از تارنمای آقای امیر انتظام بر روی شبکه جهانی اینترنت)
د) موضوع همه پرسي؟

از آنجا كه برگزاري همه پرسي براي حل مشكلات اساسي جامعه و برداشتن موانع توسعه كشور و تقويت حاكميت مردم است, لذا پرسش اصلي بايد به قدر لازم , دقيق طراحي شود تا با پاسخ آري يا نه اراده مردم جهت گيري خود را آشكار نمايد از اينرو و همانطوريكه قبلا اعلام شده است دو سوال اصلي به همه پرسي گذاشته مي شود:

1- آيا با استقرار جمهوري اسلامي موافق هستيد؟
2- آيا با استقرار نظام مردم سالار موافق هستيد؟

ويژگي هاي اصلي نظام مردم سالار عبارتند از :

1-تضمين حق حاكميت واقعي مردم
2- تضمين كامل آزادي انتخابات مردم
3- تبعيت كامل حكومت از اراده مردم در كليه سطوح
4- تضمين پاسخ گويي همه مسوولان در مقابل مردم
5- تضمين نظارت موثر و كامل و مستمر مردم بر عملكرد نهادها و مسئولان
6- تضمين برابري واقعي مردم در مقابل قانون و رفع كليه اشكال (تبعيض)
7- استقرار يك نظام قضايي (كارآمد مستقل و بي طرف) عدالت گستر و تبعيض ستيز
8- تضمين آزادي بيان انديشه و مطبوعات
9- تضمين رعايت حقوق بشر طبق اعلاميه جهاني حقوق بشر و موازين بين المللي
10- تضمين اصل تفكيك قوا
11- تضمين دفاع و حمايت از منافع ملي
12- طراحي مهندسي يك نظام اقتصادي متناسب با استعدادها و امكانات و منابع ملي, توزيع عادلانه كار و ثروت,

از تمام هموطنان شریف ، میهن دوست و ترقی خواه تقاضا داریم با امضای این فراخوان، صدای ملت ایران را محکم و استوار به گوش جهانیان برسانند.
* * *

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهندس امیر انتظام، دکتر ناصر زرافشان و بسیاران دیگری را که در زندان های ایران گرفتار هستند و هنوز جانشان در بدن مانده بنا به گفته درستی که دکتر شایگان در نطق خود گفته بود جایز است «افضل» قلمداد کنیم. ما برای حرام نکردن خون هزاران هزار جانباخته راه استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی در ایران باید مردمانی «افضل» در درون ایران را به کار بگماریم. ما در بیرون مرزهای ایران، در این برحه و برای این منظورهمگی خادمانی هستیم که صدای ملت ایران را محکم و استوار به گوش جهانیان خواهیم رساند.
محمد حسیبی
11 دسامبر 2004 برابر با 21 آذرماه 1383

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15424

فهرست زير سايت هايي هستند که به '«فراخوان رفراندوم» داروی اشتباهی برای مرضی ناشناخته و پیشنهادی دیگر، محمد حسیبی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016