سه شنبه 24 آذر 1383

هر ميداس باوند : نبود وحدت استراتژيك، سياست خارجي ما را با نابساماني هايي مواجه كرده است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

خواسته ايران درمذاكرات اخير با سه كشور اروپايي، جذب سرمايه گذاري‌‏هاي خارجي است اما اروپايي‌‏ها دركشوري كه امنيت سياسي و حقوقي نباشد، دست به سرمايه گذاري هاي كلان نخواهند زد.

به گزارش خبرنگار" ايلنا "هرميداس باوند" كه درپنجاه و چهارمين نشست ماهانه حزب جوانان ايران اسلامي به ايراد سخنراني پرداخت، گفت : نبود وحدت استراتژيك سياست خارجي ما را با نابساماني هايي مواجه كرده است.
وي كه درخصوص"ايران و نظام بين الملل"سخن مي‌‏گفت، با اشاره به سياست دوگانه ايران در افغانستان افزود: نكته اساسي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران دوگانگي شخصيت برخي افراد است كه باعث ايجاد ابهاماتي در سياست خارجي ما شده است.
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: براي حمله به ايران و يا ادعا نسبت به ايران سعي شد سلاح هاي هسته اي كانون اين ادعاها قرار گيرد و آمريكايي ها بر آن شدند كه تكنولوژي هسته اي ايران را در مقاصد نظامي در مقابل امنيت جامعه بين الملل قرار دهند.
وي گفت : هيچ كشوري در كنفرانس اسلامي حاضر نخواهد شد براي دسترسي ايران به فناوري صلح آميز هسته‌‏اي، با ما همكاري كند.
به گفته باوند نكته اساسي اين است كه در سياست خارجي ما دوگانگي متضاد نظام است كه درمرحله اول باعث از دست دادن فرصت هاي بين المللي شده و درمرحله دوم آن‌‏ها را به تهديد تبديل كرده و سوم اينكه ما را در سياست خارجي خود به نابساماني هايي مواجه كرده است.
باوند در ادامه با اشاره به توافق اخير ايران با اروپا گفت : خواسته ايران در اين مذاكرات جذب سرمايه گذاري هاي خارجي است اما اروپايي ها وقتي كه در يك كشوري امنيت سياسي و حقوقي وجود نداشته باشد، سرمايه گذاري كلان نخواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اروپايي‌‏ها معمولاً با طرح يك خواسته بلافاصله به سراغ خواسته‌‏هاي بعدي خود مي‌‏روند و در يك مقطع متوقف نخواهند ماند.
وي مدعي شد: تعهد ايران در خصوص تعليق غني‌‏سازي اورانيوم، تعهدي دائمي است و از سرگيري غني سازي اصلاً مطرح نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15523

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هر ميداس باوند : نبود وحدت استراتژيك، سياست خارجي ما را با نابساماني هايي مواجه كرده است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016