پنجشنبه 3 دی 1383

فرشته قاضی در دوران درمان نیز توسط دو شعبه به دادگاه احضار شد!، آزادی بیان

در حالی که فرشته قاضی همچنان تحت مداوای پزشکی و روانپزشکی به دلیل صدمات و شکنجه های وارده در دوران بازداشت چهل روزه خود است ، بار دیگر از سوی دو مرجع قضایی همزمان به دادگاه فراخوانده شده است.
بنا به گزارش" آزادی بیان"(www.freebatebi.com)، وی که هم اکنون به دلیل شکستگی بینی باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و صدمات وارده بر قفسه سینه و ستون فقرات او نیز تحت مداواست و به دلیل شدت استرس ها و شکنجه های دوران بازداشت تحت درمان روانپزشکی نیز قرار دارد در روزهای گذشته مکررا از طریق تلفن به شعبه های دادسرای فرودگاه مهر آباد و نیز شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه کارکنان دولت احضار شده است،اما با توجه به این که احضار تلفنی مبنای قانونی ندارد،سیف زاده وکیل فرشته قاضی خواستار ارسال احضاریه کتبی شده است.
در همین حال خانواده فرشته قاضی روسای قوای قضائیه و مجریه را در جریان شکنجه وی در دوران بازداشت قرار داده اند و مدارک پزشکی مربوط به تائید صدمات جسمانی و روانی وارده به وی را برای آنان ارسال داشته اند و برای پیگیری اقدامات قانونی علیه بازجو یا بازجویان وی که زیر نظر سعید مرتضوی دادستان تهران کار می کرده اند ، مقدمات قانونی لازم را انجام داده اند.
گفته می شود بازداشت فرشته قاضی و جمعی از روزنامه نگاران و وب لاگ نویسان در راستای پرونده سازی حسین شریعتمداری که در قالب سرمقاله " خانه عنکبوت " در روزنامه کیهان منتشر شد صورت گرفته است و قصد اولیه از این امر تحت فشار قرار دادن رسانه ها و روزنامه نگاران مستقل و یا جناح مقابل در آستانه نمایش انتخابات ریاست جمهوری و حذف مبلغین جناح مقابل نظیر تاج زاده و نبوی بوده است که در این میان تنها رفیع زاده و ابراهیمی به تمام خواسته های بازجویان تن داده اند.
بازجویی به نام کشاورز زیر نظر مستقیم دادستان تهران متن توبه نامه واحدی را که گفته می شود به انشای سعید مرتضوی و توسط یکی از بازداشت شدگان قبلی نوشته شده است به تمام بازداشت شدگان ارائه کرده است که برخی از آنان به ناچار آن را امضا کرده اند و برخی دیگر نظیر فرشته قاضی زیر بار امضای آن نرفته اند.
یاد آوری می کنیم که فرشته قاضی اخیرا با وثیقه پنجاه میلیون تومانی از زندان آزاد شده است و پس از آزادی بلافاصله به دلیل شدت صدمات وارده در دوران بازداشت در بیمارستان بستری شد و هم اکنون نیز تحت مداوای پزشکی و روانپزشکی قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی که سال گذشته در اعتراض به قتل فجیع زهرا ( زیبا ) کاظمی در نامه سرگشاده ای به سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی نسبت به عدم پیگیری این فاجعه اعتراض کرده بود ، چندی پیش خود توسط قاتلان و بازجویان زهرا کاظمی مورد شکنجه قرار گرفت به گونه ای که با وجود صدمات وارده و اعتصاب غذا، حتی از اعزام وی به بهداری زندان نیز خودداری کردند.
گفتنی ست درنا کوزه گر روزنامه نگاری که همزمان با فرشته قاضی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام افسانه نوروزی به فعالیت پرداخت، قصد دارد فراخوانی را در حمایت از همکارش به صورت تومار و با امضای روزنامه نگاران ایرانی منتشر کند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15931

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرشته قاضی در دوران درمان نیز توسط دو شعبه به دادگاه احضار شد!، آزادی بیان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016