شنبه 5 دی 1383

هشدار مديرعامل" ايلنا" به رييس مجلس نسبت به تلاش برخي براي در اختيار گرفتن كانال هاي ارتباطي مجلس در انحصار عده‌‏اي خاص

جناب آقاي حدادعادل! انتظار ما از شما براي حفظ كرامت و حقوق انساني, توقع بيجا و انتظاري بي‌‏مورد نيست

تهران- خبرگزاري كار ايران

مديرعامل خبرگزاري كار ايران" ايلنا" در نامه‌‏اي سرگشاده به رييس مجلس شوراي اسلامي نسبت به تلاش برخي براي در اختيار گرفتن كانالهاي ارتباطي مجلس در انحصار عده‌‏اي خاص، هشدار داد.

متن كامل اين نامه خطاب به دكتر غلامعلي حدادعادل درپي مي‌‏آيد:
حضور ارجمند جناب آقاي دكتر حداد عادل!
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
با سلام
همانگونه كه جنابعالي و همكاران محترمتان در مجلس‌‏هفتم استحضار داريد، از ابتداي شكل‌‏گيري مجلس‌‏هفتم، خبرگزاري كار ايران،" ايلنا" به عنوان رسانه‌‏اي كه برقراري تعامل مثبت و سازنده با همه اركان نظام را در دستور كار خود داشته و دارد، با جديت تمام پوشش اخبار مجلس‌‏هفتم را در قالب گفت و گو، خبر، گزارش و حتي طراحي عنوان جديدي در حوزه پارلماني با مضمون"... از حوزه انتخابيه" را در دستور كار خود داشته است. اين خبرگزاري همواره درتلاش بوده است تا فعاليت‌‏هاي نمايندگان محترم در حوزه‌‏هاي انتخابيه خود را پوشش رسانه‌‏اي فراگير دهد تا هم حركت‌‏هاي نمايندگان مجلس‌‏هفتم در سطحي ملي طرح گردد و هم مسائل و مشكلاتي كه به مردم و برخي نمايندگان در حوزه هاي انتخابيه‌‏شان با ‌‏آن مواجه هستند، به گوش مسئولان و دستگاه‌‏هاي ذي‌‏ربط رسانده شود و در نهايت از اين رهگذر، باري از دوش مردم شريف و بعضا محروم كشور و منتخبان محترم‌‏شان در اقصي نقاط كشور برداشته شود.
جناب آقاي حدادعادل! پاسخي كه تاكنون "ايلنا" به عنوان يك خبرگزاري و رسانه‌‏ معتبر با كاركردي در سطح ملي، در راستاي اين اعتماد سازي از سوي برخي نمايندگان محترم دريافت كرده، چه بوده است؟ بنده كه جناب عالي را به عنوان مسئولي دلسوز، مديري دانشگاهي و شخصيتي فرهنگي مي‌‏شناسم، دغدغه‌‏ها و اهتمام شما براي رفع مشكلات مردم و كشور را مي‌‏دانم و به داوري در مورد رويكرد" ايلنا" به مجلس هفتم و نيز عملكرد اين رسانه در پوشش اخبار مجلس هفتم دعوت مي‌‏كنم. در اين قضاوت و داوري به هر نتيجه اي كه دست يافتيد، احترام مي‌‏گذارم.
جناب آقاي حدادعادل!
به نظر مي‌‏رسد، برخي رفتارهايي كه با نماينده يك رسانه آن هم در مجلس شوراي اسلامي كه بنا به فرموده حضرت امام‌‏خميني(ره) بايد" عصاره فضايل ملت باشد"، بي‌‏تاثير از فضاسازي هاي عده‌‏اي كه به دنبال ايجاد جنجال و تيره كردن روابط يك رسانه با نمايندگان محترم هستند، نيست. ريشه رفتار اين عده را متاسفانه بايد در كينه‌‏توزي‌‏ها و غرض‌‏ ورزي‌‏هاي عده‌‏اي اندك و انگشت شمار- كه اتفاقا رسالت آنها نيز اطلاع رساني و انتقال اخبار مجلس هفتم است- جستجو كرد كه در اين زمينه نيز بايد تاملي جدي داشت و البته مروري بر آرشيو خبرهاي ويژه آنها، جنابعالي را نسبت به اين رويكرد تخريبي آگاه‌‏تر مي‌‏كند.
بنده به هيچ عنوان ادعاي اين را ندارم كه خبرنگار يا يك رسانه، تمامي اعمال و كردارش مصون از خطا و اشتباه است؛ همه انسانيم و هيچ انساني به سبب انسان بودنش بري از خطا و اشتباه نيست، البته هركس كه دايره مسووليتش گسترده‌‏تر باشد، طبيعي است كه ضريب اشتباهاتش هم بيشتر است اما اين كه هر از چند گاهي هر مساله‌‏اي- ولو كوچك و كم اهميت- موجب شود تا مستمسكي براي زير ذره‏بين قرارگرفتن عملكرد يك خبرنگار يا حتي يك رسانه شود و درپي آن وقت مجلس و نمايندگان محترم مصروف چنين اموري گردد، با چارچوب‌‏هاي منطقي فاصله بسياري دارد.
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي!
علي‌‏رغم همه تنگناها و فشارهايي كه طي چندماه اخير به عنوان يك رسانه در انعكاس اخبار مجلس‌‏هفتم با آن مواجه بوديم، هيچ گاه قصد آن را نداشته‌‏ام كه آشكارا و علني مسائل را مطرح سازم يا حداقل به درد دل بپردازم، كما اين كه چندماه پيش نيز به دليل بروز پاره‌‏اي بدبيني‌‏ها و برداشت‌‏هاي ناصواب، تنها به نوشتن نامه‌‏اي خصوصي به جنابعالي و ارايه گزارشي از عملكرد" ايلنا" بسنده كردم و پيگيري تمام ماجرا را به حضرتعالي سپردم اما بازهم با اين حقيقت تلخ مواجه شدم كه گويي نقطه پاياني براين بدبيني‌‏ها و بعضاْ موضع‌‏گيري‌‏ها در مورد علمكرد يك رسانه نيست و تا قرار مي‌‏شود امور سرانجامي نيكو پيدا كند، دستهايي به كار مي‌‏افتد كه اين امر محقق نشود.
بنده نيز به سهم خود دغدغه آن را دارم كه مبادا منافذ ارتباطي خاصي، خود را تنها كانال ارتباطي مجلس با مردم، جامعه و افكار عمومي تلقي كنند و اين دغدغه را نيز صراحتاْ در نشست‌‏ها و جلسات حضوري كه با برخي از همكاران محترم شما در مجلس هفتم داشته‌‏ام، مطرح ساخته و اين عزيزان نيز به طور شفاف تاكيد كرده‌‏اند كه كانالهاي ارتباطي مجلس به عنوان يك نهاد ملي نبايد در انحصار عده‌‏اي خاص باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جناب آقاي حداد عادل!
آنچه چندي پيش در برخورد نماينده محترم زابل در مجلس‌‏هفتم با خبرنگار" ايلنا" اتفاق افتاد، به گواه حاضران و اسناد موجود (عكس‌‏ها و تصاوير) چيزي نبوده كه يك نفر يا يك عده‌‏اي به دنبال نسبت دادنش به يك نماينده محترم مجلس باشند، بلكه حقيقتي تلخ بود كه باورش براي بنده با تمام احترامي كه براي شما، مجلس و نمايندگان محترم آن قائل هستم، بسيار سخت و دشوار است و با هيچ استدلال و منطقي نتوانسته‌‏ام آن حادثه تلخ را براي خود و ساير همكارانم توجيه كنم. با همه اين اوصاف به دنبال واگويي حادثه و زنده نگاه داشتن آن نيز نبوده و نيستم اما وقتي با اين امر مواجه ‌‏شدم كه يك‌‏بار ديگر قرار است برخي اتهامات واهي و بي‌‏پايه متوجه يك خبرنگار, يك رسانه و ... شود، سكوت را جايز ندانستم و دغدغه آن را داشتم كه مبادا بازهم برخي حقايق و واقعيت‌‏ها وارونه جلوه داده شود.
جناب آقاي حداد عادل!
انتظار ما به عنوان يك رسانه از جنابعالي به عنوان رئيس مجلس براي حفظ كرامت و حقوق انساني, توقع بيجا و انتظاري بي‌‏مورد نيست كه نتوان به آن پاسخ داد، چرا كه در جامعه‌‏اي اسلامي و در مجلسي كه متصف به صفت" اسلامي" بودن است، حفظ اين حداقل‌‏ها كمترين خواسته و انتظاري است كه مي‌‏تواند شايسته توجه جدي باشد.
در پايان اميدوارم با درايت و تدبير جنابعالي و همچنين عنايت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم و خداوند به همه ما توفيق خدمتگزاري به كشور, مردم , نظام و انقلاب را عنايت فرمايد.
ان شاءالله

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15988

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار مديرعامل" ايلنا" به رييس مجلس نسبت به تلاش برخي براي در اختيار گرفتن كانال هاي ارتباطي مجلس در انحصار عده‌‏اي خاص' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016