چهارشنبه 9 دی 1383

آيت الله فاضل لنكراني: اصل زندان در دين اسلام وجود دارد؛ زن مرتد را بايد تا زمان توبه كردن زنداني كرد، خبرگزاري فارس

آيت الله فاضل لنكراني گفت: با تقليل تعداد زندانيان و عدم خشونت و بدرفتاري با آنها مي‌توان جلوي بسياري از اتهامات را گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس وي كه روز چهارشنبه در ديدار مسئولان زندان‌هاي كشور سخن مي‌گفت، با بيان اينكه در زمان حاضر بيش از زمان اول انقلاب در معرض اتهامات دشمنان قرار گرفته‌ايم، تلاش در مسير اصلاح جامعه و خدمت به انقلاب را عبادت دانست.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه آنها هيچ‌گاه از دشمني با ما دست بر‌نمي‌دارند، با اشاره به ادعاي واهي دشمنان اسلام درباره رعايت حقوق بشر گفت: دشمنان اسلام علي‌رغم ادعاي حمايت از حقوق بشر، در قالب بعضي عناوين انواع ظلم‌ها را بر مردم روا مي‌دارند؛ براي نمونه بر اساس آمار، از زمان حضور امريكا در افغانستان، كشت خشخاش بيش از 25 برابر شده است. آيا اين كار مبارزه با مواد مخدر است؟
آيت الله فاضل لنكراني به لزوم توجه بيشتر به مسايل تربيتي در زندان‌ها اشاره كرد و گفت: زندان‌هاي جمهوري اسلامي بايد با آموزش مسايل اخلاقي، قرآني و برپايي نمازهاي جماعت در اصلاح اخلاقي مجرمين بكوشند.
وي از برنامه مرخصي زندانيان ابراز رضايت كرد و گفت: مرخصي زندانيان، برنامه خوبي است كه مانند ساير امتيازات زندان‌هاي ايران، در هيج جاي دنيا وجود ندارد. زندانيان مي‌توانند با رفتن مرخصي به خانواده خود سركشي كنند كه مسئله مهمي است.
آيت الله فاضل لنكراني بر وجود اصل زندان در دين اسلام تأكيد كردند و گفتند: اصل زندان در دين اسلام وجود دارد. براي نمونه حضرت علي (ع) مديوني را كه قدرت اداي دين را داشت ولي امتناع مي‌كرد، زنداني مي‌كردند. همچنين زن مرتد را بايد تا زمان توبه كردن زنداني كرد. البته لازم است تا حد امكان، تعداد زندانيان را كاهش دهيم.
وي در پايان خطاب به مسؤولان زندان‌هاي كشور گفت: در اين سمت، در معرض تهمت‌هاي زيادي هستيد، براي خدمت به خدا و انقلاب كارهاي خود را خوب انجام دهيد كه عبادت محسوب مي‌شود. خدمت به جامعه انقلابي و حفظ انقلاب عبادت است و اجر آن در كارنامه شما ثبت و ضبط مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ابتداي اين ديدار علي اكبر سياقي، رييس سازمان زندان‌هاي كشور، با ارائه گزارشي از وضعيت مطلوب فرهنگي، آموزشي و بهداشتي زندان‌هاي كشور خبر داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16214

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله فاضل لنكراني: اصل زندان در دين اسلام وجود دارد؛ زن مرتد را بايد تا زمان توبه كردن زنداني كرد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016