یکشنبه 20 دی 1383

هشدار جبهه مشاركت ايران اسلامي نسبت به عواقب رسوايي‌هاي اخير در دستگاه قضايي و احتمال بروز ماجراهاي ساختگي براي تحت‌الشعاع قراردادن آن

به‌نام خدا

همانطور كه در اطلاعيه‌هاي قبل اعلام گرديده بود، جبهه مشاركت از ابتداي ماجراي پرونده موسوم به وبلاگ‌نويسان، آن را گامي در جهت تحديد اطلاع‌رساني ارزيابي و در خصوص فعال شدن مجدد و باندهاي قانون‌گريز و خشونت‌طلب هشدار داد. امروز با افشاي بخشي از حوادث غم‌باري كه بر آن زندانيان رفته، آشكار گشته است كه متأسفانه هشدار جبهه مشاركت و ساير ناصحان دلسوز كاملاً درست و بجا بوده است و اگر اين هشدارها، آن روز عزمي را براي حقيقيت‌يابي جزم مي‌نمود؛ امروز شاهد اعلام شيوه‌هاي قرون وسطايي شكنجه‌هاي جسمي و رواني زندانيان، اعتراف گيري‌هاي اجباري دروغين، اجبار زندانيان به اقرار عليه خودشان و فعالان و مشاهير سياسي اصلاح‌طلب در خصوص مفاسد اخلاقي، اجبار آنها به اعتراف به فعاليت‌هاي تبليغي عليه نظام با همكاري دستگاه‌هاي خارجي و امثال آنها در برخي بازداشتگاه‌هاي پنهان نبوديم. نوع عملكرد زندانبانان و بازجوها به گونه‌اي بوده كه بازتعريف آنها از سوي زندانيان، اعضاي هيأت نظارت برقانون اساسي را به گريه انداخته است. گستاخي مجريان اين پروژه به حدي است كه به طور مستقيم، رييس هيأت نظارت را نيز تهديد مي كنند وبه وي نسبت به عواقب آن هشدار مي‌دهند.
متاسفانه اينها در واقع بخشي از فاجعه‌اي است كه تحت نام «عدالت» در دستگاه قضايي كشور اتفاق افتاده است و امروز با آشكار شدن نوع عملكرد بازجويان و هدفي كه آنان و آمراشان از اين رهگذر تعقيب مي‌كرده‌اند، كوس رسوايي آن لكه ننگي است كه به سادگي از چهره نظام اسلامي وتاريخ آن پاك شدني نيست. اگر آن روز كه ماجراي قتل‌هاي زنجيره‌اي افشا شد، همه از آن درس گرفته بوديم و به جاي ايجاد دستگاه‌هاي موازي، ريشه‌ها و بقاياي آن را از دستگاه‌هاي امنيتي، اطلاعاتي و قضايي پاك مي‌كرديم، هرگز پس از آن نه تنها شاهد چنين اتفاقات ننگيني نبوديم، بلكه خاطرات تلخ ناشي از نتايج محاكمه عاملان ترور حجاريان، فاجعه كوي دانشگاه و امثال آن نيز بر تارك اين كشور باقي نمي ماند و هرگز شاهد پرونده‌سازي سياسي عليه نمايندگان مردم در مجلس ششم براي از ميدان به دركردن آنان ونيز فعالان سياسي و مطبوعاتي نبوديم؛ در عوض به اختلاس 525 ميليارد توماني مندرج در گزارش و شكايات كميسيون تحقيق و تفحص مجلس عليه مسؤولان صدا و سيما و امثال آن ازجمله پرونده‌هاي مربوط به قاچاق ميلياردي از طريق اسكله‌هاي غير مجاز رسيدگي مي‌گرديد.
امروز با آشكار شدن زواياي پنهان پرونده فعالان عرصه اينترنت و برخي NGO ها، هيچ بهانه‌اي بر تسامح بيشتر در برابر عاملان و آمران اين فجايع پذيرفته نيست، سهل است كه ضعف دربرابر آن به منزله ريشه دواندن و رشد بيشتر غده اي است كه اساس انقلاب و آرمانهاي آن را بيش از پيش ضعيف وناتوان مي‌سازد و از اين رو مسامحه در برابر آن درواقع سهل‌انگاري در راه پاسداري از آرمان‌هاي اصيل انقلاب در برابر نااهلان و نامحرمان است.
در همين ارتباط از دولت اصلاحات مصرانه مي خواهيم از دستاوردهاي سال‌هاي گذشته قاطعانه دفاع كند و اجازه ندهند عرصه عمومي با جولان غيرقانوني عده‌اي خشونت‌طلب با افكار ميليتارسيتي، بيش از پيش تضعيف شود.
از مسؤولان امر و بزرگان كشور مجدانه خواستار ترتيب اثر و محاكمه و مجازات عاملان وآمران اين فاجعه انساني كه جمهوري اسلامي و دستگاه عدليه آن را دربرابر انظار عمومي داخل و خارج به سياه‌ترين شكل نمايانده‌اند، و نيز خواستار اعاده حيثيت علني و مطلوب مظلومان و قربانيان آن هستيم.
درانتها بنابر تجربه تلخ سال‌هاي گذشته نسبت به بروز يك ماجراي مصنوعي جديد در فضاي سياسي كشور از سوي پاره اي محافل در روزهاي آتي براي زير پوشش و تحت الشعاع قرار گرفتن اين رسوايي‌ها هشدار مي دهيم. همگان و در رأس آنها مسؤولان مردمي و فعالان سياسي اصلاح‌طلب بايد مراقب اين نوع تحركات مشكوك باشند. سهل است كه در صورت بروز، جبهه مشاركت لحظه‌اي از افشاي آن به خود ترديد راه نخواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حال كه عرصه سياسي كشور براي انتخابات رياست جمهوري مهيا مي‌شود، مهم‌ترين انتظار از نامزد‌هاي رياست جمهوري در همه جناح‌ها، ايجاد مكان و فضاي رقابت دراين عرصه است. بديهي است تنها كساني كه از رأي و اقبال مردم كاملاً نااميدند و يا افكارشان با تاروپود خشونت‌طلبان ماجراجو به نوعي پيوند خورده است، با آنان همسو خواهند شد و يا حداكثر دربرابر آنان منفعل خواهند ماند؛ در غير اين صورت برهمگان است كه به طور شفاف دربرابر عملكرد‌هاي سرطاني موضع بگيرند وعرصه را براي دفع و حذف آن آماده سازند كه چشمان حقيقت‌ياب و تيزبين مردم رشيد، از اين نكات مغفول نخواهند ماند.

جبهه مشاركت ايران اسلامي

Copyright: gooya.com 2016